Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Ruku na srdce - fair play medzi vodičmi a zamestnavateľmi v rámci legislatívy je utópia...

Som zamestnávateľ - hneď ako to dočítate hádžte kameňmi... :)

Nieviem ani ako začať po zhliadnutí roznych tém na tomto fóre.
Skúsme takto - každý zamestnanec pracuje aby zarobil a každý zamestnavateľ podniká, aby tiež zarobil (ideálne samozrejme viac ako zamestnanec).
Slovenský zákonník práce a tiež slávny AETR každý používa (aj zneužíva) vo svoj prospech. Raz je to vodič, potom zase jeho šéf. Podľa mňa tu na tomto fóre nie je jediný zamestnavateľ ani vodič, ktorý z týchto dvoch ani raz niečo neporušil...
Každý má možnosti - zamestnavatel si nájde takých co mu budú jazdiť cez krúžky a cez zákazy a podobne, vodič si buď najde iného zamestnavatela, alebo inú profesiu. Pokial zamestnavatel takých nenájde, skončí svoje podnikanie a zašne s niečím iným...
Vediem firmu, ktorá je obchodná, výrobná a s vlastnou LKW dopravou takže z každého rožku trošku, teda možem si porovnať jednotlivé profesie rovno pod jednou strechou.
Dám tu jednu vec na situáciu aj keď opis bude dhší , sorry.

10ti vodiči C+E u mňa majú 4€/h brutto,nadčasy zaplatené ako nadčasy a soboty s príplatkami podľa ZP, stravné lístky a na 90% sa každý deň vrátia domov.Vekovo 25-56r.
Preškolenia a zdravotné prehliadky im platí firma, oni zaplatia psychotesty, karty vodiča a KKV.
Fasujú 1x ročne oblečenie za 380€/osobu na zimu aj na leto.
Najstaršie auto vo firme má najazdené 260tis km
Nič však nie je čierne alebo biele.
Nedávno sme dostali zakázku, kde dodavatel je od našej firmy 100km, tam naložíme tovar a vezieme k zákazníkovi, ktorý je ďalších 100km od nás, teda auto mi robilo 400km prázdne! Bohužial sú to špeciály a nadajú sa vyťažiť.
Riešenie som našiel - kupil som staršiu octaviu, ktorou sa vodič dovezie z domu o 5:00 k odberatelovi 6:00, kde parkuje nakladak, povozí tovar hore-dolu (asi 3x) 14:00 a poobede ide pekne domov 15:00. Znie to fajn, len zrazu sa vyskytli cesťaky s diétami...Ano, zakon je na ich strane - odprac. hodiny + nadčas + diety.
Avšak na jednu vec zabudli - zákon sa dá trošku ohýbať...
Teda dostali 3 možnosti:
1. V rámci zákona - pojde tam v pondelok a v piatok sa vráti, bude spať v aute, ktoré má lehátko, dostane zaplatené hodiny podľa GPS a dostane za každý deň celú SK dietu...a bude spať 200km od domu
2. V rámci zákona - jedného prepustím a vezmem vodiča z okolia dodavatelskej firmy
3. mimo zákon - budú chodit na osobáku ako doteraz, zaplatené hodiny + nadčasy a nebudu si uctovat diety na ktoré majú nárok.
Vybrali si možnosť 3... a odhlasovali si ju všetci desiati.
Na ktorej strane zákona teda vodiči stoja? Na tej, ktorá je výhodnejšia pre nich.
Zamestnavateľ to isté. V tejto situácii napr. stojíme obe strany mimo zákon a čo teraz? Nikto zákonník práce prekopávať nebude kvoli 100.000 ludom pracujúcich v doprave. (toto číslo som našiel niekde tu v diskusii)

A trošku aj k dopravcom a špedíciám:

MKD sa na slovensku darí aj preto, lebo máme neschopnú železničnú dopravnú sieť a služby. vynímajúc samozrejme potraviny.Naša firma skončila s MKD aj so špedíciami, pretože tu páni dopravcovia a špeditéri, neexistuje lojalita...
Keď dám celoročne niekomu nakládky (20aut/mes.)do unie za 1,30€/km a ked sa stane že sa nepodarí vaše auto naložiť kvoli technickým problemom vo výrobe a účtujete mi penále za tzv. "marnu jazdu alebo prestoj",potom plačte páni dopravcovia berte nakladky za 0,8-1€/km.
Vozím do unie železnicou na vagon si to naložim na stanici aj sám...

Píše sa tu vela o príspevkoch na kupele, zničené kĺby, chrbtice a na druhej strane o vzniknutých škodách na autách, náklade atď.
KAŽDÝ ČLOVEK MÁ MOŽNOSŤ VÝBERU SVOJEJ PROFESIE. človeka v automobilke pri páse nebolia kĺby? Pokial niečo zle zmontuje nesposobí škodu? Akú má mzdu? Robí na 3 zmeny - soboty,nedele,sviatky... za 500€ v čistom...

A ešte ma celkom pobavilo, že špeditéri by mali robi´t psychotesty :)
Myslím, že ten, kto by tým testom prešiel, by to robiť určite nešiel...

Tolko v tomto príspevku, ktorý nie je len o doprave, ale aj o ludoch...a teraz hádžte tými kameňmi :)
Tak či onak, klobúk dole pred každým, kto toto dočítal do konca.Vďaka

co znamena pre vas profesia "vodic"?

Milý Coroner!
Ja by som Vás za tieto reči o výbere profesie minimálne prefackal! Ano,je to pravda,je možnosť výberu,no každý nás tým kŕmi.Každé povolanie má svoje klady i zápory,čiže aj tzv.choroby z povolania,tož u vodičov sú tie kĺby a chrbtica.Zjavne ste nikdy nesedeli dlhé hodiny za volantom a nikdy vás ten "vodičský chlebíček" neživil.Prakticky celý deň presedíte v teplom kanclíku,prípadne si odbehnete niečo vybaviť,ale zjavne nemáte ani potuchy o tom,čo všetko si zažíva šofér počas svojej praxe.Porovnávať nás s tými za páse je hovadina,napokom na každom školení počúvame tieto "žvásty",že keď sa nám nepáči,čo nejdeme dakde za pás!! Čo myslíte,prečo asi robíme túto profesiu? Žeby preto,že nás baví jazdiť? Týmito drístami si odplašíte väčšinu nádejných šoférov.Ja keby počujem toto z vaších úst,tak hneď na pohovore Vám dám zbohom a také odporúčanie Vám všade narobím..Váš príspevok som čítal viackrát,je pravda,že sa veľa vecí porušuje,ale tento prístup,že čo pre Vás vôbec znamenajú vodiči,to je smutné.A potom,že prečo je všade nedostatok vodičov,hm,čím tak asi..Žeby tým,ako si vedenie váži šoférov?

...ferino...

...tvoj nazor je velmi jednostranny a neobjektivne...hodnotis take pracovne zaradenia,profesie o ktorych ani hmlstu predstavu nemas...ty preco sedis za volantom???...dakujem za odpoved...

moj nazor :)

Zdravim vsetkych vodicov a zamestnancov,..cital som cely text 2x, a musim povedat,ze komentare pod, su na 80perc.pravdive.Je to tam slusne rozpisane vsetko a aj oblecenie pre zamestnancov,zahrnute to je vsetko pekne a dobre.Ale ked to tak vazne je,ze jedna z moznosti je fakt prepustenie jedneho sofera,tak to je zle.Ten chudak za to nemoze,tak to nikto nevybere,myslim tu moznost a moze sa stat,ze ostatni vodici sa postavia vedla neho a povedia,ze mesiac nejazdia,a ked je firma prosperujuca,tak strati aj robotu,ale to bol len priklad.Ta 1,moznost si myslim,ze tiez neni dobra pre vodica na SK,lebo v takom pripade by mohol uz jazdit aj v EU,a spat v aute od 15tej do rana to je fakt vela hod za nicnerobenie,to sa vybere do obchodu,alebo do krcmy a tam mine ovela viac penazi jak zarobi.To sa da este rozpisat:)A ostava posledna moznost,radsej bude jazdit kazdy den 200km aby mohol byt doma,jak clovek.Ale ako zamestnavatela chapem aj ja toho Pana Coronera,kazdi by chcel niekde usetrit co sa da,kde sa da,tomu by mali pristupit aj zamestnanci,ale tak,ze im da o nieco viac za ich ochotu ci financne alebo nejak inak.Poviem priklad,ja ako zamestnanec v MKD,vychadzam so svojim zamestnavatelom tak ako moji kolegovia.Boss:)k nam sa sprava a odmenuje tak ze obidve strany su spokojne,a ked zamestnavatel ma spokojnych vodicov,tak sam zamestnavatel je spokojny,lebo vodici robotu robia bez konfliktov a vyhovoriek.Napriklad,kupujem nabytok,ci stahujem nabytok,alebo potrebujem doviest stavebny material,nemam problem si pozicat auto od zamestnavatela,a to bez uhradenia cest.myta a PHM.samozrejme nemyslim 1000km stahovanie:)na oplatku,mu robim hodiny naviac pomozem,myslim doma napr.okolo auta,ked sa jedna o prekladku,alebo odvoz auta do servisu,proste ako dvaja kamarati,ked si rozumeju.Samozrejme,ze on mi viac vyhovel,ale je to clovek ktory pomaha a da a preto si ho vazia.a to si myslim,ze je Fair play,jak pise ten pan.

Co sa tyka toho jazdenia cez kruzky,v tom mate pravdu,kazdi raz niekde nieco porusil,ale nepoznam cloveka kto nie.Ale dnes sa to nevyplaca,su za to vysoke pokuty,a malo ludi sa na to odvazi.

Coroner:,,v tom mate pravdu,ze kazdy clovek ma moznost vyberu svojej profesie,, ale jedno si treba pamatat,ak mate vodica,ktory nema vstah k autam,nebavy ho jazdenie a cestovanie,tak ten clovek bude u vas zakazdim nespokojny.Clovek si zvoli tuto profesiu z 2-dovodov,1,vstah k autam 2,peniaze zarobene v doprave.

tak to je asi moj nazor,a nehadzem kamene:)
Tak vela stastia v podnikani,a vela stastnych km vasim zamestnancom. Vojtech

...ruku na s...

...chlapy mali 3 možnosti...vo vačsine firiem je len jedna možnost,možnost zamestnavatela...nepači-vypoved...coroner pristupoval k vodičom seriozne...mohol by to riešit aj tak,že pondelok odchod-piatok prichod,vodič nechce stratit zamestnanie,suhlasi...prispevok coronera treba objektivne sudit,a nehladat to ,čo tam nie je...ja osobne tiež nezastavam cestovanie každy den...

ikx a co tym ziskal

anglicke podstatné meno coroner -ohliadač mrtvol

takže im vôbec nedal na vyber a kde je napisane,že tam kde bude parkovat ziska aj vodičov čo budu robit za jeho podmienky,bolo to len zastrašovanie,dalšia vec dnes ma kontrakt ale zajtra ho už mat nemusi a zas bude menit vodičov podla toho kde budu parkovat auta a v podstate nejde o nejaku horibilnu sumu na dietach a ako sa vyjadril vyššie prepravy roby z prvej ruky tak ich ma aj tak zaplatene ,ved ked ponukal km za 1,3€ tak sam nebude robit lacnejšie. aj ten osobak predsa musel kupit ,aj to sa naklady ,ale myslim je to hlavne problem tych ktory su ochotny robit za tie podmienky a vyhovuje im to. Tak tim chlapom prajem vela km bez nehody a nech neplaču ,že maju malo..Každy si je strojcom svojho štastia.
Ale vyhravaju nenažraty dopravcovia(čest vynimkam)ale tych je velmi malo.

Správne som pochopil,že

Správne som pochopil,že ide tu o stravné 4 euro/deň(od 05:00 do 15:00)?A za to ste vychrážali svojim vodičom,že niekto z nich bude prepustený,keď to dovolia od vás žiadať?Začnem mať obavy o vašej serioznosti,a že im riadne platíte výplatu a nadčasi,ako tu píšete.Ja by som od vás po takto nastolenej podmienke okamžite odišieľ.Vy ste závislý od vodičov tak isto,ako oni od vás.Oni dajú službu(svoje vedomosti o vedenie vozidla),za to im máte dať dohodnutú protihodnotu(výplata,nadčasi,stravné,...),a nie jednostranne ich vydierať.Nie ste zamestnávateľ,ale otrokár v mojich očiach.Sorry,ale to sa nerobí.Zaslúžili by ste,aby váš klient mal taký istý prístup voči vám pri zaplatenie vašej práce. Peter

peter opravene ale aj tak si daju za cent koleno vrtat

Ked si to dobre prečitas tak tam ide o celodennu dietu čiže
9,30 € a chlapi by mali spat v aute ,ale každy den chodit do roboty taku dialku tiež neni bohviečo, vlastne domou chodia iba sa vyspat.Takže ked maju chut nech tak robia ale ja by som sa na to vykašlal.A pan coroner neviem co na tom ušetrí,skusme trochu počitat ,podla toho čo napisalcoroner(chlapi by spali 200km od domu) do roboty sa chlapi vozia cca 100km,cesta domov znova 100 km to mame 200KM x neviem kolko mu to zožerie ale orientačne nejakych 6,5 litra to mame 13litrov za otočku pri cene nafty okolo 1,479€/l to roby 19,227 € naklady na PHM,dalej treba priratat amortizaciu,gumy,udržba.Predpoklada sa ,že autom chodia 4 max 5 vodiči.Pri 4roch to robi 4,80€ len za naftu,a 5tich 3,84€ na osobu. Tak aku ma usporu coroner, v podstate minimalnu alebo žiadnu.
Ale ma to hačik vodičom diety nevyplati ale on si do nakladou da služobnu cestu autom a este na tom zarobi,zniži si danovy zaklad. Alebo sa mylim. A dospel som k zaveru,že zamestnavatel mysli stale len na seba.

Pôvodne podľa textu vodič

Pôvodne podľa textu vodič o 05:00 sadne doma do osobáku,o 06:00 začne jazdiť s nákladiakom do 14:00.Vtedy s osobákom odide domov,kde sa dorazý o 15:00.Tak asi najprv len žiadali stravné od 05:00 do 15:00= na 10 hodín.Stravné na SK od 5 do 12 hodín mimo stanovište je 4 euro(info profivodič.sk,Cestovné náhrady).Potom prišiel návrh,že ubytuje ich v aute za celodennú diétu-9:30 euro,a iba na vikendy dostanú domov,alebo niekoho vychodí,alebo budú robiť za toľko,čo je on im ochotný zaplatiť.Zlatý človek...

Re

Omyl pán zamestnávateľ tu si ľudia vážia každého rozumného človeka.
Písať píšete ale čo názov Vašej fi.možno by sa niekto našiel kto napíše príspevok aj o Vašej fi.
Alebo sa za svoju firmu hanbíte?

Luboš

b