Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

gurtne

zdravim kerovci neviete aka stara može bit gurtna teda kedy už je po zaruke,dik Hugo

gurtne

jokoz ja som pisal na inšpektorat práce a odtial my poslali odpoveď
· podľa STN EN 12195-2 Súpravy na upevňovanie bremien na cestných
vozidlách, Bezpečnosť, Časť 2: Viazacie popruhy vyrobené z chemických
vlákien sú uvedené základné terminologické pojmy, kde je okrem iného
uvedené, čo je viazací prostriedok (skladá sa z napínacieho prvku - napr.
popruh, reťaz, oceľové lano; napínacieho prostriedku - napr. vrátok,
napínacia spona, napínač, napínacia svorka; a podľa potreby zo spájacích
prvkov - napr. hák, koncový článok), že viazací popruh je zariadenie určené
na zabezpečenie nákladu, zložené z napínacieho prostriedku alebo z
napínacieho prostriedku s poistením a plochého tkaného textilného popruhu s
koncovými prvkami alebo bez koncových prvkov;
· s každým viazacím popruhom alebo popruhovým viazacím prostriedkom
musí byť dodaný návod na použitie;
· používať sa musia len zreteľne označené viazacie popruhy štítkom,
pričom poškodeniu štítkov je potrebné predchádzať tým, že sa chránia pred
ostrými hranami bremena ak je to možné;
· je potrebné dbať o to, aby nebol viazací popruh poškodený ostrými
hranami bremena, na ktoré sa používa a odporúča sa pravidelná prehliadka po
každom použití;
· ďalej uvádzam autentické ustanovenie z uvedenej STN EN o tom, kedy
musia byť viazacie popruhy vyradené z prevádzky:
(Embedded image moved to file: pic00041.jpg)

· v prílohe B uvedenej normy je uvedená podrobná špecifikácia na
používanie a údržbu viazacích popruhov, ktoré poskytne výrobca.
Na záver je možné povedať, že kým nedôjde k mechanickému poškodeniu
viazacích popruhov alebo niektorej ich súčasti, je možné ich používať aj
keď
ich pôvodná farebnosť bola v dôsledku mechanických nečistôt alebo
poveternostných vplyvov zmenená.

Pokiaľ Vás zaujímajú niektoré ďalšie odborné informácie k problematike
upevňovania nákladu v cestnej doprave, odporúčam Vám napr. článok na
uvedenej adrese:
http://kcmd.uniza.sk/securing/CEDOP%202005.pdf
Informácií k uvedenej problematike je možné nájsť viac.

b