Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

pracovna doba , alebo čo všetkým uniká

stále sa stretávam s tým že si každý vysvetluje zákony po svojom niekto si zákon zle vysvetlí niekto mu nerozumie niekto mu nechce rozumieť ....vo firme kde som pracoval ma vedúci dopravy aj dispečer presviedčali každý den že môžem pracovat každý den 12h alebo 13 h alebo 15 h podľa toho ako im to vyhovovalo...dokonca na mna tlačili ked prídem ráno na 3hodinu nakladať aby som nedával kartu do tachografu pretože firma mala problém pripraviť tovar na nakládku ...že aby som kartu zasunul pred výjazdom na cestu to bolo zhruba okolo 7h ráno niekedy aj viac...a potom ešte pracovať 13 - 15 hod samozrejme prestávky točiť pri vykladaní alebo nakladaní tovaru...dalej ma presviedčali že stačí 9h pauza aj ked som pracoval od pondelka do piatku alebo mi jednoducho naplánovali nakládku na takú hodinu že pauza nevychadzala ani 9h a to aj s cestou z práce - do práce a spánkom...potom sa pridali vyhrážky že ked nebudem chodiť do práce aj v sobotu dostanem toľko vykládok že na to nezabudnem....samozrejme že nič som nerešpektoval robil som si po svojom do práce som prišiel vtedy ked mi skončila prestávka medzi nástupmi a jazdil som tak aby som dodržal zákon tak aby som sa nezabil alebo niekoho nezabil aj ked to bolo náročné tovar som vždy vyviezol aj ked niekedy s odretzmi ušami ale aj tak som bol vo firme nepriateľ čislo 1 pretože som sa nepodriadil a burcoval som aj ostatných takže prišla výpoved a konečne si niekto vydýchol ...samozrejme aj ja .....práve v tejto firme som si uvedomil že nikto ale absolutne nikto nepozerá na to že ak bude jazdit od pondelka do piatku každý den 12h a viac tak mu nikdy nemôže vyjsť v priebehu štyroch po sebe nasledujúcich mesiacoch priemerný pracovný čas vrátane nadčasov 48h...ešte aj inšpektorát práce ma pri kontrole na ceste presviedčal že môžem pracovať aj 13h denne lebo som sa im sťažoval že ma na firme nútia porušovať zákony....ked to ani oni neovládajú tak načo kontrolujú vodičov to ten odsek o 48hodinách je nepochopiteľný alebo neviditeťný alebo nepodstatný ????

???

nepoužívam tachograf slovenským spôsobom...bud urobím prestávku 45min alebo ju delím 15min a 30min...a tých 45min denne z 12hod výkonu mi veľa nepomôže aj tak nedocielim priemerný pracovný čas 48h...tých 12hodín som mal na karte každý den alebo z piatich odpracovaných dní max. dve 13stky a tri dvanástky...ale to iba na karte lebo po príjazde z rozvozu na firmu som vytiahol kartu a dalsie dve hodiny som strávil odovzdávaním vratiek vykladaním zvozov prázdnych europaliet a odovzdávaním dodacích listov a čakal som na ich skontrolovanie a potvrdenie že je všetko v poriadku ....takže skutočný čas strávený v práci je 13 - 16hod ....oznámiť tieto skutočnosti na IP ? na firme by ešte v ten den mali moje meno...a čerpanie náhradného voľna ? nesranduj sme na slovensku....takže čo mi uniká???

...???...

...iks krat som už pisal...čitat vediet je jedna vec-pochopit prečitany text je druha vec...v 561-ke je jasne napisane....k veci:maš 13h vykonu-odpočinok je 11h...maš 15h vykonu-odpočinok je 9h...lebo 13h+11h=24h,15h+9h=24h...a je na vodiča ako to zadeli,alebo kalkuluje...ked ešte máš otázky napiš...

???

je to presne tak ako píšeš čítať jedna vec a pochopiť druhá
takže ešte raz ...ja tu píšem o takom probléme že každý sa pozerá iba na to že môže sa robiť 12ka alebo 13ka alebo 15ka a drvivá skupina si potom už neprečíta koľko hodín môže pracovať v týždni a veselo sa jazdí lebo niekde sa dočítal že môže robiť 15ku každý deň...upozorňujem na trend ako to funguje u firiem ktoré vodičov posielajú na rozvoz každý deň a pod nátlakom ich donútia ísť na rozvoz aj v sobotu...a kedže takto pracujú každý deň tak porušujú zákon a to nedobrovolne ...kto by dobrovoľne bol 12 až 16h v práci ked vie že ho čaká na výplatu almužna z ktorej ked vyplatí šeky zostane mu gulové...ani počet paliet kilometrov vykládok výplatu neovplivní...a nielen to su dôvody prečo by nikto dobrovolne nepracoval tolko hodín ved kto sa chce zabiť alebo dostať do vezenia už vieš o čom píšem? že ak takto niekto posiela vodičov na rozvoz 5 alebo 6 dní v týždni tak ich núti porušovať zákon lebo ak ma niekto na karte 6krát výkon po 12hod aj ked dájme dolu 45min každý deň tak nikdy nebude priemerný pracovný čas vrátene nadčasov v priebehu 4roch po sebe nasledujúcich mesiacov 48hodín... zasa tam pozerajú iba na to že čas jazdy za týžden je max 56hodín...
ked vodič vie že pracuje príklad 5dní v týždni tak by mal akože dispečerovi zavolať podľa toho kde sa nachádza a koľko potrebuje na dojazd na firmu aby sa vratil tak že jeho pracovná doba v ten den nepresiahne 8hodín....a dispečer mu povie jasne všetko čo si nevyložil privez na firmu pošleme to zajtra ...realita - a vyvezieš to a vyvezieš a vyvezieš a bude tak ako som povedal ja ....v nariadení europskeho súdu sa píše že dispečer alebo vedúci dopravy zodpovedá za naplánovanie rozvozu a musí počítať z možnými komplikáciami na ceste ako sú kolony pred vjazdom do hlavných miest a rôzne nepredvídatelné udalosti a zdržania pri nakladaní a vykladaní tovaru...takže nie nadeliť vodičovi toľko vykládok že už ked ide na rozvoz vie že počas celého dňa bude v strese nebude sa mať ani kedy najesť...robia to úmyselne a ešte sa na tom smejú a jeden pred druhým sa ako malé zakomlexované detičky vyťahujú ako komu naložili a že nebude stíhať poprípade sa o niečo stavia napr. o kávu....mal by to byť trestný čin pretože porušujú ľudské práva a zahrávajú sa
so zdravotným stavom ľudí a dokonca ich životmi...ked už sa na slovensku hráme na to že všetko čo eú od nás vyžaduje všeliaké absurdné zákony musíme dodržovať tak sa hrajme aj na to aby sme nepracovali ako otroci ale tak ako sa pracuje v iných štátoch a hrajme sa aj na to že budeme finančne ohodnotení ako ludia

...lightw....

...nepoznam celu tvoju situaciu...ale... v jednej nemenovanej firme sa tiež podobne tlačilo...aj tie stavky boli...našiel som recept...ani na nakladku som neišiel,ked som to vypočital ,že sa to v ich limite neda spravit...vysledok bol taky,že nemohli nič...ked tam idem,nalozim,nestihnem...ja som zodpovedny...ja na tvojom mieste ten tovar,čo je už nad rámec-nenaložim...nechaj v sklade,možu vyexpedovat...zobereš-už si zodpovedny...na zaver-čo má vodič stihat???to co odborne nekvalifikovany dispecer spoza pisacieho stola vymysli???atd...nie som spisovatel..............preto len hlavné črty......................................................................................................ak este mas nejasnosti,zavolaj n SKAJP(skype)

Aj tebe unikajú nejaké veci.

Podľa zákona 462/2007 sa doba odpočinku (bezpečnostné prestávky) nepovažuje za prácu. takže z celkového denného času musíš ten čas odpočítať. Ak navyše dotyčný vodič používa tachograf "slovenským sposobom" (na nakládke a vykládke nastaví "odpočinok" namiesto "práca" aj táto doba sa mu odpočítava z celkového denného času. Potom je ešte možnosť čerpania náhradného voľna. pri tomto sa mu nadčasy "vynuluju".
pošli ďalšie info ak budeš mať. Ak vodič podal písomný podnet na IP, nech ti pošle. Aj odpoveď IP.
Odpoveď je od cumbi, ja som len preposlal mail. Cumbi tu má zaracha od admina úžasného

b