Prekročená konštrukčná rychlosť
Zdravím, chcem sa spýtať. Mám teraz jednu ťahanicu na Dopravnom so ženskou, ktorá mi vybehla na cestu z vedlajšej. Nebol by som ubrzdil, tak som ju obehol cez plnú s malým bočným odstupom. Nikomu sa nič nestalo, žiadna škoda nič. Obehla ma a dupala mi na brzdy tak som jej blikal dialkovymi. Na križovatke vystúpila vraj mam vpredu inú značku ako vzadu (ťahač-náves), že volá na mňa policajtov. Som sa len zarehotal a išiel po svojom. Asi 15min pred týmto stretom som to pustil zhrubka cca na 10sek na 98km/h...Už 4 mesiac behám na Dopravné a vysvetlujem čo je vo veci. Naposledy pýtali krúžok. Teraz mi prišlo predvolanie zo spáchania priestupku prekročenia konštrukčnej rýchlosti súpravy. Príde mi to, ako niečo čoho sa chytili aby túto blbosť mohli uzavrieť.
Pýtam sa: Môže ma Dopravný Inšpektorát spätne pokutovať za prekročenú konštrukčnú rychlosť ( pred cca 4mesiacmi ) prípadne mi dať zákaz činnosti? Pritom ja som bol obmedzený a nechcel som nič riešiť.
Ďakujem za reakcie
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:
Re: Prekročená konštrukčná rychlosť
Ak som to správne pochopil, tak policajti Vás pokutujú za prekročenie rýchlosti a nie za spomínaný konflikt. Prekročenie rýchlosti bolo v deň, kedy Vás kontrolovali, tzn., že policajti postupujú správne. Na zákaz činnosti to asi nie je.
Re: Prekročená konštrukčná rychlosť
V prípade, že máte pocit, že Vás šikanujú a vymýšľajú si ďalšie a ďalšie veci a ste si istý, že ste v práve, môžete podať podnet na ministerstvo vnútra prípadne krajské riaditeľstvo PZ - http://www.minv.sk
Admin, nie pravda
Ak je zo strany PZ o sankciu s dôvodu prekročenia rýchlosti na základe vyžiadaného tachokrúžku, prípadne zápisu na digitálnej karte, dochádza k protiprávnemu konaniu policajného zboru, nakoľko tento druh záznamu sa nesmie použiť na sankcionovanie, záznamové zariadenie sa používa VÝHRADNE na zabezpečenie dodržiavania maximálneho času jazdy, denného, týždenného, dvojtýždenného, ako aj dodržanie stanovenej dĺžky odpočinku.
Taktiež aj predpis hovorí jasne, za prípadné porušenie sa považuje prekročenie povolenej rýchlosti presahujúce jednu minútu, kedy o tejto skutočnosti dôjde aj k zápisu na digitálnu kartu.
Pre krátkosť času nemám dnes možnosť napísať číslo zákona a paragrafu, v dohľadnej dobe doložím.
Prípadné sankcionovanie je možne za prekročenie rýchlosti iba po prípadnom nameraní radarom, nie na základe výpisu tachokolečka.
Ako príklad môžem uviesť niekoľkonásobné kontrolovanie vo F či D a to keď ponáhľam, púšťam na 110 bežne aj bez dobrzdenia do minúty a nikdy som nebol sankcionovaný vo F a v D sa netoleruje, pokiaľ ide vodič po nacionálke rýchlejšie ako 70-75 km/h. To už na sankciu v nemecku je, aj keď neviem, či aj v prípade, keď nie je auto vybavené toll kolektom, vždy totiž BAG porovnáva kartu aj s údajmi na toll kolekte, sankciu však uloží na základe údajov s toll kolektom, nie záznamu s karty, zrejme sú si vedomí faktu, že by došlo k protiprávnemu konaniu, a tam vidieť, či ide auto po bundeske alebo po diaľnici ako aj rýchlosť vozidla.
Doplňujem
ako som sľúbil.
Zákon 121/2004 Z.z. o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 9 Vykonávanie kontroly na pracoviskách a na pozemných komunikáciach
ods. 4
Predmetom kontroly orgánov Policajného zboru na pozemných komunikáciach podľa ods. 1 písm b je
b/
citujem : dodržiavanie povolenej rýchlosti motorového vozidla zaznamenanej záznamovým zariadením na záznamový list v prebiehajúcom týždni a za posledný deň jazdy v predchádzajúcom týždni, pričom za prekročenie povolenej rýchlosti sa považuje každá doba trvajúca viac než jednu minútu , počas ktorej motorové vozidlo kategorie N3 prekročí povolenú rýchlosť 90km/h a kategorie M3 prekročí povolenú rýchlosť 105km/h.