ako je to s dietami?
zdravíčko chlapi , mal by som pár otázok
jazdim tak týždene trasy SK-D a späť,čo je podstatné v tejto veci , som platení od
kilometra a dosť , žiadne diety , za čakanie je 10 eur ale auto musí stáť od 00,00-24,00h , ako si potom majitel uplatnuje diety a od koho? pomerne často sa mi začalo stávať že ma nechá aj 3 - 4 dni akože v nemecku s tým že údajne nie je žiadna preprava , on si však na mna uplatnuje diety/napr. nemecku je to zhruba =50 eur na den/ samozrejme doma má na lízing tri osobáky ,platíme si dispečerku,ktorá je jeho dcéra, po nemecky nevie ani prd , a sme ,,až traja šoféri" predtým to ako stíhal on a aj tak teraz ide všetka preprava cez neho ,a tiež otázka - akože plat minimálna mzda + ostatné bokom ,ked jazdím tak mám zarobené ked nie tak mám len minimálnu, ani dovolenku neprepláca , a ani akože stravenky alebo teda tie diety nič mu to nehovorí,
dá sa tu nejako poradiť ďakujem
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:
chenlina
chenlina20180619
kyrie 4
soccer jerseys
pandora jewelry
carrera sunglasses
nike shoes
adidas crazy
philipp plein outlet
versace bags
soccer jerseys
lululemon
ghd hair straighteners
sophia webster shoes
jordan 3
fossil handbags
kobe 12
air more uptempo
jordan 32
replica watches
saucony shoes
swarovski rings
dak prescott jerseys
beats pills
kd 10 elite
steph curry jerseys
soldier 11
converse
champion clothing
kevin durant shoes
tiffany jewelry
lebron 13
chanel handbags
x-large clothing
chanel outlet
curry 3
jordan 8
air zoom pegasus
ralph lauren
tiffany and co
kd 8
insanity workout
nike outlet online
maglia calcio
antonio brown jerseys
jordan 9
under armour shoes
levi's jeans
tiffany co
ferragamo handbags
omega watches
curry 4
tiffany rings
clarisonic
chanel outlet
skechers sandals
jordan 4
vans
chopard jewelry
adidas soccer
kobe 11
prada sunglasses
spalding basketball
g-star jeans
carson wentz jerseys
gentle monster sunglasses
nike flight bonafide
calvin klein jeans
woolrich jackets
jordan 10
armani sunglasses
jordan for kids
marcelo burlon
philipp plein outlet
hollister outlet
lacoste jeans
diesel jeans
ferragamo sunglasses
dsquared2 jeans
isabel marant shoes
tory burch sandals
jordan 13
abercrombie
kevin durant jerseys
victoria's secret
armani jeans
linda farrow sunglasses
russell westbrook jersey
james harden jerseys
lebron james jerseys
kd 10
barbour jackets
armani handbags
snapback hats
giannis antetokounmpo jerseys
supreme clothing
jimmy choo
tom ford sunglasses
curry 5
miu miu sunglasses
kristaps porzingis jerseys
bottega veneta sunglasses
ray ban wayfarers
bally shoes
camisetas de futbol
keen sandals
jordan 14
russell wilson jerseys
harry winston jewelry
teva sandals
nike outlet
10 deep clothing
insanity
freshjive clothing
basket nike
nike dunks sb
burberry clothing
ysl handbags
kd 9
balmain jeans
alexander mcqueen
bulgari jewelry
chi flat iron
versace sunglasses
basketball jerseys
dolce and gabbana
pelikan pens
tiffany jewelry
football shirts
dsquared2 outlet
ferragamo shoes
maillot de foot pas cher
bvlgari sunglasses
gucci handbags
nike air max
mac cosmetics
lululemon sale
bose headphones
paul george shoes
versace clothing
maui jim sunglasses
hermes uk
dolce and gabbana sunglasses
ray ban
bape clothing
tory burch shoes
yves saint laurent sunglasses
nobis jackets
alife clothing
chloe handbags
police sunglasses
babyliss pro nano titanium
givenchy bags
yoga pants
trikots günstig
reebok classic shoes
russell westbrook shoes
nike store
persol sunglasses
karen millen
aaron rodgers jerseys
basketball shoes
hermes jewelry
lebron ambassador 10
givenchy jewelry
furla handbags
nike hyperdunks
soccer jerseys
jbl speakers
mulberry handbags
a bathing ape
jordan 7
lebron 15
dior handbags
ralph lauren jeans
lee jeans
nike canada
kobe 10
designer sunglasses
chloe sunglasses
camisetas de futbol
kyrie irving jerseys
jordan 6
dior sunglasses
monster headphones
lebron 14
the hundreds clothing
abercrombie
prada sunglasses
nike kyrie 2
oakley sunglasses
air foamposite
maillot de foot
manolo blahnik
nine west
jimmy choo sunglasses
puma outlet
supra shoes
dyson hair dryer
ray ban
lebron soldier 9
calvin klein outlet
fussball trikots
michael kors canada
vetements clothing
jordan 2
moose knuckles jackets
mac makeup
ghd hair straighteners
ferragamo belts
huf clothing
new balance
nicholas kirkwood
mikimoto jewelry
nike air trainers
cartier sunglasses
guess handbags
gucci outlet
omega watches
fendi sunglasses
arc'teryx jacket
onitsuka tiger shoes
basket store
chrome hearts jewelry
ysl makeup
tommy hilfiger polo shirts
marc jacobs bags
jordan 31
curry 2
burberry sunglasses
jerseys from china
pasotti ombrelli
parajumpers jackets
tom brady jerseys
golden goose shoes
visconti pens
maglie calcio
jordan clothing
lebron soldier 10
ferragamo belt
nike air max
chenlina20180619
Odpoved
Ahoj,
som majitelom malej firmy, ktora sa prave rozbieha v doprava (ano, dal som si noz na krk v tejto dobe), tak ti napisem:
- plat je plat, ten sa zdanuje a ide aj do zapoctu odrobenych rokov, pocita sa z neho PN a podobne
- diety su nezdanitelne, kedze je to na pokrytie stravy a pod.
- hlavne by mal mat vodic vzdy vyplatnu pasku, aby mal doklad, kolko realne dostava penazi, aj pre ucely Socialnej poistovne, zdravotnej poistovne a i.
- to ze jazdis za xx€ / km je robene sposobom - tvoj pocet km za mesiac (napr. 10.000 km) x to ci povedal tvoj zamestnavatel (napr. 0,15€) = 1.500€. To si si zarobil. No zamestnavatel to musi prepocitat na mzdu a diety, cize tvoj plat rozdeli napr. na 350€ v hrubom (berme ze 1.500€ je tiez v hrubom), cize vyplata je 350€ v hrubom minuso odvody, dane a pod. + 1.150€ na ruku (akoze diety)
- ziadna firma si neuplatnuje od statu diety, asi si myslel, ze firma si diety uplatni ako nakladovu polozku v danovom priznani (pre firmu je to naozaj naklad, peniaze ti vyplatili, ale urcite nedostava od statu ziadne peniaze na tieto diety)
Kedze si osobne myslim, ze to nie je fer - aby bol vodic plateny od km (ako to ma ovplyvnit? ma si sam zhanat robotu v spedici?), malo by to byt robene: plat v hrubom + diety
- pokial vodic dostava diety, nemoze mat aj stravenky - jedno sa druhym vylucuje, zakon to neumoznuje (to by mal mat vodic 2x obedy? raz z diet a raz stravny listok?)
- este k dietam - vyska diet je stanovena, je kludne dostupna aj na nete, neviem, ci nie aj na tomto webe. NO zaroven zakon umoznuje ich ponizit az do vysky myslim 20%, ak sa jedna o pracu, kde uz zamestnanec dopredu vedel, ze praca obnasa caste vyjazdy z domu a vyplyva to priamo z pracovnej pozicie. Cize napr. diety pre DE su (ak si pamatam dobre) cca 43€, no zamestnavatel ich moze legalne znizit az o 20%.
- preplacanie dovolenky, neviem co myslis. Zakon umoznuje zamestnavatelovi nariadit 2t dovolenky podla uvazenia firmy, zvysok musi mat zamestnanec sam na vyber. Ak ti ju nepreplaca, mal by ti zdokladovat ako ju pouzil - ci sa ti prenisela do ineho roka alebo bola vycerpana. Ak bola vycerpana, ma dovolenkovy listok podpisany vodicom? Ak nie, porusenie Zakonnika prace
Aby som pripadnym vsetkym vodicom vysvetlil - nie som ziadny socialista, kazda firma si musi na svoje naklady zarobit, resp. musia jej to zarobit vodici, kedze oni realne ten naklad vozia. Moje motto je spokojny vodic = spokojna firma. Kedze moj otec robi v MKD uz viac nez 30r, viem cim si presiel a co vsetko musel vydrzat. No na druhej strane viem (od neho ale aj od inych kolegov, ktori maju svoje male firmy a vodici ich posielaju do kolien svojim spravanim) coho vsetkeho su schopni niektory "vodici" (znicene auta, kradnutie nafty, opijanie sa a potom jazdenie s kocovinou). Ale to uz som odbocil...
Dufam, ze som tvoju otazku zodpovedal. Na zaver - ja osobne neuznavam firmy, kde sa plati od km, alebo od hodnoty zakazky (lebo vodic to neovplyvni), preto by som tam ja nerobil. Moj styl je: hruba mzda + diety + pripadna odmena, ak je vodic slusni, vazi si robotu, stara sa o auto a setri firme naklady, napr. hospodarnou jazdou a spravnym vyuzivanim jazdneho casu.
Robert S
Pre Robert S
Zdravim celodenna dijeta to je viac ako 12hodin je v nemecku 45euro/den.To že može zamestnavatel znižit dijetu o 20percent pčujem prvi krat ,ale zabudol ste povedat že zakon umožnuje firme dat aj vreckove až do višky 40percent dijet tie už ale podliehaju zdananiu.Mne to tak pripada že vodiči nič nerobia len chlastaju ojebavaju a kradnu naftu,a všetci zamestnavatelia maju svatožiaru okolo hlavi.Ja sedim za volantom 30 rokov,niekedy si vodiča viac važily aj preto že vodič musel niečo vediet nebly Gps počitače mapi boly drahe penazi malo a ked sa mu LIAZ rosipal na ceste musel si pomost sam lebo nemecky SERVISMENI na liazku ani nešahly maximalne odtiahly za drahe peniaze na platz.Dnes je situacia taka že autička maju display a ten všetko napiše a ked vodič nieje analfabet tak to aj prečita a ak nie tak autičko sa samo zablokuje a vznika minimalna škoda,ale taka LIAZOčKA išla aj bez oleja kym nešlaktrafilo motoriček a ta sa zitilo ktori šofer aky je......Ale dneska može za volantom sediet aj cvičena opica preto tu robotu robi kde aky ch...... a podla toho to aj vizera......PS.ja odporučam všetkym zamestnavatelom čo niesu spokojny z . nech si namontuju autopilota ušetria na mzde nikto im neukradne naftu .
Pre driverjozef
Dobry den,
moje vyjadrenie k dietam 43€ bolo mylne, uz som to skor dole pisal. O znizeni diety do 20% mi vravela uctovnicka (tiez som to uz pisal dole), ale zial - kedze som sa zatial k tomu nedostal, aby som od nej zistil priamo ten § na ktory sa to odvolava, nemohol som to sem vlozit (tiez som to slubil este vo februari).
Ohladne vodicov mate pravdu - kedysi boli profesionali (uz som tu pisal, ze moj otec jazdi od 20 rokov dodnes, zacinal na LIAZ-e v Stavoindustrii, ma pochodeny Zapad, Rusko, Balkan. Viem, cim si presiel, ake ma z toho zdravotne problemy, viem ako si musel bez mobilnych telefonov a map poradit, ako musel vlastnorucne opravovat vozidla. No viem aj to, ze tu naftu bral v minulosti aj on a berie ju kazdy, komu sa to da (bez ohladu na platove podmienky) - to je moj nazor a za tym si stojim! Dnes sa to vsak sleduje do detailu, nie ako v minulosti.
O kvalite vodicov mate zial pravdu aj v tom, ze z mladej generacie sa len malokto venuje svojmu autu tak, ze vo svojom volnom case si ho opravuje a zlepsuje. Moze byt argument, ze su vodici slabo plateny, ale na priklade otca viem, ze v minulosti boli plateny este slabsie a robili to (ta stara generacia). Ved v tom aute stravili viac casu nez doma.
Ono vzdy bude iny pohlad vodica a iny majitela firmy, no zo skusenosti je dolezite, ze myto = 20% nakladov, nafta 33-35%, vodic 30%. Chyba leasing, opravy auta a pod. Z toho vidno, ze to nie je lahke.
A kazdemu vodicovi, ktory frfle, ze si ho nikto nevazi, odporucam to co ja - zadlzit sa ako sukromna osoba, peniaze vlozit na akontaciu na auto a zadlzit sa aj ako firma na splatky leasingu, prijat vodica a triast sa, aby mu auto niekde nenabural, aby mu nekradol naftu, aby jazdil nacas a podla predpisov, aby mu spedicia zaplatila a aby mohol potom vodicov zaplatit za jeho pracu, aby mohol zaplatiti myto a mal peniaze na naftu aj na dlasi mesiac. A takto mesiac co mesiac (hovorim o malej firme, nie prepavnych kolosoch)
Viem, ze to vodici maju tiez tazke, nechcem sa nikoho dotknut a vazim si pracu tych, ktori to robia s vasnou, radostou a zodpovedne. No nie je vsetko ciernobiele, tak ako nie su len dobri vodici a len zli, nenazrani majitelia, ktori sa vyvazaju na drahych autach. Ja mam 8rocny Hyundai Accent, ktori ma dnes hodnotu mozno 800€ a vsetky peniaze som dal do podnikania s vidinou, ze chcem rozbehnut malu firmu, ktoru po mne raz niekto z rodiny preberie a zanecham tak nieco po sebe. Uz mi stacilo byt 14 rokov len zamestnanec a robit pre niekoho druheho. Ale ako som pisal - treba si to vyskusat na vlastnej kozi, nie len nadavat z tepla domova.
Robert
reakcia
ahoj,no ale zrejme si on musí uplatnovať tie diety v daniach, bo každý mesiac mu povine píšeme kedy a kolko sme sa v ktorom štáte zdržali,a on ma zrazu necháva 4 - 5 dní len tak v nemecku že ako žiadna preprava ,to mi akosi nepasuje
Vidím že naozaj do toho
Vidím že naozaj do toho vidíš. Ktorý šef ťa nechá 4-5 dni stať v Nemecku len aby si mohol priznať diety. To by asi dlho nepodnikal keď mu auto stojí kvôli dietam. Neviem ako vás môžu napadnúť také debiliny ale radšej chod pracovať do Wolkswagenu tam budeš mať určite bližšie k motorizmu ako za volantom.
odpoved
ahoj , dík za info a ozrejmenie problému, hej je to neseriozne platenie od km , zvlášt ked som doslovne odkázany na to čo on aku robotu zoženie,ale nejako ho dotlačiť k tomu ako spomínaš hrubá mzda a diety?
to: ervin007
Ahoj,
ak je to tak, ako si myslim, tak realne, pri pripadnej kontrole, neexistuje doklad o tom, ze robis za €/km, vsetko je preklopene na hruba mzda + diety. Takze moznosti su:
- hodit rec so zamestnavatelom o zmene podmienok (asi nevidim moc realne z jeho strany)
- odist k inemu zamestnavatelovi
Ono teraz ma napada, ze by sa to dalo narokovat mozno aj podla tachografovej karty (ak jazdis na digitalny tachograf), ten sa totiz musi najmenej raz za 28d stiahnut a uchovavat na firme, a tam je vidno vykon - v kombinacii s vykazmi preprav alebo GPS (ak je v auta instalovane) by to mozno kontrola vedela dohladat, ten narok.
Este k dietam - ano, vyplatene diety vodicovi su nakladom v uctovnictve. Mal by ho zamestnavatel uplatnovat vo vyske, a akej ich vyplatil a mal by mat aj zdokladovane, ako ich vypocital a vyplatil, pre pripadnu kontrolu.
Robert
pan podnikatel
vy tvrdite ze dieta je 43 eu?no pokail ja viem v europe je to 45 AT DE atd a ano kratenie diet je mozne pri nestalom vykone miestav zamestnani takze ak tocim npr AT DE tak neviem co chcu kratit kdezto dieta je tam stale rovnaka a dieta sa da aj navysit od5 do40 percent.tkze pisat som podnikatel a neviem ani kolko je dieta v okolitich statoch dost blbe mi to pride to neberte nic v zlo vela stastia v podnikani
Pre: bobo17
Ako som slubil - vyjadrenie uctovnicky:
(6) So zamestnancom, ktorému častá zmena pracoviska vyplýva z osobitnej povahy povolania, možno dohodnúť v pracovnej zmluve alebo v dohode o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru odchylne od tohto zákona podmienky na poskytovanie stravného v eurách alebo v cudzej mene, ako aj nižšie stravné, ako je ustanovené v odseku 4, najviac však o 25 %.
je to § 13 ods. 6 zákona o cestovných náhradách
v pracovnej zmluve to musí byť dohodnuté
inšpektorát práce s tým nemá problém pri kontrole
Takze - potvrdene, kratenie moze byt, ale musi byt pisomne dohodnute.
Robert
,,dopravca´´ ROBERT
Chlape, uvedom si,že ,,diety,, prežeriem a na výplatu mi dáš čo??? Ten tvoj základný plat???? Už sa raz PREBERTE--- všetci, dopravcovia aj vodiči,nenechávajte sa okrádať!!! A nepočítajte diety do výplaty!!
HLUPÁCI !!
to: bobo17
Mate pravdu, ospravedlnujem sa, v krajinach platiacich eurom je 45€ / den. Nepozeral som si to presne pred napisanim prispevku. Moja chyba, no s dopravou sme zacali realne od 12/2013, tak to este nemam v oku.
Kazdopadne o moznosti znizenia diet mi hovorila moja uctovnicka, ktora si myslim, ze je nadstandardne kvalifikovana a perfektne ovlada legislativu. Pochopil som to tak, ze akakolvek firma je opravnena znizit diety do 20% zo zakladu, ak sa jedna (v tomto pripade) o pracu vodica v MKD, kde je uz z titulu prace zrejme, ze sa pracuje casto v zahranici.
Ale pre istotu sa jej to este raz spytam, nech mi to presne vysvetli a hodim to sem.
Zvysenie diet je mozne vzdy, rovnako aj platu :-)
Robert