Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Združenie SUV

Ahojte všetci,bol som dnes 30.12.2010 na schodzi združenia SUV vo Zvolene a záver je taký-toto združenie je mrtve,neschopné pohnúť s čímkolvek dopredu a vodič nech tam nehľadá a nečaká nejakú pomoc.

Pravda o SUV. Zasmejme sa...:)

Rozculil som predsednictvo SUV na tolko, ze mam zakazne fans na Facebooku. Na fecebooku, ktory vytvorili, az na MOJ NAVRH na schodzi v roku 2010. Najprv mi premamzavali prispevky. Samozrejme nejaka ta kritika nie je vhodna. Teraz uz prispievat na nastenku nemozem vobec. A to hlavne preto, lebo som predsednictvo nepriamo obvinil z toho, ze klamu, zavadzaju a nevedia co je diskusia. Chcem tym padom kazdeho, trosku rozumnejsieho upozornit, ze clenstvo v SUV je AKCEPTOVATELNE len a len vtedy, ak clen plati prispevky a nepyta sa kam miznu jeho peniaze....:) Diskusia, a pripadne navrhy existuju len medzi predsednictvom. Stal by som sa velmi rad clenom. Ale neumoznuju to uz samotne podmienky. Prihlasku si mam stiahnut. Vypisat. podpisat. a odoslat spolu s fotografiou na adresu zdruzenia. Oni mi poslu preukaz s clenskym cislom. Akurat pri podmienkach na zaplatenie mam pouzit ako variabilny symbol svoje clenske cislo. TO CISLO ALE DOSTANEM AZ PO ODOSLANI PRIHLASKY A POTVRDENIA O ZAPLATENI!!!!. Takze mam pri platbe uviest clenske cislo, ktore dostanem, az ked to zaplatim... KOMEDIA Jednak sa podla podienok o prijati stat clenom mozem. Akurat sa nemozem stat clenom, lebo si to nepraje prezident... Tym ale porusuje podmienky vlastneho zdruzenia... Neviem ako vy, ale ja sa smejem este teraz...:)))

TAK A DOST

Pre p. Mlynara: Ak raz napisem, ze uz nic nenapisem, TAK UZ NIC NENAPISEM! Inac si z ust robis seno. Takze, ak mas konkretne napady a nvrhy, prosim, hod na sklo. inac ...
Pre Juraja Magulu: Juraj sorry, ak sa ta Stano dotkol. Reaguje trosku prehnane na Autosofera. Totizto, a je to aj moj osobny nazor, nebude tam vsetko s kostolnym poriadkom. Ja som sa s p. Dvorskym stretol v septembri 2010. A cela jeho prezentacia mi prpominala show herbalaifu, alebo inej piramidy. Na strankach cerpa vela napadov, ktore dostal prave pri tejto schodzke. Takze skusme sa nechytat za slovicka a prestanme sa urazat. A nadohodil si este jednu dobru vec. A to ze este satle funguje aj vychodna hranica. A este stale, ako aj stale bolo tam funguju problemy. V tomto sa aj ja ospravednujem. Tiez som na nu zabudol, pretoze som na nej viac ako 10 rokov kamionom nebol. Dakujem za pochopenie. A skusme tahat za jeden koniec lana..
Pre p. Dvorskeho: Kritika je o tom, ze sa treba zamysliet nad tym, co bolo kritizovane. Ano so Sambakem piseme len prispevky. Ale aspon ich piseme. Vy chcete riesiet vsetko mailom. Preco? Preco je problem hodit veci na sklo aby si to mohol precitat a vyjadrit sa k tomu kazdy? Ja si totiz prave takto predstavujem demokraticku a otvorenu organizaciu. Preco uz autosofer nema na stranke navrh kolektivnej zmluvy? Alebo bolo od septembra malo casu? Takze podme na to konkretne. Nie mailami, ale verejnou diskusiou. Pokial je na autosofer.sk pocet clenov realny, tak neverim ze v nejakej firme uz nie je ucast 50%. Preco neprebehlo v tejto firme kolektivne vyjednavanie a nebola predlozena kolektivna zmluva? Je to najlepsia reklama.
Na schôdzi SUV som nepocul na temu AUTOSOFER nic chvalyhodne. ze vraj to, ze vraj ono, zname firmy...
Stretli sme sa. Viem ze nie ste clovek od fachu, preto si vas pri kolektivom vyjednavani neviem predstavit, lebo nebudete mat sajnu o com sa toci... Aj to je na zamyslenie, preco AUTOSOFER nema zatial moju plnu podporu. Takze Sambake vytvoril vlakno. Budem velmi rad ak AUTOSOFER tak isto odkyje karty a vyvrati pochybnosti, ktore vytvoril p. Mlynar A ktore som po nasej schodzke v septembri ziskal aj ja. Verejne. A otvorene. Tym ze Autosofer verbalne napadne mna a Sambakeho sa neprezentuje v najlepsom svtele. Takze podme na to. Ak to nebude nutne, nechcem na Slovensku vytvorit duplicitnu organizaciu. ALe ak sa Autosofer bude nadalej prezentovat tak ako sa prezentuje.... Bohuzial.

pre cumbiho

Ahoj Rasto,Stano sa ma osobne nedotkol nijak,neberiem jeho slová osobne pretože táto diskusia sa netýka len mna,ale všetkých vodičov,je pravdou že sa spolu bavíme asi trocha ostrejšie ale ja si tiež len obhajujem svoj názor a od toho tu toto forum je,aby sa tu prezentovali názory,skúsenosti. Ja som nikdy nemal v plane niekoho urážať ani haniť,len sa bránim. Tolko k Stanovy, a dakujem za to slovné spojenie "Tahať za jeden koniec povrazu" konečne sa tu objavila veta na ktorú čakám tak dlho. Všade na parkoviskách rozpravame že sme ako jedna rodina a tak vás všetkých touto cestou prosím začnime sa tak správať. Ukážma že sme v boji za svoje práva jednotný,dakujem a zároven sa oapravedlnujem ak som niekoho urazil,nebol to zámer. Ja sa už tejto debaty bohužial nebudem môcť zúčastniť za hodku odchádzam do práce a večer do Ruska tak vám všetkým prajem pevné nervy a chladnú hlavu.Juraj Trenčín

Bol som. Videl som. Stačilo

Bol som. Videl som. Stačilo mi. Asi najvýstižnejšie vystihujú tieto slová moju účasť na schôdzi SUV. Slovenskej únie vodičov. Ale pekne poporiadku.

Celému tomuto príbehu predchádza môj kontakt s prezidentom SUV pred Veľkou nocou 2010. Čítal jeden z mojich príspevkov a chcel sa veľmi urgentne stretnúť. On kontaktoval mňa. Ja v Belgicku. On na Slovensku. Nevyšlo. Nedalo sa naplánovať na rýchlo cestu. Tak som teda poslal list, a chcel som aby bol na schôdzi prečítaný. Stalo sa? Neviem. Na informácie, prípadnú odozvu som nemal nárok. Nie som členom. Nemám sa starať koľko ľudí bolo prítomných a členovia mi odkazujú, aby som vstúpil....

Nesedelo to. Ani to autoritatívne správanie pána prezidenta, ktorý pri našich telefonátoch nemal rád doplňujúce otázky. Ani ďalšie naťahovanie v diskusiách na profivodič.sk. Ale aj tak som sa tešil na schôdzu medzi sviatkami. Čakal som naozaj ľudí, ktorí chcú niečo riešiť. A myslel som, že prispejem... Chyba. A tu už len zopakovať: Bol som......

Naplánovaná na 30.12.2010. Vo Zvolene. 9:00hod. Vo štvrtok cca 4:00 vyrážam z Kráľovského Chlmca. Zastávka Čierne pole, Michalovce, Košice a naberám ďalších troch kolegov. Nech je nás tam čo najviac. Síce podľa môjho názoru, je čas konania schôdze trošku nešťastný, lebo nepočíta s tým, že nie každý je zo Zvolena a blízkeho okolia. Tak o 11:00 by to bolo určite príjemnejšie, ale to mi bude vysvetlené.

Meškáme asi 10 min. Nevadí. Nie sme jediný a ešte to nezačalo. Prezenčná listina. Sadáme si. Kofolu na stôl a poďme na to. Prítomných asi 25 ľudí z 300 člennej základne. Z toho 5 nečlenov. Celý príhovor, alebo predslov prezidenta je nejaká tá správa pre mňa. V každej druhej vete počujem svoje meno, až mi to po nejakej 20-tej vete nedá a pripomeniem mu, že tu nie sme len my dvaja. Po cca 15 min dostávam slovo.

Pozdravím sa. Predstavím sa. A chcem vedieť, kto všetko sa dostavil. Hlavne geograficky. Z 20 členov je asi 15 z bývalého stredného Slovenska. Odprezentujem ako to vidím ja. Od štruktúry, až po konkrétne úlohy. Akoby som opisoval fungovanie oblasti 51. Nasleduje asi cca hodinová hádka. Počas nej prichádzam na zaujímavosti štýlu:

-čo ja mudrujem, keď som zamestnaný v Belgicku. (To že pán prezident je zamestnaný v Nórsku, to už nevadí)
-s úžasom zisťujem, že SUV ma na konte tak do 40 Eur. ( 300 členov x 20 Eur ročne= asi papal Bobo)
-s úžasom zisťujem, že zákonník práce je pojem neznámy aj riadiacim zložkám SUV. ( dokazujem to priamo členovi výboru, ktorý si myslí, že je všetko v jeho pracovnom pomere OK, aj keď to tak nie je.)
-zákon č.462 radšej ani nelustrujem. (SUV totiž nemá záujem na riešení situácie. Teda má. V horizonte 10-tich rokov. Len nemá jasno ako to chce dosiahnuť.)
-zisťujem, že som vlastne magor, ak som o SUV za 10 rokov jej existencie nič netušil. (Oni postavili autokaplnku, oni rozdávali vodu po hraniciach, oni vybavili..... oni urobili. A ešte tam bolo niečo o prechádzaní detí cez cestu, pamätnej tabuli a letákoch v tuneloch. Že o nich netuší 90% vodičov pravda nie je. Takže tým vlastne pán prezident naznačil, že o nich vie veľa vodičov, ale asi sa rozhodli nevstúpiť.)
-zisťujem, že dohoda ktorá mala byť podpísaná s Inšpektorátom práce, podpísaná byť nemôže. Teda klasickým slovenským spôsobom im nevadí, že je cap záhradníkom. ( Aj členovia SUV, ktorých sa SUV zaväzuje chrániť, nepochodia s podnetom na IP. Ale ustanovenia zákonníka práce porušujú, alebo ustanovenia zákona č. 462 tak isto, to robia veselo ďalej.)
-a ešte zisťujem , že „východňári“ sú ko.... (Namietam, že aj ja som z východu. Tak sa mi jeden člen výboru ospravedlní- nie ten čo to povedal- teda asi sú všetci, alebo všetci sú. Mimo mňa.)
-a zisťujem ešte veľa veľa vecí.... ale hlavne:

SÚV je lokálny zvolenský klub fans pána prezidenta, ktorý absolútne neznesie kritiku.
SÚV vie ale perfektne zaujať polohu mŕtveho chrobáka ak treba niečo riešiť.
SÚV, ktorá sa stavia do role zástancu práv šoférov, neovláda ZP, zákon č. 462 atď..
SÚV nemá záujem vôbec niečo riešiť. Nemá na to koncepciu, nemá cieľ, ale má pána prezidenta a výbor, ktorý pozná každého.
SÚV zaujímajú len poplatky členského...
Na konkrétnu otázku nikto neodpovie. Ani prezident. Ak sa spýtam na financovanie, tak ma do toho nič nie je. Ak sa spýtam na platovú reformu, ktorú sľúbil pán prezident predstaviť, tak ma do toho tak isto nič nie je. Ak sa spýtam na rokovanie s Dvorským, nedostanem konkrétnu odpoveď... Mohol by som pokračovať. Načo? Stačí si prečítať príspevky pána prezidenta a spol....

Čakal som viac. Čakal som ľudí znalých problematiky nášho stavu. Čakal som levov, ktorý sa bijú za práva slovenského vodiča. Ale neľutujem tento čas. Neľutujem 14h života, pretože som zistil, že musím nájsť na Slovensku 5 ľudí, ktorí to naozaj budú chcieť riešiť. Ktorí nebudú pchať hlavu do piesku. Ktorí to budú robiť ZODPOVEDNE a PROFESIONÁLNE. A pôjdem od domu k domu, od kabíny ku kabíne a budem presviedčať a diskutovať, pretože nastal čas na zmenu. Nastal čas na konkrétne plány, konkrétne úlohy. Nie prevádzať deti cez cestu, keď sú porušované ústavné práva vodičov. Nie stavať autokaplnky, keď vodiči nemajú svoju stavovskú organizáciu na ktorú sa môžu obrátiť. Nežiť z toho, že som niečo urobil pred 5-timi rokmi. A ono sa to podarí, lebo to chcem. Chcel som s nimi. Nedá sa. Bude to bez nich.

Ešte vysvetlenie k autokaplnke. Je to stavba, ktorou sa p. Mlynár najviac oháňa. Nemôžem vstúpiť do združenia, ktoré veľa vecí tají. Kaplnka je správna vec. Ocenili ju aj cestári, lebo im kríže pri ceste nelikvidujú techniku. Mohli by aj prispieť. Z tých ušetrených peňazí. A ešte niekto že vraj poslal ďakovný list. A v pláne je tabuľa s menami. „Rokuje“ sa s pozostalými po A. Dubčekovi. S pozostalými z Polomky. A že vraj aj s pozostalými po padnutom lietadle s vojakmi. Čo majú títo spoločné s autokaplnkou pri Zvolene? Alebo tam SÚV vybuduje múr nárekov? Alebo niečo na štýl pamätníka vo Washingtone? Alebo nové múzeum SNP? Ak teda, tak nie len Dubček, Polomka, ale všetky obete... Toto momentálne rieši SUV.

A ešte odkaz na záver: NIKDY som nepovedal, že chcem byť v čele organizácie zastupujúcej vodičov. Nemôžem tam byť. Nebývam na Slovensku. Takže milý Janko, to nie je moja organizácia, ani moji ľudia. Bude to organizácia vodičov, o vodičoch a pre vodičov.

ból som.vydel som.stačilo mi

Súhlasim s Tebou.

pre Cmbiho

Ahoj Rasťo,čítam,čítam a ešte raz čítam.a chcem dodať ešte ničo o čom sa na Sk síce vraví ale len po tichu. Môj názor je že pokial budu mať v doprave prsty páni z parlamentu,tak sa len ťažko niekam pohneme. Všetko je polityka kamarát. Môj názor. Juraj

info pre všetkých vodičov SK

oldtrucker53 Po prečítaní tohto dlhého komentáru som sa rozhodol že R.Č.neodpovedám ani na jeden príspevok.Prišiel som na to že aj toto je istá forma ako urobiť REKLAMU niečomu a niekomu,záleží len na tom pre koho je to výhodné a pre koho poškodzujúce.Typ človeka R.Č váľa a rúca všetko ako GOLÉM do tej chvíle kým má v čele vloženú guľičku a keď mu ju vyberiete obor zastane.Možno ho na chvíľu niekto zastaví!Lebo nemôžem sa už pozerať na to čo všetko je človek schopný urobiť aby sa ukázal pred svetom! Veď konaj,máš paragrafy,máš ľudí/aj keď len tiež zopár svojich/ a máš peniaze tak konaj a urob už dačo a prestaň s útokmi a osočovaním na SUV ! Lebo vypočul si si pesničku len si si nezapamätal slovosled a prekrútil si ho na vlastné dobro! Čakám zatiaľ možno vznikne VÚV /Východoslovenská únia vodičov/
Potom sa ozvem! P.S.Toto je moja posledná odpoveď Tebe a Tvojim ľuďom .JM.

aj posledna odpoved je vlastne ziadna odpoved.

prejdi si svoje prispevky. Zasupujes SUV. A neodpovedal si na ziadnu otazku. Nic som neprekrutil. Na temu pomerov v povolani vodica blogujem od februara minuleho roku. Ty si ma kontaktoval. A ked mam pripomienky a otazky tak som hajzel, golem, a este neviem co este. Nepochopil si hlavne, ze aj ja, a aj ludia ktori na schodzi boli so mnou, mohli rozsirit rady SUV. Spackal si to ty. Spravanim a "diskusiou". A zopakujem. Nedal si odpoved na ziadnu polozenu otazku. Prisiel som na schodzu a priniesol napady a navrhy. Namiesto toho to bolo o nejakej vasej dotknutosti a osobnom verbalnom utoku na moju osobu. Aj vo tvojich prispevkoch. Ja sa pytam napr na financovanie kaplnky. Ty odpises osobnymi urazkami. Asi nebudem jediny, kto zacina mat pocit, ze nie je vsetko s kostolnym poriadkom. Ja sa opytam na mzdovu reformu: Ty zas odpises len osobnym utokom. A takto by som mohol pokracovat. Ja sa stale pytam na zdruzenie SUV. Ty stale neodpovies nic. A namiesto toho urazas mna ako osobu. Nelogika. Ak by si napadal moje navrhy, pochopim. ale mna ako osobu? tiez by som mohol. Je to pod uroven. A tvojich invektiv moze byt kolko chce. Klesnut na tvoju uroven, tak asi by som sa pytal aj na to, ci nie je konflikt zaujmov, ak p. Mlynar vedie SUV ap. Mlynarova uztvara poistenie. teda to tak trosku vyzera na maly rodinny biznis. Ked som sa pytal na financovanie a ty si oznamil sumu na ucte, uz som sa nemal odvahu pytat, kde su peniaze, ked ty vsetko robis zadarmo... A tvoja odpoved by bola, ze nech sa nestaram, lebo nie som clen. Nedochadza ti ale, ze ak by som sa clenom chcel stat, tak by som chcel vstupit do zdruzenia, ktore mi takuto zavaznu informaciu poskytne uz pred vstupom. Ale co uz. Ako som uz spominal. Ja mam stale otazky o SUV. Tvoje odpovede? ziadna!

No coment

Pre Teba ani odpovede nebudú s Tebou som skončil na celej čiare!JM

Tak si myslím

že chvalabohu že sme s Tebou ani nezačali!!!

re

oldtrucker53 Ja si to nemyslím ja to viem a som veľmi rád že My sme s Tebou nezačali,lebo škoda je pustiť si do vlastného košiara medzi ovce hladných vlkov!!!

ešte malý dodatok.

Bol by som strašne rád, ak by sa k problematike vyjadril aj p. Dvorsky, ako zástupca AUTOSOFERA. Nie vseobecne! Konkretne. Co a ako. A hlavne ako ďalej... Takže p. Dvorský. Poprosím názor. Nie na SUV. Ale čo planuje Autošofér, ako to planuje..... Ďakujem

Reakcia na príspevky

Prajem pekný deň všetkým a všetko dobré do Nového Roku 2011
Po prečítaní diskusných príspevkov som došiel k názoru, že toto diskusné fórum je veľmi konfliktné a nič neprinášajúce žiadne výsledky. Až na pár výnimiek. Tým, že som sa rozhodol reagovať viem, že spustím lavínu reakcií. Avšak nebudem hrať mŕtveho chrobáka a toto je príspevok a nech budú reakcie akékoľvek nebudem reagovať. Takže to je môj názor. A kto chce a nestačí mu autosofer .sk sú tam aj moje telefónne čísla.Som presvedčený, že v prvom rade ak sa človek chce v niečom posunúť ďalej základom všetkého je slušnosť, čo neznamená byť v úzadí a báť sa nových vecí. Viem nie je to nič konkrétne. Milujem prácu s ľuďmi, je to práca veľmi ťažká o čom presviedča aj táto diskusia. Viete všetci o čom sú odbory a toto bude aj náplňou týchto odborov. Takže ak niečo konkrétne tak to chce veľa malých krokov a raz sa staneme aj takými odbormi ako sú v Európe. Avšak nikto nemôže očakávať, že to bude za 2,3,10 mesiacov alebo rok. Vždy je len otázka a teraz budem citovať Tomáša Baťu: "Človeče nepýtaj sa čo pre Teba môže urobiť firma, ale pýtaj sa čo ty môžeš urobiť pre firmu"! Teraz to preložím slovami odborov. Páni týmito príspevkami nikto nič nedosiahne a len Vaše činy a výsledky, na ktorých sa budete zúčastňovať aj Vy nás spoločne posunú bližšie k európskym odborom.
A na záver pre Sambake a Čumbi: Pred tým ako bol založený AUTOŠOFÉR Ste písali príspevky. Odbory sú už založené a zase píšete len príspevky. Dokedy chcete písať len príspevky? Buď sa rozhodnete tak alebo tak, ale začnite už konečne aj konať. A ešte jeden postreh. Píšete ako je niečo mŕtve aké sú odbory, kto je to Dvorský, ľudia píšte názory... Aké názory keď vidím reakcie Sambakeho a Čumbiho a Vy páni neviete prijať žiadnu kritiku, ako vybudujete potom odbory. Kritika nie je niekoho pošpiniť, ale skúste to zobrať skôr ako podnet, ktorí Vás posunie niekde dopredu.
A Vaše reakcie pramenia len z toho, že len píšete a keby Ste úprimne chceli niečo urobiť tak takto by Ste nereagovali.
Všetkým sa chcem poďakovať kto mal trpezlivosť prečítať si tieto riadky.
S pozdravom a vráťte sa vždy všetci domov zdraví
Pavol Dvorský - predseda Odbory AUTOŠOFÉR

Ahoj Paľo

budem stručný-Ty si urobil nejaké odbory o ktorých nikdy nikto nepočul ale vehementne Si sa začal stavať do polohy spasiteľa vodičov a keď som Ťa aj tu na fore verejne vyzýval aby Si konkretizoval Tvoje predstavy a názory tak konkrétnych odpovedí som sa nedočkal a neurážaj ľudí ktorí sa pýtajú a Tvoja odpoveď je -že to chce veľa malých krokov-tomuto štýlu reči sa za komunistov hovorilo debilizacionacinalizácia a na toto už snáď nieje nikto zvedavý!!!Ty Si postavil svoje odbory ako stavbu od strechy a nie od základov a po pol roku sa čuduješ že Tvoj hybrid nie je životaschopný a miesto toho iba používaš výroky iných ľudí ako nejaké blbé heslá za čias súdruhov a páči sa mi keď píšeš že týmito príspevkami nič nedosiahneme-tipujem že Si myslel mňa a Rasťa-a len naše činy a výsledky atď.nás dakde posunú-ale ja som sa pýtal na TVOJE ČINY a VÝSLEDKY-aké sú,kde sú,čo konkrétne Si Ty urobil a milujem názor že ja a Rasťo nevieme prijať kritiku a čo konkrétne kritizuješ???To že sa pýtame otvorene,priamo a nezákerne nato čo Si mal dávno sám ostatným vyvetliť v momente keď Si vytiahol na svetlo božie svoje odbory???Tak si dovolím tvrdiť že to máš trochu dosť pomýlené.A na záver,správaš sa presne ako združenie SUV len s jedným rozdielom,oni na rozdiel od Teba aspoň dačo v minulosti urobili.A na záver Tvoje slová-nebudeš hrať mŕtveho chrobáka ale reagovať nebudeš-to je dobrá haluz.

re

oldtrucker53To som rád že sa tu objavila aj veta že SÚV"DAČO"
urobilo lebo predtým tam bolo že je to len mŕtvy chrobák a neurobilo nič! JM

Janko

ja nemám problém uznať ak je čo uznať ale mŕtvy chrobák je súčasnosť.

A bolo a buda toho urobiť

A bolo a buda toho urobiť ešte ovela viac, Môj návrh: samozrejme sa pokúsiť vybojovať pre vodičov adekvátne ohodnotenie,zabezpečiť socialne istoty,rokovať z kompetentnými orgánmi ohladom bezpečnosti parkovísk aby sa predchádzalo krádežiam a pod.čo je podla mna velmi dôležitý fakt už vzhladom na dodržiavanie AETR. Rokovať z kompetentnými orgánmi aj problémi východnej hranice,mám na mysli Výšné Nemecké,vodiči tam stoja často aj40-5O hodín bez socialneho zariadenia a podobne. Je velmi vela problémov ktoré treba riešiť a je treba rokovať aj priamo zo zamestnávatelmi a najsť riešenie ktoré bude uspokojujúce pre obidve strany. S pozdravom Magula Juraj Trenčín

Všade som bol,všetko som

Všade som bol,všetko som videl,len v riti som nebol ale šiel som okolo asi tolko k vaším neustálim komentárom na odbory a SUV,myslel som hlavne sambakeho a Rasťa,okrem úražania a kritizovania neviete tusím nič iné. A škoda to už aj čítať,jediné čo viete tak človeku dvihnúť adrenalín. Co konkrétne ste urobili vy že máte tolko rečí? Kto vám dal právo určovať koho názor je a koho nieje pravdou, toto forum ma byt diskusia alebo prezentácia vlastného ega spôsob "ak nemám pravdu ja tak nikto" Nikto nieje dokonalý ale vy tuším mate patent na rozum,okrem kritiky som tu a hlavne od teba Sambake nečítal zatial nič.A ak toto forum čítaju aj dopravcovia a vidia ako sa tu uražame a navzájom na seba kydáme takto vážení môžme hneť aj zabaliť,lebo už vopred je prehrané. Takže asi tak prajem pekný zbytok dna.

To

že Si nebol v riti nie je moj problem a ak berieš za urážanie a kritiku to že sme položili otázky a nedostali okrem urážok a útokov na nás žiadnu slušnú a konkrétnu odpoveď tak sa velmi rýchlo preber s toho šoku alebo sa postav k odborárovi a Suv do radu nech vieme kto si a mimochodom Ty si tu čo ponúkol,nože pripomeň...

pre sabakeho

Ani ma neprekvapila tvoja odpoved,zaujmavé že večšina z tých čo to tu čítajú pochopí o čom hovorím,len tebe to nejak stále uniká. A len pre tvoju informáciu do odborov som už vstúpil a vážim si lúdí čo okrem urážania chcú niečo urobiť,važim si aj Rasťa. Skoda s tebou strácať čas,čím viac príspevkov od teba čítam tím viac mi je na zvracanie. Napokom myslim si že každí racionalne uvažujúci človek si už na teba názor utvoril,aké ty dávaš konkrétne otazky? priživuješ sa na Rastovích podnetoch a uražaš oponentov to je všetko,ty iderozpravať o nejakej debilizacíí za komunistov,ty robíš čo? Triediš ludí podla toho či s tebou súhlasia alebo nie. Nech sa ti darí.

Ani mňa

Tvoja odpoveď neprekvapila ale urážať si začal Ty,počnúc príspevkom o dajakych bludoch čo tu my všetci okrem Teba píšeme,konkrétne Ty aké návrhy si dal???Okrem útokov na mňa???A keď Ti je na zvracanie tak nepi a nože v ktorých odboroch si to???Odpovedz priamo.

Vravim škoda debaty a

Vravim škoda debaty a plytvania časom,najprv sa nauč čítať,potom trocha popremýšlaj nad tým čo čítaš,a potom niečo vrav. 4o sa týka tích príspevkoch o bludoch,nikdy som tu nenapísal že sa tu píšu bludy,len som na základe vlastnej skúsenosti napisal ako vidím vaše hadky ohladom mzdy a pod,parkoviskové reči a skutek utek,ja som z firmi odišiel ostatní jazdia,v poriadku ak im to stačí,rešpektujem,ale načo potom tie hrdinské reči,to bol jeden príspevok ktorý si nepochopil. Potom som napísal že sa tu vadíte ako malé deti na piesku namiesto toho aby ste,alebo sme hladali spoločnú reč,zaujmavé že to vadilo len tebe. A aby bola tvoja dušička spokojná a vedel si že nemám čo tajiť vstúpil som do Autošoféra,pretože p. Dvorský,alebo ako si ho ty nazval "spasitel vodičov" má aspom snahu niečo riešiť,a uvažuje aspom podla mna triezvo,vybudovanie organizácie nieje otázkou par dní,ani mesiacov. A na zvracanie mi je bohužial s teba kolego a len tak mimochodom ja nepijem. a čo sa týka mojich navrhov tak tie vobec nemienim rozoberať s tebou,určite ich zopár mám,a ponúknem ich na posúdenie tak p.Dvorskému,ako aj Rastovi,a čo sa týka útokov,toto bol prvý a posledný ja sa nemienim hádať z niekym kto nieje schopný a hlavne ochotný počúvať a akceptovať názor druhej strany,pretože ako som tu už vela krát písal dialog je ten základ,dialog zo zamestnávatelmi,a ostatnými zložkami v doprave. Na to všetko treba dialog a schopnosť ho viesť,takže asi tak. a nemal som v úmysle nikoho urážať,ale ako si ty sám povedal ked som presvedčený o svojej pravde tak si za nou stojím.
A ešta na zaver,už sa tu v podstate vadíme len my dvaja ostatných to pravdepodobne prestalo baviť. A prezentujem len to čo si myslím a tak ako to cítim,takže to by bolo z mojej strany asi všetko.Prajem ti všetko dobré a vela km bez nehody.Juraj Trenčín

Páči sa mi

Ja som oslovil a reagoval na príspevok p.Dvorského,ale vypisuješ tu Ty,to si čo provokatér a nože mi pripomeň Tvoje konkrétne názory lebo konkrétne názory som ešte nepočul,nevidel ani Tvoje ani Dvorského a nehraj sa zo slovíčkami ak nerozumieš ich významu.

Sambake debatovať s tebou

Sambake debatovať s tebou proste nemá zmysel,ty skrátka nemôžeš prežiť že má niekto iný názor ako ty. A to že si moje príspevky nevidel a nečítal svedčí o tom ako pozorne toto forum čítaš a sleduješ,ja ničomu nerozumiem,ja nechápem význam apod. Takže škoda vlastne aj niečo písať. Zabudol som že ty máš patent na rozum.

Re

keď dochádzajú argumenty najlepšia obrana je útok a naposledy aj ja tebe hovorím že Si nič konkrétne nedal na sklo okrem útokov na mňa ale asi preto lebo nič nemáš okrem jediného správneho názoru ale aj ten je Dvorského a ver mi že čítam veľmi pozorne a máš možnosť teraz ihneď dať svoje hlboké myšlienky na novom vlákne lebo ak Si si nevšimol tak sme na vlákne SUV a táto debata nieje o SUV.

Stano ja už nemam silu ani

Stano ja už nemam silu ani chuť sa s tebou vadiť,za chvílu odchádzam,Rasto moj članokm čítal tak nech ti o tom povie viac, maj sa pekne

pre cumbi,sambake,oldtrucker53

Je mi velmi lúto páni kolegovia že vy ktorý chcete hájiť záujmi vodičov, vy ktorý nas chcete reprezentovať sa správate ako malé decká. Vy chcete hajiť záujmi vodičov a pri tom sami nie ste schopný dialogu medzi sebou,je mi z toho smutno a končím z príspevkami, je to ako hádzať hrach na stenu. Prajem všetko dobré a vela km bez nehody. Magula Juraj

Kolega

dovolím si s Tebou nesúhlasiť,keď sme aj s Rasťom načali tému naších problémov a žiadali sme aj ostatných nech dajú na sklo svoje návrhy,pripomienky čokoľvek čo by nás všetkých posunulo dopredu,tak sa okrem osobných útokov a žiadných konkrétnych návrhov objavili dve formy-SUV a odbory Autošofér-obidve sa ukázali ako slepé črevo,s ktorým síce možno žiť ale aj bez neho.A hlavne-ani ja ani Rasťo sme nikdy nemali a nemáme ambície byť nejakými odborovými bossmi,takže Si to trochu celé nepochopil.Aj Tebe všetko dobré.Stano

Ahoj kolega,možno som to

Ahoj kolega,možno som to nepochopil,ale mám dojem že ty moje príspevky ani riadne nečítaš,netvrdím že niekto z vás má ambície byť bossom,ale to že ani v základnej rovine neviete nájsť spoločnú reč,okrem útokov jeden na druhého,a tým myslím včetkých nie len teba a Rasťa.

Ahoj Juro

v priebehu pár dní budeš mať možnosť Ty aj ostatní na debatu k tomu aby sme spolu hľadali spoločnú reč a už sa nato teším,ale nie na tomto vlákne.

Budem rád,len v pondelok

Budem rád,len v pondelok už ťahám do Ruska,tak moje príspevky do tejto diskusie budu trocha oneskorené,ale hneť ako budem mať možnosť rád sa zúčastním.

pre všetkých

Kamaráti kolegovia,jedna schôdza a čo to urobilo z našou jednotou a šúdržnosťou, Osobne som tam bohužial nebol a čo sa tam dialo čítam len z komentárov,ale takto to kolegovia asi nikam nedotiahneme. Základom dialogu je aj schopnosť akceptovať názor oponentov bez toho aby sme sa navzájom urážali,ty si toto,ty zas ono a tak stále do kola. Skúsme počúvať a z každého príspevku si vybrať to pozitývne,každý máme svoj názor,svoju skúsenosť. .a ak tie skúsenosti a poznatky budeme vedieť zúžitkovať v náš prospech bez toho aby sme sa pohádali potom tbude krok do predu. Magula Juraj

nestava nic ine len v plnej miere suhlasit.

ano zdruzenie mrtve je.Bol som. Videl som. A stacilo mi. Obetoval som tejto schodzi 600KM cca 50L PHM a 14h svojho zivota. A SUV dokaze akurat tak perfektne hrat mrtveho chrobaka. Problematiku nasho stavu, nevie, nechce a ani nebude riesit. Z 300 clennej clenskej zakladne na schodzi pritomných tak do 20 ludi. na ucte cca 30 Eur. a hlavne predsednictvo zdruzenia nema absolutne sajnu o zakonniku prace platnom na Slovensku. O zákone č.462 nieco tusi. Nedokaze ochranit ani svojich clenov. Ale to vsetko rozvediem a dopodroba opisem vo svojom blogu. Len to chce male strpenie.. Podam skutocnu spravu o stave unie...

VB pre cumbiho

No čo umelec to na takuto schôdzu si ma volal? NEvyhadzuj tu paragrafi keď ich nevieš uplatniť a to ty si ma chcel poučovať?!!! Najprv musia byť silne odbory a potom sa da niečo podnikať a odbory budu silné ak budu mať SILNU ZAKLADŇU členov my v AUTOŠOFÉR odboroch sa o to chceme pokusiť ale nie s takými ako si ty ktorý sa len prídu pochváliť koľko zarabaju v Belgicku a hodiť paragrafi ktoré každy pozná.Ja odbory západnej eu celkom dobre poznám najme F,D,GB.Tu je potrebný každy kto vstupi do odborov a samozrejme aj prispeje čl príspevkom a potom sa môže začať niečo robiť najme čo sa týka mzdy a porošovania aiter.

p.s. A to by si musel vedieť,že inšpektorát práce ti je na figu preto,že skoro každý majitel dopr.firmy ma tam svojho chránenca.ĎALŠIE ti už nebutem vysvetlovať!!! šťstlivo v Belgicku VB

vb

vb neznamená Viliam Bebej?

VB Pre cumbiho a všetkých profi.vod. čo tu píšu

VB. To nevieš čo znamená? no predsa stará {dobrá sku...na verejná bezpečnosť}. Ale nie to len trocha žartu ale V.B. sú moje inicialy mena ale neni to Viliam Belej ja som Vladimír Br. celé meno zatial na sklo davať nebudem.Musím priznať,že organizacia ktorá chce zastupovať vodičov z povolania ako su odbory AUTOŠOFÉR musia v prvom rade,za 1. začať aby sa mzda vodičov a to hlavne v MKD dvihla aspoň na 600 eu čistého mesačne nech si páni majitelia uvedomia,že vodič má tiež rodinu a v prípade maródovania a dovolenky ju potrebuje tiž živiť.Alebo si páni majitelia myslia,že vodič nemá nárok na maródku a dovolenku? a za 2.Majitelia si musia uvedomiť ,že AITR je zákon a zákony sa musia dodržiavať a tý ich posunovači už vôbec nemôžu do toho hovoriť.Tieto dva body musia byť prvoradým úkolom riešenia odborov AUTOŠOFÉR ktorých som aj ja členom.A tiež apelujem na vodičov aby nepodpisovali zmluvy v ktorých majitelia uvádzajú výplatu od KM.JE TO AUTOMATICKÉ NUTENIE DO PORUŠOVANIA AITR!MUSÍME DOSIAHNUŤ TO ABY SI MAJITELIA VODIČOV ZAČALI VÁŽIŤ A NIE AKO JE TO TERAZ,VODIČ JE U MAJITEĽA NULA A ZLODEJ NAFTY to je v tom lepšom prípade v tom horšom je vodič ko..t špina a zlodej aj takýto názor som si vypočul od majiteľa,pochopitelne,že som knemu nenastúpil.A EšTE JEDNU VEC HÁDKAMI TU NA VEBE NIČ NEDOSIAHNEME len ak to,že majiteľom prihráme na góól do našej brány.! prajem veľa šťastných km. VB

Pre VB

Ahoj kolega v plnej miere s tebou súhlasím,len by som chcel dodať že dodržiavanie AETR je trocha komplikovanejšie ako sa to na prvý pohlad zdá. A hlavným dôvodom je podla mna bezpečnosť na parkoviskách a ích nedostatok, a ak mám byť úprimný parkovať na D1 Bratislava - Praha,alebo na mnohých úsekoch Bratislava - Michalovce,to je trasa ktorú prevažne jazdím ja,je tak trocha dobrodružstvo a už neraz som tam mal konflikt bud z rôznymi predavačmi,kradežou phm,rezervy a pod. Co sa týka výšky platu máš úplnú pravdu,ísť na Pnku je viac menej nemožné. Je toho velmi vela čo treba zmeniť a bude to určite beh na dlhú trať a bude záležať predovšetkým na nas vodičoch aký bude mať výsledok. Ako som už napísal p.Dvorskému tak vravým aj všetkým,že to záleží v prvom rade od nás a nekončí to len zaplatením členskho. Každí vodič by sa podla svojich možností mal zapojiť,či už pripomienkami,skúsenostami,alebo konštruktívnymi navrhmi. Je to boj pre nás,o nás a pre dalšie generácie vodičov. Takže asi tak to cítim ja. Juraj Magula

takze na schodzi bol aj spion z AUTOSOFERA

a nemal odvahu priznat sa? len tak mimochodom opytaj sa riadiacej zlozky co a ako s platmi a vsetkym. S p. Dvorskym som sa stretol v septembri.A o problematike v doprave, zamestnani, pracovno pravnej-- NEMAL ANI SAJNU. Pri prezentacii AUTOSOFERA sa venoval len tomu,
ze odbory su zalozene- NIC VIAC
ze ak tam dostiahnem clena tak mi zaplati atd.. Teda system PYRAMIDY
a este to ze do 10 rokov bude mat vlastnu televiziu...!!!
TAkze sa zamysli! Ano byt v odboroch. ale v akych a co pre teba urobia!!! Aj SUV zaujima len tvoje clenske... Akurat je to menej..

Schôdza SUV mojimi očami a ušami...

Ako navrátilec k profesii vodiča z povolania som sa zúčastnil koncoročnej verejnej schôdze SLOVENSKEJ ÚNIE VODIČOV vo Zvolene s cieľom získať obraz o ich aktivitách a začleniť sa k nim.

Schôdza mala štandardný priebeh, od zapísania sa do prezenčnej listiny, privítania členov aj nečlenov, predstavenie programu schôdze, cez diskusiu a párky na záver.
Prezident SUV, pán Mlynár nám (nečlenom) stručne priblížil aktivity SUV, ktoré sú zverejnené aj na webovej stránke SUV-SK.

Následne dostal slovo hlavný hosť schôdze, Rasťo Čurma & cumbi. Až z jeho prezentácie a návrhov som sa dozvedel, ako má vyzerať skutočná organizácia zastrešujúca vodičov z povolania. Boli prezentované konkrétne návrhy a riešenia súvisiace s platnou legislatívou SR, ktoré sa priebežne rozoberali tu, na profivodič a podrobnejšie na jeho blogu.
Presvedčil som sa, že na Slovensku chýba odborová organizácia zastrešujúca záujmy vodičov z povolania, čo SUV doposiaľ za desať rokov nevykonávala, nemieni vykonávať a asi nikdy nebude. To vyplýva z vyjadrenia prezidenta a zo stanov organizácie SUV.

Môj záver: SUV sa odmieta postaviť za práva vodičov z povolania napriek tomu, že sú dané zákonníkom práce. Ináč povedané, „strká hlavu do piesku pred skutočnými problémami vodičov, lebo jej cieľom je pokoj, kľud a svetový mier.“
To je všetko z porady SUV (mojimi očami, ušami a písmom), ktorá zastupuje donedávna cca 300 platiacich členov, ktorým sa určite nestanem a radšej si počkám na založenie takej odborovej organizácie vodičov, ako ju predstavil Rasťo Čurma & cumbi.

PS: ďakujem všetkým za možnosť zúčastniť sa schôdze SUV.
Jaroslav Nizner, Michalovce, 30.12.2010

odpoved Jarovi Niznerovi

oldtrucker53 Jarko, Tebe len jedno My nestrkáme hlavu do piesku a riešime problémy vodičov tak ako ich prináša práca Slovenského vodiča hlavne na poli dopravy a že podstatnú časť z nich nevidíš to je len škoda!Platové problémy sa prejednávali ďaleko pred Rasťom o ktorom spätne cca 5 rokov nik nepočul! Prajem aby si sa dožil toho združenia čím skôr!SUV nikdy nebolo ani nebude odborovou organizáciou! Maj sa fajn!

schodza SUV

Rasto chce vsetko bohovo rychlo a len sa tam rozkrikoval a stale sa vychvaloval aky je on dobry ze robi v Belgicku a ako zaraba 3000Euro a my tu na slovensku sme uplny chudaci a idioti ze si nevieme vypocitat vyplatu, nakoniec ved aj jeho prispevky tu na fore su take, ked je taky mudry nech si zalozi tie odbory a nech ukaze co vie, ale z jeho pristupom urtite aj rychlo skonci, a ti kolegovia co tam prisli s nim boli ocividne nainfikovany jeho viziou, netvrdim ze Rasto je nejaky hlupi ale je do vsetkeho strasne hrrr a nevie prijat kritiku na seba, toto je samozrejme moj pohlad na cely priebeh schodze a jeho vystupovania, Palo

dovolim si tvrdit

ze si vlastnu mzdu vypocitat nevies. To som aj dokazal. Aj ked neviem s kym sa momentalne bavim. dokazal som to chlapovi ktory sedel po lavici p. Mlynara. A co sa tyka huposti.. prepac Hlupe je byt v zdruzeni, kde mimo nazoru p. Mlynara nie je akceptovany ziadny iny nazor. SUV nema koncepciu. Nevie co chce. vie len plakat ze nema clenov.. preco asi. Mali ste 500. Nemate. odisli. Asi tiez nechceli platit clenske, len tak...

reakcia

oldtrucker53Rasťo prestan s hlupostami moj nazor je vzdy prejednaný a odsuhlasený ostatnými .SUV má svoju koncepciu a svoje stanovy a tymi sa bude riadiť ale Teba nech s toho už srdce nebolí!!! My sme Teba nepotrebovali ale slušne pozvali že si sa zachoval nie ako charakter to je Tvoja povaha čo videli a počuli aj iní!!! My neplačeme že nemáme členov ale neplatičov nepotrebujeme a som veľmi zvedavý kolko členov budeš mať za rok Ty.Oldtrucker53 alias Ján Mlynár prezident SUV / zatiaľ/

pre cumbiho

tak ked si taky otvoreny napis z coho sa ti sklada ten tvoj takzvany plat v belgicku ????? ak sa nebudes hambit za to z čoho sa sklada t.j. odjazdene hodiny a kolko ich odjazdiš,diety ,rodinne pridavky a chces povedat že klamem??? a vyplatu si na slovensku vie zratat vetšina profesionalnych vodičov a dalšia vec napriklad belgicke pobočky platia zaklad byvalych 15 000 sk dnes je to niečo pod 500 €uro v hrubom a vyplatia ti ich,nie ako v čisto slovenskych firmach a ty ako chces viest odborovu organizaciu ked nepracujes pod hlavičkou slovenskej firmy ??? čo ta v belgicku nezobrali do odborou

este dodatok

asi ti unika, ale odpracovana hodina je odpracovana hodina. Vykon. Nie jazda. Platia sa odpracovane hodiny. Nie odjazdene hodiny. A po druhe. Ak si väčšina vodicov na Slovensku vie zratat vyplatu, tak preco pracuju za 369 Eur a nie za cca 700? to ostatne ani nestoji za komentar

ja som v belgickych odboroch.

v ACV. To po prve. Po druhe sa moja moja belgicka mzda sklada presne z toho z coho by sa mala skladat aj ta tvoja slovenska. moja 10,41 Btutto/hod. cca 8,20 Netto. podla B zakonnika. Tvja by mala byt 2,45 Eur/hod. Podla SK zakonnika. Za pracu cez vikendy a sviatky priplatok 100%. Za pracu v noci priplatok 50%. Na Sk by to malo byt za pracu v noci 20% (ZP). a za pracu cez vikendy a sviatky 100% ( nie je v zakonniku ale dohoda a prax.) dieta. Ty mas po starom na SK 45 Eur. Ja mam v Belgicku 32,50 ak nespim doma. teda nieco na styl nasej diety. Rodinne pridavky nemam. nemam deti. neplatia sa odjazdene hodiny. Ale odpracovane. Teda vykon. a mam ich mesacne cca 280-295. Aj s nadcasmi. Len tie moje su preplatene. Tie tvoje nie. Na paske mas 173 hodin... kukni svoju pasku. A omyl. ja som nikdy neusiloval o vedenie slovenskych odborov. mozem byt napomocny a poradny hlas.

pre cumbiho

ospravedlnujem sa vopred za dost dlhy príspevok ale neda mi reagovat na stále sa chvalenie a nadradovanie sa cumbiho tu su zakladne informacie o platovych podmienkach v belgicku a citat z jeho blogu.sme
a z tohto maleho vycucu belgickeho pracovneho prava je jasne ,že rasto porušuje zakony v belgicku ,a po prečitani si spravte na to sami svoj nazor , ja som si už svoj utvoril!!!! na ukažku z blogu

citat:Druhý deň ráno nakladám v Pise. Taliani naládujú 18,7 t a poď ho smer prístav Antverpy. Ak bude šťastie prejdem ešte aj Švajčiarsko. Dogana (colnica) ma zdržala ďalšie dve hodiny, a tak pred 18 tou prichádzam na hranicu Como do švajčiarska. Papiere a malá pauza. Počas nej si pozriem v tachografe koľko mi trvala cesta cez švajc do Pisy a prídem na to, že to bolo 3.30 čistej jazdy. koniec citata pokračovanie za stručnym prehladom belgickeho pracovneho prava.

Platové podmienky
V Belgicku nie sú mzdy pevne stanovené zákonom. Vo väčšine prípadov sú stanovené kolektívnymi pracovnými dohodami. Kolektívne pracovné dohody sú dohody uzatvorené medzi odborovými organizáciami a zamestnávateľmi, buď na firemnej úrovni alebo na odvetvovej úrovni (v kompetentnom spoločnom výbore). Každá kolektívna dohoda stanovuje základné stupnice a tiež spôsoby stanovenia mzdy, potenciálne bonusy ako napr. koncoročné bonusy, stravné lístky a bonusy za tímovú prácu, nočnú prácu a víkendovú prácu atď. Dovolenkové bonusy sa riadia podľa osobitných predpisov. Mzda uvedená vo vašej pracovnej zmluve je hrubou mzdou. To znamená, že sa z hrubej mzdy vykonajú zrážky pred obdŕžaním čistej mzdy, teda toho, čo skutočne zarobíte (priamo na ruku alebo cez bankový účet).

Sú dve hlavné zrážky:

•Príspevky sociálneho zabezpečenia (odvádzané do národného úradu sociálneho zabezpečenia, ONSS), ktoré sa používajú na úhradu náhradného príjmu (dôchodky, dávka v nezamestnanosti, atď.) a doplnkového príjmu (refundácia nákladov na zdravotnú starostlivosť, rodinné dávky, atď.). Predstavujú 13,07% z hrubej mzdy zamestnanca v súkromnom sektore.
•Daň z príjmu je daň, ktorá je zrážaná každý mesiac z vašej mzdy. Vypočítava sa z hrubej zdaniteľnej mzdy (= hrubá mzda uvedená v pracovnej zmluve ponížená o príspevky sociálneho zabezpečenia). Líši sa tiež podľa zloženia rodiny a podľa iných dosť komplikovaných predpisov.
Pracovník je oprávnený na poberanie minimálneho garantovaného mesačného príjmu. Táto minimálna suma je určená medziodvetvovými kolektívnymi pracovnými dohodami. Minimálna garantovaná hrubá mzda pre všetkých pracovníkov starších ako 21 rokov pracujúcich na plný úväzok je 1.309,59 EUR (k 1. aprílu 2008). Mladí ľudia vo veku nižšom ako 21 rokov sú oprávnení len na nízku zákonnú mzdu.

Pracovníci smú slobodne nakladať so svojou mzdou a zamestnávatelia nesmú obmedziť túto ich slobodu žiadnym spôsobom. Mzdy sa musia vyplácať aspoň raz mesačne zamestnancom a dvakrát mesačne manuálnym pracovníkom. Mzda musí byť vyplatená najneskôr štyri pracovné dni po skončení obdobia, za ktoré sa vypláca okrem prípadu, že kolektívne pracovné dohody alebo pracovné predpisy stanovujú inú dobu (maximálne sedem pracovných dní).

Každá platová diskriminácia, najmä na základe pohlavia, je zakázaná. Váš zamestnávateľ môže byť pokutovaný za vytváranie alebo udržiavanie takýchto diskriminačných platových rozdielov.

3.8. Pracovná doba
V Belgicku pracovný čas (doba, počas ktorej je pracovník k dispozícii zamestnávateľovi) nesmie prekročiť 8 hodín denne alebo 38 hodín týždenne. V princípe je zakázané pracovať viac ako je zákonom stanovený čas, mimo platného rozvrhu, v nedeľu, cez štátny sviatok alebo v noci.

Výnimky s predchádzajúcim súhlasom a bez neho: samozrejme je možné odchýliť sa od princípu osemhodinového dňa a tridsaťosemhodinového týždňa. V niektorých prípadoch sú možné výnimky s predchádzajúcim súhlasom a za predpokladu, že práca nepresiahne buď 11 hodín na deň alebo 50 hodín na týždeň. Zamestnávateľ musí požiadať o súhlas. Výnimky bez predchádzajúceho súhlasu sú tiež možné. Denný pracovný čas môže byť teda predĺžený na 9 hodín v súvislosti s päťdňovým pracovným týždňom, keď predpisy o pracovnom čase poskytujú pol dňa, jeden deň alebo viac ako jeden deň voľna cez týždeň, iný ako nedeľa. Pracovný čas nesmie presiahnuť 12 hodín na deň v prípade práce, ktorá nesmie byť prerušená. Vo väčšine prípadov zásahu vyššej moci neexistuje obmedzenie.
Ak rozvrh práce zahŕňa aj nočnú prácu, musí byť uzatvorená kolektívna pracovná dohoda s organizáciami zastúpenými v odborovom združení. Takýto pracovný rozvrh môže byť zavedený doplnením pracovných pravidiel.

Flexibilný pracovný čas: netreba si zamieňať flexibilný pracovný čas a variabilný pracovný čas. Variabilný pracovný čas dovoľuje pracovníkovi zvoliť si čas príchodu a odchodu slobodnejšie. Flexibilný pracovný čas je stanovený kolektívnymi dohodami alebo, v prípade, že neexistujú, pracovným právom. Môže povoliť prácu, ktorá je mimo normálneho pracovného času, bez akéhokoľvek prekročenia 9 hodín na deň a 45 hodín na týždeň a zaviesť vo firme pracovný čas, ktorý sa odlišuje od normálneho pracovného času informovaním pracovníkov aspoň 7 dní dopredu.

Náhradné voľno a nadčas: vo väčšine prípadov, kde je schválený pracovný čas nad zákonný pracovný čas, buď v súvislosti s pravidelným pracovný režimom alebo v súvislosti s nadčasmi, je povinné udeľovanie náhradného voľna. Musí byť udelené takým spôsobom, aby bol v priemere rešpektovaný normálny týždenný pracovný čas počas referenčného obdobia. Nadčasy sú platené 50% nad normálnu mzdu alebo 100% v prípade práce v nedeľu alebo cez štátny sviatok.

Nedeľná práca: zákon zakazuje pracovať v nedeľu. Samozrejme niektoré činnosti sa môžu vykonávať v nedeľu: to platí ak bežná práca vo firme neumožňuje, aby boli tieto činnosti vykonané iný deň v týždni a pre prácu v niektorých podnikoch (hotely, podniky zásobovania a inštitúcie zdravotnej starostlivosti a služieb). Pracovníci, ktorí pracujú v nedeľu sú oprávnení na čerpanie náhradného voľna počas šiestich nasledujúcich dní.

Nočná práca: nočná práca je zakázaná od 20:00 do 06.00, ale samozrejme existujú aj výnimky. Uplatňujú sa bez rozdielu na mužov aj ženy za predpokladu, že majú aspoň 18 rokov. Nočná práca je dovolená za predpokladu, že to zdôvodňuje povaha práce alebo činnosti. Nočná práce je teda povolená napr. v hoteloch, v zábavných a verejných hazardných podnikoch, v novinových redakciách, v zdravotníctve, v podnikoch ochrany a hygieny, v lekárňach, v poľnohospodárstve, v pekárňach a tradičných cestovinárňach, vo vzdelávacích centrách a podnikoch poskytujúcich ubytovanie atď

tak ak si myslis že sme vsetci blbi tak si nas omyle,ale ty vobec nič neporušujes ,ked robiš tych 280-295 hodin haha???
a dam Ďalši citat a to s tvojho blogu sme a nech sa zasmeju nad tebou ty ktorych nazyvaš neznaly zakona ,ale ty čo vedia počitát
zač.citatu:Odchádzam s prázdnym 20-tkovým kontajnerom do Pisy na nakládku. Predo mnou asi 1300 km na prázdno, tak to beriem ako celkom pohodu. Do momentu keď vojdem na diaľnicu. Je to automat a prekvapuje ma pomalý reakčný čas prevodovky. Riešim tak, že radím sekvenčne, páčkou na volante. Po zaradení posledného stupňa hľadám aspoň ešte dva ďalšie, ale darmo. Tak sa nejako upokojím, že toto bude na dlhšie, a poď ho smer Brussel. Na to, že je po zime a „pás pre slony" je v adekvátnom stave, začínam ľutovať svoj laptop a to čo sa s ním na palubovke deje. Predná náprava: z možných 100 bodov dávam asi 35. Bruselskú zápchu prejdem v pohode. A pohoda zostane po prvé stúpanie pri Nemur-e. tiahly kopec a celkom prudké stúpanie. A tá hajtra si v režime automat radí!!!!! Rýchlosť padne až na 75. S prázdnym kontajerom!!! Úžas a zároveň je to posledný kopec ktorý jazdím v automate. Výkon motora: 40b.

Vo Francúzku ma zase „prekvapí" výkon ostrekovačov. Jednak mi ovládanie na ostrekovač pripomína niečo, čo som poslednýkrát videl asi v OLCITE CLUB 11 R, a jednak má čerpadielko výkon asi ako ručná pumpička na Škode 100. Takže to po prvé vyžaduje dať ruku z volantu dole, a chce to aj svoju silu.

Spím na hranici F/CH St. Louis. A jediná vec za ktorú môžem dať Daf-u 100 bodov je lôžko, ktoré nemá asi konkurenciu. Teda zatiaľ si nespomínam na to, aby nejaká iná značka mala tak pohodlný matrac. Ráno sa zobudím a zistím, že nech pátram koľko chcem, nedozviem sa stav batérií. Túto funkciu má už teraz asi každý. Len nie Daf. Ono je to nepríjemné hlavne pri dlhšom státí. Vlastne vodič nemá info, kedy potrebuje „pretočiť" nech sa batérie dobijú. A nakoľko už je takmer v každej kabíne laptop alebo iný náročný spotrebič, beží nezávislé kúrenie atď, je to pre mňa dosť dôležitá informácia. Palubný počítač a jeho ovládanie: 30b.

Druhý deň ráno nakladám v Pise. Taliani naládujú 18,7 t a poď ho smer prístav Antverpy. Ak bude šťastie prejdem ešte aj Švajčiarsko. Dogana (colnica) ma zdržala ďalšie dve hodiny, a tak pred 18 tou prichádzam na hranicu Como do švajčiarska. Papiere a malá pauza. Počas nej si pozriem v tachografe koľko mi trvala cesta cez švajc do Pisy a prídem na to, že to bolo 3.30 čistej jazdy. S hladkým prejdením Gothard-u. (tunel sa záchytným parkoviskom). Tak o 18:45 vyrážam s tým, že to do 22.00 ( čas zákazu jazdy pre 7,5t vo Švačiarsku) stíham na St. Louis. Nepodarilo sa. Zo 410 koní je 50 na dovolenke, 30 štrajkuje a 100 pobehuje bludne po motore. Ostatné robia čo môžu, a aj keď to vyzerá, že sa motor snaží vypľut dušu, aj tak mám pocit ako v Líze na Branisku. Ale to aj chybou môjho šéfa a jeho výberu výkonu motora. Spím vo Švajčiarsku na poslednej benzínke pred hranicou. Ráno na hranicu, papiere, a večer ešte prehodiť „šasy" (podvozok), nahodiť kontajner na pondelok a hurá k manželke:koniec citatu

ale najzaujimavešie je ,či si vodič kamionu,alebo slona ,či dokonca lietaš ,lebo prejst švajc do pisy za 3apol hodiny čistej jazdy sa na 100% ešte nikomu nikdy nepodarilo alebo zas nevieme si to zratat.Vieš samochvala smrdi.
A toto bol moj posledny komentar k curmimu lebo nestoji strácat čas nad niekym ktory neuznava kritiku na seba a opovrhuje druhimy asi zabudol odkial pochadza ale to je už jedno ,nie všetci chcu a možu pracovat mimo slovenska ,ja robim pre belgicku spoločnost ,tak čo to o platovych podmienkach belgickych kolegov viem ale neni som na to expert,každa minca ma dve strany ,všetkym vodičom prajem štastne kilometre bez nehody v roku 2011 a dalšich rokou .

takze skusme poporiadku

1. Blog ktory citujes je moje sukromne hodnotenie daf-u.
2. Cas ktory si citoval si ty nepochopil. V tom blogu sa pise ze som po nalozeni v Pise dosiel na hranicu v bolzane. A kontroloval som si, kolko mi trvala cesta cez svajc pri ceste do Pisy. To bolo tych 3:30. Nezda sa ti nieco? S prazdnou supravou? Takze ak si nepochopil pointu clanku sorry. A pointu bolo hodnotenie daf-u. 3. NIKDY SOM NETVRDIL ZE NEPORUSUJEM BELGICKE PRACOVNE PRAVO. A ja viem, ze pri odpracovanych 290h ho porusujem. ALE IDE O TO, ZE KAZDU HODINU MAM ZAPLATENU! Na rozdiel od teba. Robis nad 250h a zaplatenych mas 173. Tak sa zamysli. A pisem ti este raz. Ak potrebujes odmailovat moju vyplatnu pasku, rad to urobim. uz si raz napisal ze su v tom aj pridavky. Nie su. Nemam deti. takze zober kalkulacku. Vynasob si pocet odpracovanych hodin zakladnou mzdou. k tomu priplatky za pracu v noci, co je podla teba zakazane, aj ked v urcitych pripadoch je to povolene. Plus priplatky za pracu cez vikendy a sviatky. To je tiez podla teba zakazane, aj ked v urcitych pripadoch povolene. Uvedom sa a nestrapnuj. Pre priklad , a samozrejme aby som ta nastval ti uvediem: V belgicku statny sviatok. Ja jazdim, do nemecka, tam sviatok nie je. A nevratim sa domov. Teda 15h vykon x zakladna mzda + priplatok + dieta (nespim doma)= za jeden den zarobene 270 Eur. Nastvalo ta? ze som zarobil za den takmer tolko co ty za mesiac? Inac jazdis pre belgicku spolocnost? Napis nazov? daj meno firmy? Ta moja sa vola TRANSVERO

pre palobb

a ten rasto Vam aj povedal za čo dostane tych 3000 euro u Belgičana??? Kolko musi za ne odrobit a nezabudol nahodou povedat či ma v tych troch tisickach ma započítané rodinne prídavky ,ktore sú v belgicku podstatne vyššie ako na slovensku ,lebo ani belgicky zamestnavatel zadarmo eurače nerozdava.Z Rastovych príspevkov to vyzera tak ,že on je ten najznalejší zakonov a ostatny sme len tupy barani.V niecom ma aj pravdu ale stale sa nadradovat nad ostatnych je trochu ubohe.Ked chceme nieco zmenit musime zacat kazdy od seba ,dodrziavat predpisy a zakony,hlavne nerobit 2-3-4 mesiace bez vyplaty a diet. Samozrejme je lahko sa to hovori ale tazsie uplatnuje v praxi.Každy ma rodinu ,uvery ,treba platit energie ,detom skoly atd.,a každy sa pokúša uverit rečiam ,že ved treba vydržat peniaze budu ,ale toje klamstvo šefov ,keby chcel vyplatit a bol ferovy ,tak to spravy na vyplatny termin ,ktory je v pracovnej zmluve.

mozes mi napisat

co vies o belgickom pracovnom prave? Nie z pocutia? z praxe? Nemam deti. nebriem pridavky. Moja mzda sa pohybuje od cca 2800- 3200 Eur. za legalnu pracu. bez porusovania 561. Ak budes mat zaujem, posli mi mailovu adresu a ja ti moje vyplatne pasky zaslem.. Nemam s tym absolutny problem. Priznavas ze v niecom mam pravdu. Pekne. asi v tom zakladnom. A s tym zaciatkom od seba? ja som zacal. Zacal si aj ty? takze poprosim naozaj objetvine hodnotenie. Ak si na schodzi bol tak musis vediet ze ja som na rozdiel od SUV mal aj nejaku koncepciu, aj ponukal nejake riesenia... SUV koncepciu nema. Ani neponuka ziadne riesenia. O tych mojich sa mohlo diskutovat, ale boli zamietnute. BEZ DISKUSIE. O inych sa diskutovat nedalo. ZIADNE NEBOLI.

b