Kedy prepnúť na režim spánku a režim iná práca?
Zdravim vsetkych truckerov
Mal by som otazku ohladom tachografu. Ak by sa nasiel niekto to trochu popisat. Predtym som pracoval vo firme, kde som soferoval max 7 hodin za smenu. Potom som zacal pracovat v anglicku ako vodic kde denna pracovna doba je v priemere 11 - 12 hodin od pondelka do piatku, preto som mal trochu problemy, ze co a ako s tachografom. Tie zakladne veci ako ze po 4,5 hodinach jazdy je prestavka 45 min, ktoru mozem rozdelit na 15 a 30 min mi su celkom jasne. Denne mam 6 - 8 vykladok - nakladok a preto neviem, ci mozem zasahovat do tachografu. Od vodicov, ktori tam pracuju dlhsie mi bolo povedane, ze ak pracujem cely den, tak stale ked pridem na nakladku alebo vykladku tak treba prepnut na rezim spanku (prestavky). A este by som ma zaujimalo, ci sa prestavky zapocitavaju do pracovnej doby. Myslim tym dobu, ktora nesmie prekrocit 60 hod tyzdenne resp. 48 hod za dobu 26 tyzdnov.
Dakujem :)
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:
práca s tachografom
Pri vykládkach treba prepínať tachograf na režim iná práca a nie na režim prestávka. Už len s podstaty, vykládka and nakládka nie sú prestávka. Ak myslíte prestávku ako bezpečnostnú prestávku, tak tá sa určite nezapočítava do pracovnej doby. Ak myslíme prestávku vo Vašom ponímaní (teda ak sa nesprávne prepnete na tachografe) tak samozrejme nakládka/vykládka sa započítavajú do výkonu (alebo ak chcete pracovnej doby) ale nie do doby jazdy.