kratenie diet
AHOJTE..zdravim vsetkych))
vedel by mi niekto prosim Vas povedat,ci moze zamestnavatel kratit stravne (diety)pri zahranicnych pracovnych cestach bez toho ,ze by o tom zamestnanec(vodic -kamionista)vedel?
v pracovnej zmluve je uvedene, ze,, nahrady stravneho za prislusny mesiac budu vyplacane do konca nasledujuceho mesiaca.,,O krateni diet sa v prac.zmluve SO ZAMESTNAVATELOM nedohodli.
a predsa mu zamestnavatel za posledne dva mesiace zkratil diety o 10eur denne,a to tahal 3 tyzdne a 1tyzden doma,4 tyzdne a 1yzden doma,to je skoro 500 eur za dva mesiace.
ked som volala uctovnicke,osopila sa na mna,ze zamestnavatel moze hocikedy bez uvedenia dovodu pokratit diety aj o 20%.nevie niekto podla akeho § ??? ja som nasla len takyto v zbierke zakonov:
TRETIA ČASŤ -NÁHRADY PRI ZAHRANIČNÝCH
PRACOVNÝCH CESTÁCH (§ 16).6)
So zamestnancom, ktorému častá zmena pracoviska vyplýva z osobitnej povahy povolania, M O Z N O D O H O D N U T v pracovnej zmluve alebo v dohode o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru odchylne od tohto zákona podmienky na poskytovanie stravného v eurách alebo v cudzej mene, ako aj nižšie stravné, ako je ustanovené v odseku 4, najviac však o 25 %. Za odpoved dakujem..
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:
leilei123
20181018 leilei3915
ferragamo shoes
christian louboutin sale
coach factory outlet online
jordan shoes
ugg outlet
canada goose uk
supreme shirts
nfl jerseys
michael kors outlet store
mlb jerseys
coach outlet online
coach outlet store online
north face outlet
longchamp handbags
malone souliers shoes
kate spade handbags
polo ralph lauren outlet
suicoke sandals
canada goose jackets
christian louboutin
canada goose
canada goose
cheap air jordans
michael kors outlet clearance
ugg boots outlet
cheap ray ban sunglasses
polo ralph lauren shirts
coach outlet
pandora charms sale clearance
coach outlet canada
adidas crazy
canada goose jackets
pandora outlet
nike outlet store
supra shoes sale
michael kors outlet clearance
canada goose outlet online
michael kors outlet online
canada goose jackets
ugg outlet
michael kors outlet store
light up shoes
canada goose outlet store
christian louboutin shoes
michael kors outlet online
ralph lauren outlet
canada goose outlet store
james harden shoes
pandora jewelry
uggs outlet online
kate spade handbags
canada goose
christian louboutin
true religion jeans
ugg boots outlet
ralph lauren polo shirts
ecco outlet
canada goose outlet store
michael kors handbags
michael kors outlet clearance
canada goose outlet store
louboutin shoes
air jordan shoes
canada goose outlet
mulberry bags
pandora outlet
christian louboutin shoes
uggs outlet online
moncler outlet online
blackhawks jerseys
nike air huarache
cheap ugg boots
coach factory outlet
balenciaga sandals
cheap jordan shoes
true religion outlet
pandora charms
michael kors outlet clearance
ralph lauren polo shirts
montblanc pens outlet
pandora outlet
air max 90
cheap jordan shoes
canada goose outlet online
air jordan shoes
michael kors outlet clearance
nike air max 97
swarovski jewellery
canada goose jackets
christian louboutin
kate spade new york
tory burch outlet online
uggs outlet
mulberry uk
chrome hearts sunglasses
ugg outlet
snapbacks wholesale
coach factory outlet online
coach outlet online
canada goose outlet online
mlb jerseys
pandora charms outlet
canada goose outlet
ugg outlet
coach factory outlet
prada sunglasses for women
jordan shoes
coach outlet store online
coach outlet store online
uggs outlet online
ugg boots clearance
baltimore ravens jersey
canada goose outlet
kate spade handbags
uggs outlet
coach factory outlet
coach outlet online store
mbt
cheap jordan shoes
montblanc pens
miu miu shoes
coach factory outlet
chrome hearts online store
polo ralph lauren shirts
coach outlet online
ralph lauren factory store
cheap air jordans
nike outlet online
ugg boots
foamposite shoes
ralph lauren outlet
cheap oakley sunglasses
michael kors outlet clearance
gucci outlet online
moncler jackets
nike outlet online
michael kors outlet online
ed hardy outlet
tory burch outlet store
cheap jordan shoes
ugg boots clearance
coach factory outlet
canada goose outlet store
broncos jerseys
air jordan shoes
coach outlet online
jordan shoes
valentino shoes
michael kors outlet store
jordan shoes
201810.9chenjinyan
201810.9chenjinyan
vans shoes
nike huarache
lebron 14
nike revolution
polo ralph lauren
fila shoes
nike air max
ugg boots
yoga pants
polo shirts
russell wilson jersey
fitflops
jimmy choo outlet
michael kors outlet
nike factory
red bottom shoes
victoria's secret
off-white
belstaff outlet
nike air max 2018
persol sunglasses
nike air max
coach outlet
nike free
the north face
ray ban sunglasses
mcm outlet
ugg sale
stussy clothing
curry jersey
hollister
canada goose outlet
vetements clothing
versace clothing
longchamp
malone souliers
kate spade outlet
true religion outlet
nike lunarglide
moncler outlet
ralph lauren
canada goose coats
mcm backpack
air jordan
ralph lauren
ray bans
north face jackets
nike free run
giuseppe zanotti
jordans
tory burch shoes
ugg boots
ralph lauren outlet
nike flight bonafide
nhl jerseys
nike trainers
ysl handbags
moncler outlet
converse
tommy hilfiger
louboutin
jordans
replica watches
coach handbags
michael kors
nike kyrie 2
vibram fivefingers
new balance
birkenstock sandals
nike air max plus
coach bags
ray ban sunglasses
hermes bags
fitflops sale
miu miu handbags
tiffany rings
michael kors outlet
adidas shoes
kate spade outlet
converse shoes
pandora jewelry
ugg clearance
tiffany jewelry
fussball trikots
swarovski
skechers sandals
adidas outlet
ugg australia
soccer jerseys
nike outlet store
basketball shoes
oakley sunglasses
christian louboutin outlet
nike shox
converse shoes
nike epic react
snapback hats
uggs official site
lebron soldier 9
north face outlet
Pre: barborka
Info od mojej uctovnicky:
(6) So zamestnancom, ktorému častá zmena pracoviska vyplýva z osobitnej povahy povolania, možno dohodnúť v pracovnej zmluve alebo v dohode o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru odchylne od tohto zákona podmienky na poskytovanie stravného v eurách alebo v cudzej mene, ako aj nižšie stravné, ako je ustanovené v odseku 4, najviac však o 25 %.
je to § 13 ods. 6 zákona o cestovných náhradách
v pracovnej zmluve to musí byť dohodnuté
inšpektorát práce s tým nemá problém pri kontrole
Takze ano - je to mozne kratit, ale musi to byt dohodnute pisomne.
Robert
Robert-podnikavec
Stále nerozumiem čo tu hľadáš ??!!! Ty si už ako MEČIAR---ovplyvniť debilov,koľko sa dá..............
Robert-podnikavec
A ešte na záver !!! ------------ pre tých čo stále nechápu.............
NA SLOVENSKU JE AŹ PRIVELA PRIVELA PRITAKáVAčOV A PRíšTIPKáROV,(RIťOLIZOV). čO ODPOVEDAJú NA PRIHLúPLE PRíSPEVKY podnikatelov NA TOTO FORUM!!! jA SI NáJDEM 20TICH KAMARATOV,čO MI TU ODSúHLASIA AJ 4. SVETOVú VOJNU!!
UŽ SA KONEčNE SPAMäTAJTE, A NEDAJTE SA ODRBAVAť!!!!!!)
To: minaton
Kvalitny prispevok, hodny majstra. Naozdaj diskusia ako sa patri.
Kazdopadne som odpisal aj na iny tvoj prispevok nizsie, ale utvrdil som sa, ze je zbytocne tu odpovedat za stranu zamestnavatelov, kedze sme len spiny a chujovia. Vodic vie vsetko najlepsie a kazdy ho odrbava. Treba skusit sam podnikat, pripadne aj niekoho zamestnat.
Ale plnim zelanie - uz nebudem na tomto diskusnom fore profivodic.sk obsmrdat ako MECIAR, ani sa akokolvek vyjadrovat. Nema to zmysel.
Robert
ja Vam drzim palce
Zdravim.ja Vam drzim palce nakolko sme sa snazili z "kamosom"podnikat v doprave ale tak len sme sa zadlzili a teraz len problemy.Vazne je to tazke v dnesnej dobe.a to sme si soferovali sami takze vodicov platit doslova netrebalo.nechcel som do toho ist ale tak po skusnostiach z niektorymi zamestnavateli ktory mi ani len zmluvu nedali a nie to peniaze za pracu rozhodol som sa to risknut ale bohuzial nevyslo.takze som zas nuteny pracovat pre nejakeho seriozneho podnikatela ktory my aspon zaplati za pracu aby som mal z coho? splacat dlhy.dufam ze takeho najdem.ktory mi da len nejaku dohodu aby mi vsetko nevzal exzekutor.A nic si z toho nerobte na tie hlupe reci.vacsina ludi tu na fore su len mudrci a arogantny ludia.pozeral som vela prispevkov a malo ludi ktory aj poradia.drzim palce a nech sa Vam dari.kiez by kazdy podnikatel vravel na rovinu a bol by seriozny.
to presovcan
Zdravím, prosím ozvite sa mi, som bývalý vodič kamóna, ktorý ide pracovať sám na seba, potrebujem rady na začiatok,ďakujem...peter.tropp@seznam.cz
Robert-podnikavec
Jasne , máš kus pravdy, ale ked mi nečo nejde vyprdnem sa na to!
Nebudem predsa robiť so súpravou za 90 centov/km!!! Radšej budem sedieť doma! Alebo odídem do zahraničia! Tam si vážia ako dopravcov aj VODICOV!!!
Robert-podnikavec
Jasne , máš kus pravdy, ale ked mi nečo nejde vyprdnem sa na to!
Nebudem predsa robiť so súpravou za 90 centov/km!!! Radšej budem sedieť doma! Alebo odídem do zahraničia! Tam si vážia ako dopravcov aj VODICOV!!!
Róbert
vie vaša účtovníčka špecifikovať pojem častá zmena pracoviska?Lebo ako vodič kamionu nemením 5x denne kamion a ten je moje pracovisko,alebo ešte inak,v pracovnej zmluvy má mať Váš vodič uvedené ako miesto výkonu práce Európska únia a tým pádom odpadá relevantnosť paragrafu 6 a iná výnimka ktorá umožňuje krátiť diety vraví že je to možné v prípade že sú zamestnancovi poskytované napr.raňajky o čom pochybujem že to spĺňate,žiadný iný dôvod na krátenie diet neexistuje a taktiež platí že firma je povinná poskytnúť diety alebo aspoň pomernú časť pred vycestovaním na služobnú cestu nie na konci nasledujúceho mesiaca.
To: to som ja
Dobry den,
vodic ma uvedene v zmluve miesto vykonu prace - sidlo firmy. Neviem preco by mal mat EU ktora zabera xy km2, to uz mu tam mozem dat rovno cely svet, nie? A potom by som mu asi nemusel platit ani diety ako v zahranici, ked je napr v DE, tak mu dam len hodnotu nemecko gastrolistka? Neviem, len uvazujem. Ak si dobre pamatam svoju pracovnu zmluvu z minulosti, zamestnavatel (banka) mi dala region Trencin - vtedy ma mohla poslat kdekolvek v ramci regionu bez toho aby mi musela platit dopravu, nejake stravne navyse okrem obedoveho listka a pod. A mohol som sa aj posr.t, ale v pripade ak by ich to napadlo, tak ma mohli prehadzovat v jeden den do Prievidze, druhy do Trencina, treti do PB a ja som mohol byt akurat tak ticho alebo dobrovolne odist, bez naroku na odstupne.... Toto chcete? Miesto prace - cela EU? Co budete potom hovorit?
Okrem toho, ak by som mu dal EU, tak nie som povinny mu zabezpecit odvoz/zvoz do prace - len mu poviem, ze auto je v Parizi a dostan sa tam ako chces za svoje? Pokial je mi zname, casta zmena pracovisko znamena, ze sa nezdrzuje stale na tom istom mieste geograficky - to ze ste v kabine tahaca je fajn, ale vy z nej nevystupujete nikdy, ci ako? O poskytovani ranajok - viete mi to nejako v praxi predstavit, aby som isiel z SK napr. do DE rano dat
vodicovi ranajky?
Kazdopadne moj nazor je takyto:
- kratenie diet ma oporu v zakone, je na kazdom podnikatelovi, ako s tym nalozi
- vzdy to vsak musi byt vopred dohodnute, vodic to nemusi podpisat (samozrejme, niekto moze v tom pripade vodica nezamestnat)
- ja osobne som to dal vodicom do pracovnej zmluvy, zatial som k tomu nikdy nepristupil, kedze mam zatial fajn vodicov, s ktorymi som spokojny (nebojte sa, nezdieram ich, maju vyplatene vsetko tak je dohodnute, kedze aj ich robota je odvedena prefosionalne)
- poskytnutie diet vopred je povinne, to mate pravdu, ak o ne vodic poziada, musi ich dostat zaplatene a po prichode ich zuctovat. Mna vodici zatial o to neziadali, ak by poziadali - dal by som im do 50% predpokladaneho naroku. Zvysok po zuctovani. Do 50% preto, ze neviem, kolko budu realne vonku. Ak je to novy vodic - obaval by som sa, ci nevezme peniaze, nezduchne a ja ho potom budem neviem kde nahanat, vtedy by som dal max do 20%. Ale ak je to vodic overeny znamymi, alebo ma dobre referencie - vtedy by som dal 50%.
Na druhej strane, moji vodici maju okrem tankovacej karty aj kartu od mojho firemneho uctu, takze maju de facto poskytnute zalohy v plnej vyske - na oplatku to oni doteraz nikdy nezneuzili. Pozor - som mala firma, nie je mozne dat kartu od bankoveho uctu firmy s mnoho vozidlami a vodicmi, to je nerealne, take riziko ziadny majitel firmy nevezme na seba - vtedy by sa to malo riesit vopred zalohami na diety.
Dufam, ze som zodpovedal vsetko. Prajem vela stastnych km bez nehody!
Robert
Róbert
možno sme sa nepochopili alebo hovoríme každý o inom,nechcem sa púšťať do vykladania práva,ja som iba uviedol výnimky ktoré sú v zákone keby môže firma krátiť diety a z Vašich slov mám pocit že si trošku ohýbate zákon ako je pre Vás výhodne a akonáhle máte názor že si môžete zákon ohýbať miesto aby Ste ho rešpektoval tak je niekde chyba,bez urážky.K uvedenému miestu výkonu práce-ak máte uvedené miesto výkonu adresu firmy tak potom by Ste nemal robiť medzinárodnu ale vnútroštátnu dopravu,aj keď pritiahnuté za vlasy-máte sídlo firmy v Európskej únii,však?Lebo aspoň ja som mal vždy v zmluve napísané že som zamestnaný ako vodič medzinárodnej kamionovej dopravy a miesto práce uvedené samozrejme sídlo firmy a + EU.A moja skúsenosť bola taká že keď som pracoval pre jednu zahraničnú firmu tak nám neplatil majiteľ prvý a posledný deň turnusu,čiže ma okrádal o 100 e mesačne,keď som nato upozornil tak zrazu všetci hrali mŕtveho chrobáka a skončilo to na súde ktorý som vyhral.A snáď iba jedno pripomeniem-keď ja musím dodržiavať všetky predpisy a pravidlá za volantom,firma nemusí dodržiavať zákony?
To: to som ja
Dobry den,
mozno sa naozaj nechapeme :-), kazdopadne som sa snazil odpovedat v zmysle mojich vedomosti a skusenosti. To o mieste vykonu prace - ked mi dala banka vykon prace region TN, tak ma mohla kdekolvek vyslat v ramci tohto regionu bez naroku ma cestovne. Analogicky som to pouzil na pracu vodica a miesto vykonu prace cela EU - potom by sa musel vodic za svoje dostat k vozidlu napr. v tom Parizi, nemusel by som mu platit diety za cely den, ale len narok na obed.. (uprimne, asi vela vodicov by potom ku mne nenastupilo, ze?) Ale priznam sa, ze nemusim vraviet pravdu, kedze nie som pravnik ani detailny znalec pracovneho prava. Vychadzam z toho co mam pozrete + informacii od mojej mojej uctovnicky, ktora robi zaroven aj personalistiku.
Co sa tyka ohybaniu zakonov - nemam nazor, ze ho mozem ohybat, kazdy vychadza z toho, co je dovolene a co zakazane. Ako ste spominal, sudili ste sa s byvalym zamestnavatelom, sud Vam dal za pravdu, cize tam niekto mal ten dojem, ze je v prave a nevyslo mu to. Ale nemyslim si, ze ked je v zakone mozne kratenie diet a vodic podpise zmluvu, kde s tymto ustanovenim suhlasi a z nejakeho dovodu k tomu zamestnavatel pristupy (opravnene/neopravnene), tak to je ohybanie zakona... To je postup podla zakona. Ale vid vyssie moj prispevok - ak je vodic profesional, tak dostava vyplatene vzdy vsetko na co ma narok, nemam mu dovod davat menej. Lebo zaraba na mna, a ked mi spediter zo zahranicia povie, ze dany vodic je fajn, tak verte, ze je to aj pre mna prijemne, lebo viem, ze ma spediter nevymeni za ineho prepravcu v dnesnom vysoko konkurencnom svete.
Vami spominany narok na dietu pri prvom dni a poslednom dni turnusu je v poriadku, bola chyba zamestanvatela Vam ho neuznat a neuhradit. Ja vodicom pocitam diety od momentu nastupu na jazdu na turnus, cize ked sadnu do auta a vyrazaju z SK do zahranicia na striedanie.
Co sa tyka dodrziavania zakonov - ano, aj Vy ako vodic, aj ja, ako firma, musime dodrziavat zakony. Bohuzial, niekto ich nedodrziava, usetri na platoch vodicov, ma konkurencnu vyhodu oproti serioznym dopravcom, co platia vsetko - no v konecnom dosledku verim, ze sa to kazdemu vrati - lebo v takej firme potom nerobia vyborni vodici ale len priemerni az slabi, ktori sa inde nepresadia a postupne taka firma bude stracat svoje dobre meno a zakazky.
Dufam, ze som vysvetlil svoj pohlad a nazor, nebojujem s Vami (osobne, ani ako vodicmi ako celok) - vzdy tu bude pohlad majitela a pohlad vodica a kazdy si haji to svoje. No musia sa dohodnut na obojstranne akceptovatelnych podmienkach, inak firma nebude fungovat tak ako. Kazdy ma svoje povinnosti a naroky a tie sa musia dodrziavat.
Prajem este raz mnoho stastnych km!
Robert
robert_s
pane vy chcete kratit diety alebo nekratit podla toho ako ste spokojny s vodicom. tak ak nie ste spokojny tak nema jest. lebo vy na slovensku ste prepacte ale rovno poviem take svine ze si stravne zamienate s platom. tvrdite ze neokradate vodicov tak mi laskavo povedzte kolko maju vasi vodici plat. este raz plat a nie diety. 400 alebo 500? to nie je okradanie? to ze s tym tyto vodici suhlasia to je nieco ine. sa pytam ci mate pocit ze to je adekvatny plat za mesacnu pracu. ak s tym vasi vodici suhlasia to este neznamena ze vase okradanie ludi sa tym stane posvätenym. chapem ze vyuzijete to co vam trh prace nuka. a ten vam nuka to ze kludne to mozte robit. ale netvarte sa ako dobrak ked platite zakladny plat upratovacky a nekratite STRAVNE. to o eu uz ani nekomentujem ze nemusite platit diety. keby ste miesto vykonu napisali aj cely svet aj tak musite platit. netreba sa tvarit ako boh ked dietami okradate vodicou aj stat. lebo stravne je stravne a nie plat. a zo stravneho neodvadzate odvody statu tak ak sa vodicovi nieco stane tak z marodky zdochne od hladu. ale zo svojich nakladov si stravne odpisat môzte. v prvom rade je to super biznis pre zamestnavatelov. ina vec je to ze to ludia akceptuju. niekto z toho ze nema inu volbu lebo je hlupy ako bedna gitu,druhy ze proste doba je taka atd. ja to neakceptujem. neakceptujem stravne pocitat za mzdu a este k tomu trcat v aute cely mesiac a s rodinou byt tak max 2 dni za mesiac. Lebo toto su zvyky vo vychodnej europe. a mozu zamestnavatelia aj platit zamestnancou. priklad pracovat 2 tyzdne vnutrostatku v state mimo EU, max 10hod pracovny cas denne,spat na byte ako clovek,potom tyzden doma a tak dookola. plus 4tyzdne dovolenky. 3400v hrubom mesacne nie po turnusoch ci ako plus to vase velke stravne. a samo detske pridavky ine atd. inde to ide. ale je pravda ze aj vodic musi nieco vediet. hlavne dobre jazyk. nie laden abladen. ja vas chapem. nerobite nic zle iba vyuzijete situaciu aka je dana zakonom a situaciou na trhu prace.ja by som tiez od seba neodtlacal peniaze. len to netreba davat za vzor o vasej dobrosrdecnosti a socialneho citenia. lebo stravne nie je plat
To: ekliv
Dobry den,
skusim odpovedat na Vas prispevok, hoci to nebude lahke. Dufam, ze na nic nezabudnem.
1) kratenie diet - diety by som kratil v jednom jedinom pripade a to, ak vodic neodovzda vsetky papiere spedicii tak, ako ma - lebo v tom pripade mne spedicia neuhradi prepravu. Myslim, ze to je logicke - ak nedostanem kvoli chybe vodica zaplatene ja, nedostane ani on. Dufam, ze to nie je vo Vasich ociach svinstvo.... Zatial sa to vsak nikdy nestalo, takze vzdy dostali vodici vsetko
2) mne nemusite hovorit o rozdiele medzi platom a dietami - ja viem presne v com je rozdiel a kde je potom problem pri PN, podpore v nezamestnanosti a pod.V mnohych mojich prispevkoch som pisal, ze moj otec je dodnes profesionalny vodic, od svojich 18 rokov, navyse jazdi aj moj brat, mam info z prvej ruky ako zamestnavatelia pristupuju k vodicom, no zaroven aj ako vodici klamu svojich zamestnavatelov - kazdy oklame svojho zamestnavatela, to je moj nazor a za tym si stojim, niekto v malom (a prejde to, lebo sa na to nepride) a niekto vo velkom a ten ma potom smolu.
3) kazdy vodic pri nastupe vie, ze u mna je plat 430€ brutto + 45€ dieta za kazdy den v EU. Viem, ze niekto dava viac, niekto menej, toto su moje aktualne podmienky. Kazdy ma pravo vyberu,tak ako aj vy, aj ostatni.
4) O zakladnom plate upratovacky by som Vam tiez vedel hovorit, nie je to 430€ brutto ale podstatne menej, neviem preco sa tu kazdy s tym ohana. Mozete sa vychode SK spytat kolko ma taky brusic kovov v hladovych dolinach za svojich 10 hodin prace (za sustruhom)..... Ale to je na inu debatu.
5) Ano, diety si mozem dat do nakladov, kedze ich vyplacam. Preco Vam (vodicom) to vadi?
6) Mam ekonomicke vzdelanie, dlhorocnu prax v bankovnictve a leasingovych spolocnostiach - a dovolim si povedat, ze doprava NIE JE SUPER BIZNIS pre podnikatelov, ako ste pisal Vy. Aku mate predstavu, ze zostava mne, ako majitelovi firmy, na konci mesiaca z jednej supravy/vozidla? 4000€? Vyvediem Vas z reality - je to menej ako 600€ za tahac (hovorim o svojich prepravach). A to som kupil jazdene auta a nie nove. Ak je to super biznis - preco to nejdete robit Vy sam? Ved je to bomba kseft. Ale beriem, ze kazdy moze mat iny profit z vozidla, kedze na to vplyva kolko km najazdi vozidlo, kolko da na myto, kolko na platy vodica, kolko na leasing, kolko na naftu a adblue a pod. Ale zoberiem si priklad vacsej firmy, ktora ma 50 vozidiel - myslite si, ze ma majitel mesacne profit 50x 2000€? NEMA a to Vam garantujem!
7) Povedzte mi kto sa ma lepsie? Vodic ma hypoteku, rodinu, od ktorej je odluceny na dlhsie (ak jazdi turnusy) alebo kratsie obdobie. Ma plat (taky aky si dohodol so zamestnavatelom), diety. Pracu mu zadava majitel, spediter alebo vo Vasom slangu posunovac, to je jedno - kazdopadne ju nezhana. Ak ho nemaju cim nalozit, tak stoji, oddychuje, diety bezia, o nic sa nestara. Ked nedostane vyplatu, ide na inspektorat, nahlasi to tam a oni uz daju majitela do pozoru. Ak sa mu vo firme nepaci, tak si da vypoved, alebo odide v ramci dohody (niektori nechaju auto v zahranici a idu domov).
Majitel (a to teraz uvediem moje podmienky) ma taktiez hypoteku, rodinu a deti, je sice kazdy den doma, ale odchadza o 07:00 z domu a prichadza o 18:30, do 21:00 je s rodinou a potom otvara notebook a hlada robotu. Pocas dna riesi pripadne poziadavky vodica, zhana peniaze na naftu ,myto , nahana neplaticov, resp. vybavuje veci okolo firmy. Musi vzdy zohnat peniaze na vyplatu vcas a v dostatocnej vyske, aby dodrzal to co slubil a aby mu kvalitny vodic neodisiel prec. Ak nema dost penazi na firme, pozicia si z banky a vlozi ich do firmy. Moj pripad - pozical som si peniaze z banky na akontaciu na leasing tahaca, cize vo finale platim leasing a este aj splatku banke. Zaroven trpnem, aby sa nic nestalo na vozidle, naklade. Napr. vodic sposobi nehodu, znehodnoti tovar, rozbije voz - mne spedicia nic nezaplati, naopak ja musim jej (z poistky, ale vzdy je tam spoluucast), musim dat opravit auto (zase spoluucast), no kym nebeha, nezaraba, vodicovi (nastastie sa mu nic nestalo) plat bezi, je v EU, bezia mu aj diety.... Problem je ak vodic napr. den pred jazdou oslavoval s kolegami na parkovisku sviatok (nie opijal sa, len oslavovals kamaratmi), na druhy den sadne za volant s minimom zbytkoveho alkoholu (aj to sa stava, neumyselne, vodic si to ani neuvedomi)a sposobi tu nehodu - nafuka a poistovna dava od vsetkeho ruky prec a platim to JA. A mozem si tak cez sud ziadam od vodica nahradu - myslite, ze bude mat tych X-tisic EUR? To je len priklad s cim sa da stretnut.
No a vo finale mi zostane z tohoto jedneho auta menej ako 600€ - je to podla Vas primerana odmena? Ja nemozem zo dna na den odist, ako moze vodic, ja to musim dohrat az do konca. Myslim, ze vodic sa ma lepsie. ALE - zaroven si vodica vazim, kedze on je ten co jazdi, ten co mi umoznuje svoje zavazky splacat... Respekt musi byt obojstranny.
8) Pisete, ze mate vyborny plat 3400 EUR brutto - to je fajn, drzte sa toho zamestnavatela. Ale prosim nevypisujte tu, ako som ja alebo ini majitelia firiem svine a neviem co este - poznam XY malych firiem, kde majitelia ziju firmou dennodenne, nevozia sa na BMW ani Jaguaroch a s vodicmi maju dobre vztahy. No zial - v SK takyto plat nema ani stredny manazment GEFCO alebo DHL! Preco - lebo to ekonomicky nie je mozne! A mozu vodici pisat, ze si mame vyjednat lepsie ceny za prepravy. Ono sa to dobre pise od stola, ked mi ide plat, ale v realite to tak nie je. Aky ma dovod Nemec zaplatit mi cenu prepravy taku, aku zaplati nemeckej firme s nemeckym vodicom? ZIADNY! Mna si vybral preto lebo som lacnejsi - a lacnejsi musim byt o viac nez 1-2 centy na km, inak ma sere a podpori si svojho vodica z DE (a vtedy budu SK vodici doma, bez prace). Preto vsetky uvahy o tom, kolko by mali mat vodici plat, a ze si maju majitelia a spediteri najst lepsiu robotu, nefunguju - dobre roboty su pre miestnych, medzinarodna je pre SK, CZ, PL, RO, BG, TR.... Ak mame jazdit v Nemecku, musime byt lacnejsi, to je zakon trhu.
9) Dalsia vec k platom - mozete sa dat vodici dokopy a zatlacit na majitelov, aby Vam platili viac (uz to tu ktosi aj riesil a zalozil nejake odbory). Ja Vam fandim, ALE. Ak mne pri tychto cenach, ktore mi platia zahranicni partneri, pridu vodici, ze chcu viac, napr. na mzdu 1.500€ brutto + diety, tak v tom momente mam 2 moznosti:
- koncim ja ako firma, zavrem to a vodici to mozu skusit inde, kedze nemam ekonomiku firmy v takom stave, aby som to dokazal platit
- koncia vodici a budem hladat inych, ak ich nenajdem v SK, budem musiet hladat v inych krajinach na Balkane
Moznost, ze mi spedicia dvihne ceny o 0,30-0,50€ na km je uplne nerealna, to sa nemusime o tom ani bavit - ak by som inicioval taketo jednanie, tak este medzi dverami dostanem informaciu o mnozstve mojich konkurentov, ktori to budu robit za nizsiu cenu.
Ako som spominal, ak pracujete pre zahranicneho prepravcu, ten ma uplne ine fakturacie, nez my. Treba sa tam drzat. Vas plat totiz nema na SK ani kvalitny programator v Bratislave, ktory ma trochu ine studia za sebou a ktory vytvara ine hodnoty. Ono vodica, hoci mam k nim uctu a vazim si profesionalov, moze robit ktokolvek, kto ma chut a vztah k tomu remeslu. Obavam sa, ze do buducna to bude horsie, pretoze aj v nakladnej preprave ide vsetko na automatizaciu a znacky uz testuju moznost, ze vodic bude len dohliadat na fungovanie systemov, cize nebude aktivne soferovat. A co myslite? Platy vodicov potom pojdu hore ci dole?
10) Aby sme to dali aj z ineho sudka - kolko DE, IT, BE, NL spedicii a firiem si zalozilo dcerske pobocky v PL, SK, CZ a pod. - myslite, ze preto, aby mohli miestnym ludom dat plat 3.000€? Omyl - maju tu vyhodu nizsich mzdovych nakladov a preto mozu lepsie profitovat v materskej krajine (vytahuju zisky), alebo mozu dat nizsie ceny na prepravy. Ak ak to nevyjde - tak dlhy zostanu napr. v SK a firma sa zavrie, vodicom ani obchodnym partnerom sa nic nevyplati... Ci to robia len svine slovenske, ceske a pod.?
11) Konkurencia inych krajin z Balkanu je myslim viac a viac aktualna, sami vodici vidite, kolko Rumunov beha pre zahranicne spedicie. Nebojte sa, ze by mali Vas plat. Cerstva skusenost od brata, ktory sa s jednym Rumunom stretol v LIDL-y pri spedicii - cely rok je v kabine auta, sice najnovsieho Volva FH, ale domov ide na 2t cez leto a 2t cez Vianoce. Inak stale robi. Jeho kolega je so zenou 2 ROKY v kabine a neboli este v Rumunsku... Myslite, ze maju 3000€ brutto + diety? To len pre predstavivost ake firmy nas vytlacaju z trhu, kto tlaci ceny dole a AKY JE TO SUPER BIZNIS. Dobre casy sa skoncili v roku 2008-2009, kedy prisla kriza v zmysle, ze kazdi hladi na cenu prepravy (hoci statisticky tvori iba cca 6% konecnej ceny tovaru) a kedy zahranicne spedicie vybudovali nove pobocky v Rumunsku a Bulharsku.
12) Pisete este, ze aby mal vodic lepsi plat musi vediet rec, dvihnut svoj zadok a neakceptovat stav v SK a hladat lepsie. Zaroven ste napisali, ze niektori su hlupy ako kybel gitu (citujem), resp. nemaju inu moznost vzhladom na aktualnu dobu. To je ten problem - aktualna doba! Pretoze nespokojni nie su len vodici, ale aj CNC obrabaci kovov, skladnici a ine profesie. Kazdy ma ten dojem, ze jeho profesia je najhlavnejsia - aj CNC sustruznik v dobrej nemeckej firme zarobi 2500-3500€ - ked zostava je debil? A jeho zamestnavatel, ktory dava ludom aspon nejaku pracu, hoci za 800€ brutto je svina, co ich okrada? Je tazko pausalizovat, ked nevidite do firmy, ked neviete kolko dostava majitel zaplatene od partnera a ci vobec.... Majitel musi mat profit z podnikania, nie ho dotovat - inak to zavrie. Su (a poznam aj ja takych) podnikatelia, ktori tuneluju svoje firmy, vozia sa na drahych autach a ludom platia minimum. Ale nemozete to povedat o celom Slovensku! A ak mate ten dojem, ze to viete lepsie, skuste to - ak to dokazate, budete mat spokojnych zamestnancov, ak nie, budete mat skusenost aj z tej opacnej strany.
Cize ked to zhrniem, lebo som sa rozpisal viac nez som chcel - netvarim sa ako dobrak alebo ludomil, ale ked sa s niekym dohodnem, tak slovo dodrzim. Vodic to nema lahke, ale moze kedykolvek odist za lepsim zivotom, no majitel musi tu karu tahat dalej. Rozdiel medzi platom a dietami viem, to som vysvetlil. Navyse, vzhladom na moje skusenosti z ekonomiky si dovolim tvrdit, ze vidim do tejto problematiky hlbsie ako len po vysku platu vodica.
Tvrdim - treba vyskusat podnikatelsky chlebik sam, pozriet si po prvych mesiacoh ucet, zratat +/- a pouvazovat co dalej. Ja som 10 rokov robil ako zamestnanec a rozhodol som sa, ze idem podnikat do dopravy, lebo ma to bavi (od minuleho roka, aby sme si boli nacistom, cize nie v bohatych casoch, ale teraz, pri aktualnom nastaveni cien, myta a pod.). A nastavil som si ekonomiku firmy tak, aby to vychadzalo, aby som platil odvody, mzdy a diety tak ako som slubil. A verte nie je to lahke. Od kedy som do toho isiel, tak som si z banky vzal sukromne uvery 22.000 eur a vrazil ich do firmy - keby som sa nerozhodol podnikat ,nemusel som mat ziadne taketo problemy a mohol si nadalej prdkat v zamestnani. No chcem vydrzat a vybudovat nieco, co mozno potomkovia budu moc dalej rozvijat. A chcem to robit poctivo, uz len kvoli vodicom ako je moj otec.
Ked to zhrniem, som tu na tomto diskusnom fore asi jediny zamestnavatel, ktory reaguje na prispevky vodicov. Mozno je to zle, lebo som hromozvodom pre ludi nespokjnych, ale co uz. Ja mam ludi vo firme spokojnych (sme mala firma) a to je hlavne. To co maju mat a na com sme sa dohodli, to maju.
Vela statnych km.
Robert
Robert_s
Zdravím Róbert, prosím ozvite sa mi, som bývalý vodič kamóna, ktorý ide pracovať sám na seba, potrebujem rady na začiatok,ďakujem...peter.tropp@seznam.cz
Robert-podnikavec
K bodu č.:1 sa radšej nevyjadrujem, pre teba zbytočné....
k 2ke: píšeš ,že každý oklame svojho zamestnávateľa-- to máš zo svojej skúsenosti, a podľa seba súdim teba!
3.: zbytočné sa vyjadrovať
4.: zbytočné sa vyjadrovať
5.: to vadí asi len tebe
6.: 600Eur za ťahač/mes-- tak to máš asi veeeeeľmi slabú ekonomickú školu,alebo Ti idú zle počty, atd.....
7.: Asi Ti nič nehovorí pojem-- POISTENIE- a to vo všeličom...tak nevyplakávaj, ,,nechce sa mi o tom je to na dlho a zasa zbytočne
8.: to je o ničom
9.: Ked ty zoberieš robotu za facku, tak potom treba odrbat šoféra, že??!!!
10.: zbytočná debata
11.: netrep somariny, sme dosrany z rumunov a pod...... asi nepoznáš legislatívu...
12.: Šak to, všetci sú u teba spokojný, ale píšeš to Ty !!!
Prečo pred 10 rokmi zarábal šofér 80-100 000 SK mesačne,(samozr. ako kde) a teraz 600 -1300 Eur???? To nehovorím o inflácii a pod.
Určite jazdíš v starej škodovke, bývaš v paneláku a papáš týždenné jedlá z kotla??!!!
My sme tu všetci sprostí, nikde sme neboli a nič nevieme, preto sme spokojní s platom , ktorý nám dávaš. No a čo,že v dôchodku budem hladovať, to nevadí,ved ty si spokojný, ja som pracoval len pre teba, s láskou, s loajalitou, pripravený platit pokuty, byť v strehu celý čas. Nechcel by si aby som si z auta zhánal robotu na tvoju súpravu. Mal by si potom asi viac času venovať sa rodine, na moju rodinu vysrať, nie??? Vodičák som našiel v kukurici, testy, KKV a pod. tiež... Ty mi daj len diety , aspon 20%,nejak v tvojom kamione mesiac presmrdím... HOWGH
To: minaton
Nechcel som sa uz vyjadrovat, lebo je naozaj zbytocne pisat nieco na diskusnom fore vodicov. Mal som dojem, ze sa da debatovat vecne, ale asi to nie je mozne.
K tvojej reakcii neviem co dodat... co je to zbytocne sa vyjdrovat? Nemas nazor alebo?
Skusim aspon toto:
1) ked mne nezaplatia prepravu v dosledku neodovzdania dokladov vodicom, tak to mam nechat tak?
2) ano, podla seba sudim teba - bral som si z prace od byvaleho zamestnavatela kancelarsky papier, 1 balik za mesiac - som zlodej? Vodic si da vystavit potvrdenie za strazene parkovisko namiesto napr. miesto 5€ na 13€, aby sa mohol najest - je to zlodej ci nie? O "naftaroch" nehovorim - tam hadam nejdeme spekulovat. No aj tieto male zlodejiny su kradezou, ked ideme to dosledkov, ci nie? Ak su vodici, ktori naozaj nikdy nic nenapisali navyse oproti realite, nezobrali si ani sprostych 10l nafty do svojho osobneho auta, tak klobuk dole. Ja takeho nepoznam. Kazdopadne neriesim, ci si niekto prilepsi o 30€ mesacne na takychto fintach, pretoze to nemam ako zistit. Vzdy sa zistia az vacsie uniky, ked uz niekto mysli, ze je profik v obore.
3) plat a diety chceli vediet diskutujuci, tak som ho zverejnil - co je zbytocne komentovat? Ak dava niekto viac, ja som zlodej? Treba ist k nemu - ja si to nemozem momentalne dovolit
4)Co som napisal zle, ked zase zbytocne komentovat?
5)Mne to nevadi, ja som tuto vetu nasiel hadam v 20 roznych prispevkoch od vodicov, preto sa pytam, co VODICOM na tom vadi?
6)Neboj sa, nejdu mi zle pocty, to len vodici maju predstavy ako sa dnes hovadsky dobre zaraba na doprave. Ale urcite vodic ma detailny prehlad o ekonomike firmy, kde robi a moze hodnotit. Radsej keby ten vodic isiel podnikat a ukazal ako to zvladne on.
7)POISTENIE mi hovori vela, ale v kazdej poistnej zmluve je VYLUKA pri plneni, ak je tam alkohol alebo navykove latky. Takze pri havarii, kde vodic nafuka akekolvek mnozstvo alkoholu poistovna NEPLNI! Poistky som robil profesionalne, viem o com hovorim. A neboj sa - ja sa dobre orientujem v tych malych pismenach a dobre si rozmyslim, aby som podpisal dobru poistnu zmluvu!
8)Neviem, co je o nicom. Podla teba kolko beru disponenti (zvacsa percenta z obratu - cim viac preprav ziskaju, tym maju viac penazi) alebo ludia z GEFCA ci DHL? Ci vsetci maju 5000€, len vodicom nikto nedopraje?
9) JA beriem robotu, aka je, neohrnam nos. Nie som spedicny gigant zo zapadu. Vodic vie, co u mna dostane a to dostane naozaj. Mate tu plne prispevky, ako ktora firma plati vodicov, ja sa snazim plnit svoje slovo. Neviem,kde som pisal ze odrbavam sofera...
10) Mas pravdu, zbytocna debata - pretoze je to pravda. Ja som videl mnoho pripadov z leasingu, ked to tu dcerske firmy zahr. spedici zavreli a co po nich zostalo. Taktiez som videl ich ekonomicke vysledky, ked sa im schvalovali leasingy a mohol som porovnat ekonomiku matky v zahranici a dcery v SR alebo CZ.
11)Ja poznam legislativu, to ze sa ty neobavas Rumunov, je tvoj postoj. Spravanie zahranicia by ta mohlo poucit vzhladom na obmedzene moznosti zamestnat sa v prechodnom obdobi po vstupe do EU. Zatial to plati este pre Rumunov a Bulharov, po jeho skonceni sa uvidi aky bude stav.
12)Ano to pisem ja. Ked chce sofer nieco napisat, nech napise. Moja firma je RSG s.r.o. - kludne moze ktokolvek napisat co chce. Ja sa nehanbim za svoje podnikanie. To ze na mna nenadavaju znamena, ze som chrapun? Ci vodic musi byt vzdy iba nespokojny?
Preco sofer zarabal pred x rokmi tolko a dnes tolko je dosledok globalizacie - ak to nevies, potom mi nehovor o mojom ekonomickom vzdelani. Ked sa otvoril trh EU s prepravami, tak sa platilo viac - lebo nikto nechcel jadzit Rusko, minimalne do vychodnej a strednej Europy. Vsetci zo zapadu boli zvyknuti jazdit stare krajiny za vysoke ceny. Prisli SK, CZ, HU a hlavne PL a ceny sli dole (lebo spedicie zistili, ze sa najdu firmy, co to odvezu aj za menej), miestni prestali robit medzinarodnu a nechali to na nas a zostali si robit vnutrostatnu, kde si ceny udrzali a rano idu a vecer pridu domov. To len taka kratka exkurzia. A koho zaujima inflacia? Spediciu, aby mi zaplatila viac, lebo mam naklady na myto, naftu, vodic chce viac a pod.? Kaslu na mna - ak chcem, mam robotu - ak nechcem, nemam robotu.
Nejazdim na skodovke, ale na Hyundai Accent 2004, byvam v svojpomocne postavenom rodinnom dome na dedine, kde je aj sidlo firmy (ziadna high society a lukrativnej stvrti) a jem jedla, ktore mi pripravi manzelka. Ak neveris - pridi pozriet - sidlo firmy najdes na www.orsr.sk. Mimochodom - a to uz som tu pisal tiez - ja popri tomto mam aj druhe zamestnanie, aby som stihal vsetko platit, kedze firmu budujem s pomocou rodiny, od piky. Nikto mi nic nedal zadarmo, ani som nic nesprivatizoval, ani som nemal predtym 5 firiem, ktore som vytuneloval....
Nikdy som nenapisal, ze vidici su vsetci sprosti, ani to ostatne. VZDY to bude o nespokojnosti vodica s platom a o ekonomike firmy, co si moze dovolit. Ale vodic ma VZDY moznost vyberu, nikto to nerobi pod hrozbou bica alebo vazenia... A k platu - ked clovekovi dvihnu plat, po nejakej dobe je zase nespokojny a chce zase pridat a tak dokola. Je to dokazane aj socilogickym vyskumom. A k dalsim bodom - NIE nechcem, aby vodic zhanal robotu, s laskou, staci ak bude profik a urobi to co ma. Pripraveny platit pokuty? Za co - ja ich nenaham, robia tolko, kolko dovolia predpisy. Ak je chyba v aute, platim pokutu ja - ak urobi chybu vodicu pri jazde, tak to mam tiez platit ja? Vsetko na svete mam platit ja? Byt v strehu cely cas - o tom je sofercina, co s tym mam ja urobit? A k ostatnemu mam co dodat - uz som to tu pisal viackrat, ja viem ze vodic ma svoju rodinu, ale praca u mna je o turnusoch - vodic vie, ze kolko bude prec a kolko doma. Mam zmenit celu moju firmu, aby vodic rano isiel z domu a vecer o 17:00 bol zase doma? A plat s dietami kolko vtedy - 2.000€ bude stacit?
Takisto viem, ze vodicak nieco stoji, ale holt dnes je to tak, ceny neurcujem ja. Ci to je tiez moja vina? KKV som ja zaviedol? Ci to mam vodicovi ja zaplatit, on bude nespokojny a o mesiac odide a 600€ si mozem namalovat? Ved KKV zostava vodicovi, nie mne.
Ak diskutovat - tak na urovni. Ja pisem svoje nazory a svoj pohlad. ESTE RAZ - viem, ze praca vodica je tazka, ale netreba si mysliet, ze je stredom sveta. Aj iny ludia maju tazku pracu za malo penazi, vzdy je to o ekonomike.
A AK MA NIEKTO DOJEM? ZE TO VIE ROBIT LEPSIE A BUDE SA MAT AJ ON LEPSIE + PRIPADNE DA ZAMESTNANCOM VIAC - TREBA TO IST SKUSIT ROBIT SAM PRE VLASTNU FIRMU. NIKOMU NIC NEBRANI.
Tak mne ani inym majitelom nedavajte, ze beru prepravy take, ake beru, lebo asi ine v danej dobe k dipozicii neboli.
Robert
Re
Dobrý deň,
nedá mi nereagovať na Vašu vetu v bode 2.
Ak su vodici, ktori naozaj nikdy nic nenapisali navyse oproti realite, nezobrali si ani sprostych 10l nafty do svojho osobneho auta, tak klobuk dole. Ja takeho nepoznam.
Asi hľadáte špatne ja pracujem u firmy 16 rokov.
Keď prídem do práce ponúknu ma kávičkou a podajú ruku.
Nie je to správne že som to napísal lebo reakcia bude riťolez,bonzák atď.
Pozdravujem pán majiteľ.
Luboš
Možem čestne povedať, že
Možem čestne povedať, že nikdy v živote som si nevzal ani 1 liter nafty. Už aj preto, že by som sa hambou prepadol keby som mal na pumpe tankovať "skryty" do roznych kanistrov a viem čo by si o mne ludia mysleli. Nikdy som nešpekuloval nad nejakymi poplatkami pri parkovani alebo pri inych vydavkoch, lebo ma takto vychoval moj otec a keby som to urobil, musel by sa v hrobe obracať. Nikdy som si neučtoval za nakup rukavic, kupujem si za vlastne peniaze monterkove supravy a topanky, lebo tie čo fasujeme su tak vhodne k sustruhu a ja sa nemienim hambiť aby som išiel v nemecku do obchodu v špinavých rifloch ako bezdomovec ale radšej v monterkach. Preto ked niekto kradne zamestnavatelovi kancelársky papier tak tak nemusí sudiť všetkých ludi.
Ahoj Robert
Podľa tvojich prispevkou vyzeráš byť prima kluk.Ale mal by si niekedy trochu zvažovať čo napišeš ,povedať že všetci vodiči kradnu je jemne povedané neslušne .Pokial je slovenko pravny štat tak plati prezumcia neviny........A je na tebe aby si konkretne dokazal kde ťa vodič okradol ak to nevieš dokazať tak je to uražka slušnych vodičou a na to nemaš pravo.čo mysliš ked obaja začneme rano o 7oo a ja idem na 15hodinovi vikon kedy ja skončim ? Ked najdem parking niekde v rizikovej oblasti[Neapol alebo Marsey} ako sa ja vispim?Keby sa vo fabrikach len trochu viac zarabalo tak min.30% vodičou s tym sekne .Diety su na to aby sa šofer najedol ako človek a nie z diet platil hypoteku na to je vyplata.....Odporučam zobrať vodičou z balkanu potom si začnete viac važiť tych slovenskych.
Dobry den Robert, som rad ze
Dobry den Robert, som rad ze tu niekto konecne napisal hodnotny príspevok v ktorom je vela pravdy. Myslim si, ze mnoho vodicov nerozumie problematike podnikania v doprave. Preto sa nemozeme cudovat nad mnohymi, tu uvedenými príspevkami.
Mam otazku, pre vsetkych. Nebolo by lepsie tak z pohladu vodica ako aj z pohladu zamestnavatela keby vodici pracovali na zivnost? Su tam nejake neprekonatelne bariery? Vopred dakujem za odpovede. S pozdravom Sonikas.
sonikas
žasnem nad Tvojou otázkou,vnímaš Ty realitu???veľmi pochybujem,koľko Ti dá slovenská firma na deň-60-70 euro brutto?Zobuď sa......
Podla mna moze, aspon v
Podla mna moze, aspon v Róbertovom pripade. Skusim to vysletlit na cislach. Ak vodic pracuje 30 dni tak Robert ma naklady na vodica taketo: cca 580 eur cena prace (to je pri tych 430 eur brutto)+ 1350 eur diety (30 x 45 eur). Spolu ma firma v tomto pripade naklady na vodica cca 1930 EUR. Ak by bol vodic zivnostnik tak by mohol tu istu sumu 1930 EUR fakturovat po splneni zmluvných podmienok dopravcovi. Pre dopravcu by nevznikol ziaden rozdiel v nakladoch. Vyhoda pre vodica je v tom, ze si svoje buduce dochodky, marodky a hypoteky alebo cisty prijem moze riadit tak ako mu to vyhovuje. Vodici by uz tu nemuseli vyplakavat ze im na dôchodok nic nezostane. Samozrejme, ze to vyzaduje pre vodica znalosti navyse, co asi vacsina nezvladne.
Ale moja otazka bola skor o tom ci mozu vodici vobec pracovat ako zivnostnici. Ci neexistuju nejake obmedzenia v urcitych krajinach. Teda ci je to OK z pohladu zakona v celej EU.
no si dosť vedľa
ale asi si veľký teoretik,alebo si už pracoval na živnosť?Lebo ked ostaneme iba pri mojich 70 eurách na deň tak si niekde na 2 100 brutto a teraz pod rátať-dane,odvody,poistky,náklady a povedz mi či pôjdeš robiť túto prácu za týchto podmienok,rátaj do toho že určite nebudeš v búde 365 dní v roku,takže vtedy nezarábaš,takže tu neprezentuj bludy.Ja som jazdil u pedofila v Belgicku na živnosť a to som mal 200 euro za 9 hodín jazdy a viac by som to neurobil.A legálne to síce je ale je s tým dosť problémov napr.v Nemecku,poznám agentúry ktoré núkaju 160 e na deň ale nikto sa do toho nehrnie,ale vedeli by o tom hovoriť chlapi čo jazdili alebo jazdia pre Fluckingera v rakúsku.
Róbert
poviem to asi tak-vodič,disponent,majiteľ sú na jednom konci lana a tak by to malo byť,v tomto sa asi zhodneme,ale skúsim ešte raz k tomu kráteniu diet-a neberte to osobne-zákon pozná 2 výnimky ked môžu byť diety krátené-vymenoval som ich,ak Vy ako firma rovno dávate do zmluvy krátenie-nech Vás k tomu vedie čokoľvek-tak je to nekorektné lebo nespĺňate podmienky naplnenia týchto výnimiek-či už sa Vám to páči alebo nie.A na druhej strane by som chcel vedieť koľko s Vašich vodičov tento zákon čítalo a porozumelo mu alebo iba podpísali jednoducho zmluvu lebo nechceli riskovať prácu-a toto ja chápem ako ohýbanie zákona.Nevravím že neplatíte svojim ľuďom čo im patrí ale ak s princípu už máte takto koncipovanú pracovnú zmluvu tak platí vyššie uvedené.A len k tomu Parížu-aj ak by som tam šiel ako Váš vodič tak by Ste mi musel zaplatiť cestu do Paríža lebo platí že mne sa ráta cesta do práce ak to mám viac ako 100 km od mojho bydliska čiže určite sa mi ráta nárok v momente kedy som odišiel s firmy do práce.Takže aj ja Vám prajem korektné vzťahy s Vašími ľuďmi a korektných klientov.