Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Aké sú problémy spojené s podnikaním v doprave

Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, aké sú najväčšie problémy pri podnikaní v cestnej doprave, potrebovala by som to ohľadom mojej Bakalárskej práce mám ju zameranú na túto tému.
aké problémy sú spojené s podnikaním
dakujem
zaza49

201810.9chenjinyan

liuchunkai

20180808lck
cazal outlet
ferragamo shoes sale
cheap oakley sunglasses
belstaff jackets
brequet wathes
canada goose jackets
north face denail jacket clearance
tory burch outlet online
michael kors outlet clearance
cheap ray ban sunglasses
chrome hearts online store
arcteryx jacket
texans jerseys
louboutin shoes
manolo blahnik outlet
longchamp solde
cheap oakley sunglasses
coach outlet online
uggs outlet
polo outlet online
christian louboutin shoes
true religion outlet
cheap jordan shoes
fitflops shoes
isabel marant shoes
kate spade handbags
canada goose outlet store
burberry canada
longchamp pliage
canada goose jackets
basketball jerseys
michael kors factory outlet
cheap ray ban sunglasses
kyrie 4
red bottoms
nike shoes outlet
christian louboutin pas cher
links of london jewellery
jimmy choo sunglasses
true religion jeans
christian louboutin outlet
ralph lauren polo
jordan shoes
coach outlet online
ralph lauren polo
off-white clothing
ralph lauren outlet
nike factory store
mlb jerseys
chloe sunglassess
kate spade sale
gucci outlet online
mulberry bags
longchamp pliage
ralph lauren uk
canada goose outlet store
cheap oakley sunglasses
polo ralph lauren
yeezy boost
foamposite shoes
hermes birkin bag
air max 95
louboutin shoes
ferragamo shoes
ray ban sunglasses outlet
canada goose jackets outlet
cleveland cavaliers jerseys
canada goose jackets outlet
yeezy boost 350
canada goose outlet
kobe shoes
air more uptempo
christian louboutin shoes
valentino shoes
michael kors outlet online
polo ralph lauren outlet
nike shoes outlet
nike roshe run
armani exchange
air jordan shoes
49ers jersey
adidas nmd runner
gucci outlet online
toms outlet
coach factory outlet
kate spade sale
burberry outlet sale
ugg boots
mulberry bags
michael kors outlet online
giuseppe zanotti shoes
hermes outlet store
nike blazer pas cher
oakley sunglasses wholesale
adidas wings shoes
canada goose outlet store
true religion outlet
nfl jersey wholesale
ralph lauren shirts
uggs outlet
20180808lck

a

A v čom vidíte do budúcnosti zlepšenie v oblasti podnikania v cestnej doprave. čo by ste navrhli na zlepšenie podnikania v CD .......

Ja to vidim z pochladu

Ja to vidim z pochladu vodica.Urcite by sa pomohlo rakusky,alebo nemecky system.Podnikat by mohol len ten,ktory svoj odborne znalosti vie dokladovat.Napr. skuska z dopravy.Speditery,dispecery,atd.,by boli automaticky pokutovane,ked prikazu,alebo tak naplanuju pracu vodica,ze musi pritom porusovat predpisy(pretazovanie,jazda cez 561,atd.).Inspekcia prace v spomenutych statov pravidelne kontroluje u zamestnavatela,ci ma udaje z tachografa stiachnute,a ci je to v sulade s 561.Pokuta za porusenie predpisov je okolo niekolko desattisic eur!!!(U nas je to na smiesnej urovni,a za smiesne pokuty-niekolko sto eur).Pomohol by aj pojazdne STK-stanica,lebo je vela vozidiel,ktory cez STK prepustili len za peniaze,alebo auto ani nebol na slovensku,ale nalepku dostal.Takto by urcite redukoval pocet dopravcov,a mali by sancu tie,ktore to robia seriozne.Na slovensku aj cesty su v katastrofalnom stave,lebo MDPT z vystavbe ciest urobil(a mozno ze aj teraz urobi)dojnu kravu.Kto zaplati do vrecka,moze stavat,a ukradnut z stavby tolko,kolko vie.(Priklad z vlastnej praxe:Nebudeme pod cestu dat drveny kamen 22-32,ale 0-32(odpad),ale fakturujeme 22-32.Len musime mat vo vrecku toho,kto robi tlakovu skusku)Mohol by som aj dalej pokracovat,ale ostatny mi urcite doplnia.Peter

Chcel by som podotknúť,

Chcel by som podotknúť, že u nás to tak aj funguje. Podnikanie v doprave je povolené, len človeku, ktorý má osvedčenie spôsobilosti v cestnej doprave podľa zákona 168/1996. Toto osvedčenie sa dá získať dvomi spôsobmi. Žiadateľ má školu dopravného smeru. Ak má vysokú školu vydajú mu za poplatok osvedčenie. Ak má strednú, posúdia podľa predmetov aké mal v škole či mu vydajú osvedčenie na podnikanie iba na území Slovenska (teda bavíme sa o doprave nad 3,5 t - do 3,5t je voľná živnosť). Ak chce aj osvedčenie na medzinárodnú dopravu musí isť na skúšky, tak ako aj všetci žiadatelia o osvedčenie, ktorý nemajú žiadnu dopravnú školu. Čiže nie je to tak, že podnikať v doprave môže kto chce a nie každému sa to povolí. Na základe tohto osvedčenia môže dotyčný sám podnikať v doprave, alebo figurovať ako zodpovedná osoba v nejakej dopravnej firme a na základe jeho vzťahu pracovného vzťahu sa firme vydá povolenie na podnikanie. Ale to čo si písal, že zlé naplánovanie trasy s následným porušením 561 je otázka dispečéra. A to je kameň úrazu, že to robí kadekto. Oni nie sú nijak právne upravený. Požiadavky na dispečéra si kladie zamestnávateľ. Ak si zamestná človeka bez dopravného vzdelania je to jeho vec, ale tak to potom aj vyzerá. A čo sa týka pojazdných STK. Aj tie sú na slovensku. Aj pojazdné váhy, či stacionárne váhy. Takže asi tak ;)

Ano,a tu je aj kamen

Ano,a tu je aj kamen urazu:"Ak má vysokú školu vydajú mu za poplatok osvedčenie".{bez dalsieho skumania,ci vie nieco o doprave,alebo nie}.Zahranicna firma sem pride,zamestna niekoho s vys.vzdelanim[najcastejsie z odboru,kde sa da najlahsie spravit tu vysoku skolu,a zpravidla nema nic spolocne s dopravom},a uz moze legalne podnikat.Potom taka osoba ako ma vybrat vchodneho dispecera,ked ani sam nevie,ze co by dispecer mal ovladat?Aj to je pravda,ze su u nas pojazdne STK,a pojazdne vahy,ale stale je ich malo.A kto uz stretol s cca 30 rocnou nakladiakom na ceste{napr. Trambus,Liaz,Tatra 148,PV3S,Avia,...},ako plazie do kopca s 10 km/h,a vypusta husty cierny dym,ten sa urcite pomislel nad tym,ze ten asi ako presiel cez STK.Peter

počakať počkať ... asi

počakať počkať ... asi si to zle pochopil ... To nie je tak, že sa to osvedčenie vydá každému kto má vysokú školu. Som myslel, že to automatický každý pochopí, že som myslel vysokú školu dopravnú. Nie je to tak, že sa to vydá aj strojárovi, či drevárovi. Dokonca to nedajú ani niekomu kto má síce vysokú školu dopravnú ale má odbor vodná či železničná doprava. To by bol riadny bordel. Ten komu to dajú musí mať vysokú školu dopravnú (teda na SR Žilinská univerzita) s odborom cestná doprava. A môžem tvrdiť, že ten kto tú školu vychodí má veľa spoločného s dopravou. Áno viem ako sa študuje, ale to ako ten dotyčný dosiahol to vzdelanie to tu neriešme. To by museli potom aj každého MUDr. preverovať či vie to čo má. Ja som tú školu nedokončil, ale nie preto, že by som to nezvládal. Ja som práve učil ostatných :D a baví ma doprava ... dôkazom je asi aj to, že tu komentujem a radím ;)

Tak som to zle pochopil.Len

Tak som to zle pochopil.Len potom neviem,skadial je tu tolko antitialentov v doprave vo veducich pozicii.Pamatam este jedneho dopravneho ing,ktory na plnu hubu reval,ze preco este MAN nie je precleny,a pripraveny na odchod do zahranicia,a stal pred neho.Len tam chybal napis M A N.Niekto to dal dole,a on beztoho nepoznal vlastne vozidlo!Mali sme tam 5 suprav,a jeden z nich bol MAN :D.

Bc.

Zaza a čo ty nebodaj študýruješ na ŽU. Problémy? Problém je v tom, že náklady na prevádzku dopravy sú vysoké a ceny za ktoré sa jazdia sú nízke. Je problém si nájsť aspoň jednu dobre platené robotu, resp. nájsť si špdičku čo ti bude dávať robotu, na ktorej aj zarobíš. To je môj laický pohľad, ale isto ma doplnia ľudia čo v tom robia.

dik

Dakujem Vám za malú pomoc,ktorú ste mi pomohol. Aspoň čo si budem vedieť čo mám písať do Bakalárky. A čo si ešte myslíte čo by mohlo byť za dalšie problémy alebo riziká. ešte raz dakujem za nejakú inšpiráciu.

Možno by som ešte dodal,

Možno by som ešte dodal, že sú tu aj takí čo si zmyslia, že idú podnikať v doprave, ale nič o nej nevedia. Dopravu treba pochopiť a vedieť nejaké základy, princípy. Máme síce zákon 168/1996, podľa ktorého musí mať každý kto chce podnikať v doprave príslušné osvedčenie spôsobilosti v cestnej doprave. To sa dá získať na základe školy alebo ísť na skúšky. Ale myslím, že ten kto si len urobí skúšky nemá šancu pochopiť ako čo má robiť a myslí si, že za pol roka bude mať bavora v garáži a 10 súprav čo budú pre neho jazdiť. Podnikanie v doprave je dlhodobý proces. Aj tie, čo sú väčšie na SR nevznikli za rok či dva. ( áno áno sú aj také, čo niekto dotuje, mal som na mysli tích čo začínali pri jednej dvoch súpravách). A práve títo "dopravcovia" sa dopúšťajú chyby pri výbere typu a značky ťahača a návesu. Ako aj staper spomenul mizerné ohodnotenie vodičov. Často sa zabúda, že vodič je ten čo vytvára hodnoty a zarába pre firmu. Robotu síce on nezoženie, ale on to musí odkrútiť. No možno ma ešte niečo napadne. Preto sa pekne uč aby si toto všetko zvládla a mala firmu čo bude prosperovať a aj zamestnanci budú v nej spokojní ;)

Este by som tam pridal

Este by som tam pridal problem,ze ludia s vysokoskolskym diplomom idu robit riaditelov,spediterov,dispecerov,atd. v doprave,aj ked ich vzdelanie nema s dopravom nic spolocne.Mal som sefku,ing. z agronomie,ktory to sefovala,a nevedela nic o doprave.{Napr. podla nej Svajciarsko bol sucastou EU,preto zakazala preclit tovar,lebo to netreba.}Mali by to robit len ludia,ktory dany odbor maju prestudovanu,a nie napr. ucitelky,soc. pracovnicky,muzikanti,atd.,ktory o tom nic nevedia.Peter

Peťo ako o takýchto

Peťo ako o takýchto veciach sa ani nebavme, pretože potom napr. sa stane, že si títo "dopravcovia" začnú deliť náklady na priame a nepriame čo je zlééé ... to je základ aby to robili ľudia čo ich to zaujíma, baví a čo to študujú. Ale je smutné, že v dnešnom svete je pomaly viac akýkoľvek Ing ako niekto kto má strednú dopravnú a je to človek, ktorého to baví. Viem o čom hovorím. Mám strednú ale všade chceli odo mňa prax.

+ ...preťažovanie

+ ...preťažovanie vozidiel, nedodržovanie predpisov o organizácii prac. času, tzn. bezpečnosť dopravy, technický stav vozidiel a cestnej infraštruktúry... Všetko to však končí pri financiách, tzn. vysoké náklady, nízke zisky a tým snaha ušetriť, kde sa dá..

...a doplním

Nedodržanie termínu splatnosti faktúr, riadený bankrot partnerskej špedície, konkurenčné tlaky dopravcov a ponuka jazdenia pod ceny skutočných nákladov pri výberových konaniach, jazdenie pod ceny dopravcov hlavne s Polska, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Rumunsko a Bulharsko, špatný výber značky ťahača pri rozbehu firmy, snaha šetriť na mzdových nákladoch pre vodiča súpravy,nesprávny prepočet fixných a variabilných nákladov dopravcu a tým pádom nesprávna kalkulácia ceny za prepravu, nezohľadnenie destinácie a členitosti terénu a neplánované vysoké náklady na spotrebu.

Staper, co mas na mysli,ked

Staper,
co mas na mysli,ked pises, ze jeden z problemov v doprave je aj spatny vyber tahaca pri rozbehu firmy?

fakt

Tak to je teda poriadne zaujímave, dakujem za dalšiu inšpiráciu, takže je veľa problémov ktoré by trebalo vyriešiť .....

b