Vedenie cudzieho motorového vozidla na živnosť
Niekoľko pár informácií.
Rozšírenie živnostenského oprávnenia o túto činnosť prebieha do troch pracovných dní a potrebujete kolok v hodnote 5€.
V tomto prípade prípade k zdržaniu dochádza, nakoľko si Obvodné oddelenie žiada z Generálnej prokuratúry výpis z registra trestov. Nestačí a neakceptuje sa prinesený originál.
V prípade, že sa chystáte uzatvoriť obchodnú zmluvu zo zahraničným partnerom zo sídlom v zahraničí a ste platcom DPH vy aj obchodný partner, faktúrácia bude prebiehať podľa § 15 ods.1 z.č.222/2004, platí zásada BZP to je miestom dodania služby je štát, kde má príjemca služby svoje sídlo, resp. miesto podnikania.
Musí ísť o dve zdaniteľné osoby.
Vystavý sa faktúra, identifikácia subjektov, suma, dátum vystavenia, a odkaz, že ide o oslobodenie v zmysle článku 193 až 196 smernice Rady Európy 2006/192 ES (§ 73 z.č. 222/2004) faktúra bez DPH, tiež tam môže byť aj text REVERSE CHARGE, miestom dodania služby nie je SR.
Sociálna poisťovňa : tu sa dozviete, že na základe nariadenia EHS 883/2004 je potrebné pre dodržanie europskej socialnej legislatívy najskôr túto činnosť vykonávať najmenej 2 mesiace na slovensku ako SZČO a doložiť túto skutočnosť fakturáciou a až potom je možné na základe súhlasu Soc.poisťovne vycestovať na výkon tejto činnosti do zahraničia.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:
Súhrnný výkaz
Daňové riaditeľstvo
Slovenskej republiky
Zmeny pri podávaní súhrnného výkazu po 1.1.2010
Nové pravidlá týkajúce sa určenia miesta dodania služby, ktoré platia v Európskej únii od 1. januára 2010, boli prevzaté do novely zákona č.471/2009 Z.z., ktorou sa mení a dopĺňa zákon č.222/2004 Z.z. o DPH (ďalej len novela zákona o DPH). Novela zákona o DPH preberá do slovenskej právnej úpravy okrem iných predpisov aj smernicu Rady 2008/8/ES z 12. februára 2008, ktorou sa mení a dopĺňa smernica 2006/112/ES, pokiaľ ide o miesto poskytovania služieb a dňom 1.1.2010 nadobúda účinnosť.
V súvislosti so zmenami pri poskytovaní služieb medzi jednotlivými členskými štátmi, ktoré vyplynuli z nových právnych predpisov, sa menia aj povinnosti pri predkladaní súhrnného výkazu, v ktorom sa po 1. januári 2010 uvádzajú aj poskytnuté služby s miestom dodania v inom členskom štáte, pri ktorých je povinný platiť daň príjemca služby v inom členskom štáte.
Dôležitou zmenou je, že súhrnný výkaz je platiteľ dane povinný podať v zmysle novely zákona o DPH za každý kalendárny mesiac, v ktorom :
dodal tovar s oslobodením podľa § 43 ods.1 z tuzemska do iného členského štátu osobe identifikovanej pre daň v inom členskom štáte,
premiestnil tovar oslobodený od dane podľa § 43 ods.4 zákona o DPH,
sa zúčastnil na trojstrannom obchode ako prvý odberateľ podľa § 45,
dodal službu s miestom dodania v inom členskom podľa § 15 ods.1 zákona o DPH osobe identifikovanej pre daň, ktorá je povinná túto daň platiť.
Základným obdobím na podanie súhrnného výkazu je pre platiteľa dane kalendárny mesiac.
Platiteľ dane však môže podať súhrnný výkaz za kalendárny štvrťrok, ak splní podmienku, že hodnota tovarov dodávaných do iných členských štátov s oslobodením od dane v príslušnom štvrťroku a súčasne v predchádzajúcich štyroch kalendárnych štvrťrokoch nepresiahne hodnotu 100 000 eur. Hodnota dodávaných služieb nemá vplyv na zmenu obdobia na podanie súhrnného výkazu.
Možnosť podať súhrnný výkaz za kalendárny štvrťrok prestáva platiť od skončenia kalendárneho mesiaca, v ktorom hodnota tovarov presiahne v kalendárnom štvrťroku 100 000 eur. V tomto prípade je platiteľ dane povinný podať súhrnný výkaz osobitne za každý kalendárny mesiac príslušného štvrťroka.
Príklad č.1/
Platiteľ dane dodal tovar pre podnikateľa identifikovaného pre daň v inom členskom štáte v januári 2010 v hodnote 20 000 €, vo februári v hodnote 15 000 €, v marci 20 000 €, pričom v mesiaci február dodal do iného členského štátu služby v hodnote 150 000 €. Vzhľadom k tomu, že hodnota dodaných služieb nemá vplyv na zmenu obdobia a platiteľ neprekročil hodnotu dodávky tovaru do iného členského štátu v sume 100 000 €, podáva za I. štvrťrok 2010 súhrnný výkaz v lehote do 20 apríla 2010.
Príklad č. 2/
Platiteľ dane dodal tovar pre podnikateľa identifikovaného pre daň v inom členskom štáte za prvý štvrťrok 2010 v hodnote 80 000 €, v druhom štvrťroku 2010 v hodnote 60 000 €. Za prvý a druhý štvrťrok podal súhrnný výkaz štvrťročne. V júli dodal tovar v hodnote 50 000 €, v auguste v hodnote 35 000 € a v septembri v hodnote 30 000 €. V treťom štvrťroku prekročil stanovenú hodnotu dodávok tovaru a preto je povinný podať súhrnný výkaz osobitne za každý kalendárny mesiac (júl, august a september) 2010, v lehote na podanie súhrnného výkazu za kalendárny mesiac, v ktorom hodnota dodaných tovarov v príslušnom kalendárnom štvrťroku presiahla 100 000 € t.j. do 20.októbra 2010.
Príklad č.3/
Platiteľ dane dodal tovar pre podnikateľa identifikovaného pre daň v inom členskom štáte v prvom štvrťroku 2010 v hodnote 70 000 € a podal súhrnný výkaz za I. štvrťrok do 20 apríla.2010. V mesiaci apríl dodal tovar podnikateľovi v hodnote 60 000 € a v máji v hodnote 55 000 €. Keďže v máji platiteľ dane presiahol hodnotu dodávaných tovarov v príslušnom kalendárnom štvrťroku, je povinný podať súhrnný výkaz samostatne za apríl 2010 a samostatne za máj 2010 v lehote na podanie súhrnného výkazu za kalendárny mesiac, v ktorom hodnota dodaných tovarov v príslušnom kalendárnom štvrťroku presiahla 100 000 € t.j. do 20. júna 2010.
Ak hodnota dodaných tovarov presiahla v niektorom z kalendárnych štvrťrokov hodnotu 100 000 €, platiteľ dane podáva súhrnný výkaz mesačne. Možnosť podania súhrnného výkazu za kalendárny štvrťrok prichádza do úvahy najskôr po uplynutí ďalších štyroch kalendárnych štvrťrokov.
Ak platiteľ dane v príslušnom kalendárnom mesiaci alebo kalendárnom štvrťroku nedodal resp. nepremiestnil tovar z tuzemska do iného členského štátu, nezúčastnil sa na trojstrannom obchode ako prvý odberateľ a ani nedodal službu s miestom dodania v inom členskom štáte podľa § 15 ods.1 zákona o DPH, súhrnný výkaz nepodáva.
Súhrnný výkaz je povinná podať aj zdaniteľná osoba registrovaná pre daň podľa § 7 alebo § 7a za každý kalendárny štvrťrok, v ktorom dodala službu s miestom dodania v inom členskom štáte podľa § 15 ods.1 zákona o DPH zdaniteľnej osobe alebo právnickej osobe, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je identifikovaná pre daň a táto osoba je povinná platiť daň .
Podobne, ak zdaniteľná osoba v príslušnom kalendárnom štvrťroku nedodá službu s miestom dodania v inom členskom štáte podľa § 15 ods.1 zákona o DPH, súhrnný výkaz nepodáva.
Ďalšia dôležitá zmena je, že súhrnný výkaz je možné podať len elektronicky a to najneskôr do 20 dní po skončení obdobia, za ktoré sa súhrnný výkaz podáva. Podanie súhrnného výkazu elektronicky je možné realizovať dvomi spôsobmi:
-so zaručeným elektronickým podpisom,
-bez zaručeného elektronického podpisu na základe písomnej dohody o spôsobe doručovania písomnosti uzatvorenej s daňovým úradom.
Bližšie informácie k možnostiam a podmienkam využívania elektronickej komunikácie so správcom dane sú uvedené na portáli daňovej správy v ponuke „Elektronická komunikácia.“
V súhrnnom výkaze sa neuvádzajú služby oslobodené od dane podľa zákona o DPH platného v členskom štáte, v ktorom je miesto dodania služby.
Hodnota dodávaných tovarov a služieb sa uvádza v súhrnnom výkaze za obdobie, v ktorom vznikla daňová povinnosť príjemcovi v inom členskom štáte.
Údaje v súhrnnom výkaze sa uvádzajú v eurách a zaokrúhľujú sa na celé eurá do 0,5 eura nadol a od 0,5 eura vrátene nahor.
Vzor súhrnného výkazu uvedený v Opatrení MFSR 500/2009 Z.z. z 25. novembra 2009 sa prvýkrát použije pri podávaní súhrnného výkazu za január 2010, podaného do 20. februára 2010, resp. za prvý kalendárny štvrťrok 2010.
Súhrnný výkaz za posledný štvrťrok r.2009 sa podáva do 25. januára 2010 na tlačive platnom podľa doterajšieho predpisu do 31.12.2009. Toto tlačivo súhrnného výkazu sa použije aj pri podávaní dodatočných súhrnných výkazov za štvrťroky, ktoré sa skončili najneskôr 31.12.2009.
Vydalo: Daňové riaditeľstvo SR, Banská Bystrica,
odbor služieb pre verejnosť, december 2009
Dôležité upozornenie
Pre všetkých, ktorý sa uberajú cestou pracovania na živnosť a fakturácie do zahraničia.
Pre dohodu z daňovákmi o elektronickom doručovaní s dôvodu fakturácie do zahraničia a následnom podávaní súhrnného výkazu daňováci NEAKCEPTUJÚ EMAIL ADRESU na stránkach POST a AZET !!!
Preto doporučujem zriadenie na akejkoľvek inej doméme.
Vyhnete sa neskutočným problémom pri vydaní identifikátora !!!
Ja to práve zažívam !