Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Úspech modelu Volvo FMX v stavebnom priemysle

Volvo FMX

Model Volvo FMX značne ovplyvnil trh s nákladnými vozidlami pre stavebný priemysel. Od jeho uvedenia v apríli minulého roka sa predalo už viac ako 5 000 vozidel. Nové nákladné vozidlo pre stavebníctvo sa teraz testuje v extrémnych pracovných podmienkach po celej Európe.

„Predaj modelu Volvo FMX vysoko prekračuje naše očakávanie. V priebehu iba dvoch mesiacov sme predali polovicu množstva predpokladaného pre celý rok 2011. Tento obrovský dopyt potvrdzuje, že sa nám podarilo splniť potreby zákazníkov a prispôsobiť vozidlo často pre veľmi tvrdé a náročné pracovné podmienky," hovorí Claes Nilsson, prezident európskej divízie spoločnosti Volvo Trucks.

Na hraniciach medzi Švajčiarskom a Talianskom sa stavia najdlhší tunel na svete. Po dobudovaní bude dlhý 57 kilometrov. Tu riadi svoje nové Volvo FMX na cestách, ktorých spád dosahuje až 22%. So svojím novým pracovným strojom je naprosto spokojný.

„Svojím novým vozidlom Volvo FMX som nadšený. Pre tento druh ťažkých stavebných prác je perfektný. Vysoko hodnotím komfort v jeho kabíne a najviac vynikajúcu viditeľnosť vďaka novému druhu spätných zrkadiel," hovorí.

Tunel, ktorý je určený iba pre železničnú dopravu, bude dôležitou súčasťou dopravného reťazca spájajúci železničnú sieť severnej a južnej Európy a veľkých prístavov v Rotterdame a v Janove. Stavba bola zahájená koncom deväťdesiatych rokov a tunel bude pre dopravu otvorený v roku 2017. Denne tunelom prejde asi 300 vysokorýchlostných vlakov.

Tunel je cez horský masív prerážaný približne rýchlosťou 25 metrov denne. Jedným z najväčších problémov tohto projektu je odvoz 13,3 milióna kubických metrov drteného kameňa, ktorý je vyťažovaný zo skalného podložia. Jeho časť je vyvážaná z tunela a ukladaná do terás tak, aby postupne vytvárali nové obrysy hory, ktorá sa hladko začlení do okolitej alpskej krajiny.

Počas výstavby najdlhšieho úseku, dvadsaťkilometrovej vzdialenosti medzi miestami Camorino a Vezia, je prevoz vyťaženého kameňa v rukách spoločnosti Beffa Trasporti a jej 32 zamestnancov. Táto spoločnosť k tomuto účelu používa celý svoj fleet 32 nákladných vozidiel Volvo a využíva taktiež vozidlá prenajaté od svojich dodavateľov. A je to práve tu, kde model Volvo FMX (6x4) preukazuje svoje kvality.

„Už pred desiatimi rokmi sme sa museli rozhodnúť, aké nákladné vozidlá pre túto obtiažnu úlohu použiť. Po starostlivom zvažovaní sme sa rozhodli pre vozidlá Volvo," hovorí Renato Beffa, majiteľ spoločnosti Beffa Trasporti. „Stavebné nákladné vozidlá Volvo majú robustnú konštrukciu postavenú na pevnom ráme. Obvzlášť sa nám páči nový model Volvo FMX , ktorý má vynikajúcu kabínu. Jej komfort je skvelý. Nová radiaca páka a všetky ostatné dôležité ovládacie prvky sú lepšie dosiahnuteľné."

Nákladné vozidlo pracuje v dvoch zmenách na 40 kilometrov dlhej trati medzi tunelom a vykladacím priestorom. Táto trať zahŕňa verejné diaľnice i obtiažne stavebné terény. To znamená veľmi náročné pracovné podmienky, pri ktorých je nosnosť nákladného vozidla po väčšinu dňa využívaná na maximum. Za zmenu prepraví až 2 200 ton drteného kameňa. Takmer so 40 tonami záťaže na korbe je dôležité zvládať jazdu po strmých svahoch so zablateným povrchom, pričom dážď a sneh môžu jazdné podmienky ešte viac sťažiť.

Renato Beffa si už objednal ďalšie Volvo FMX, a nie je jediným prepravcom vo Švajčiarsku, ktorý sa tak rozhodol. Model Volvo FMX už predstavuje približne 15% z predaja nákladných vozidiel v tejto krajine.

b