Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Mimoriadna celoslovenská kontrola na dodržiavanie predpisov vodičov nákladných vozidiel

V piatok 4. marca a v sobotu 5. marca tohto roka prebehne celoslovenská mimoriadna kontrola, pri ktorej budú policajti spolu s pracovníkmi inšpektorátu práce kontrolovať vodičov motorových vozidiel nad 3,5 tony. „V minulom roku polícia skontrolovala viac ako 16 a pol tisíc vodičov. Zistili sme takmer 4 tisíc priestupkov na úseku dodržiavania sociálnej legislatívy. V kontrolách tohto typu musíme pre bezpečnosť cestnej premávky pokračovať,“ povedal viceprezident Policajného zboru plk. Ľubomír Ábel.

Mimoriadna kontrola bude zameraná najmä na dodržiavanie bezpečnostných prestávok počas jázd, denný limit jazdy, ako aj technický stav a hmotnosť vozidiel. Policajti skontrolujú aj dodržiavanie zákazu požitia alkoholických nápojov, iných návykových látok a dodržiavanie predpísaných rýchlostí.
 
Plk. JUDr. Ľubomír Ábel: „Prísnejšími kontrolami technického stavu nákladných vozidiel chceme predísť aj nešťastným dopravným nehodám, aká sa stala 24. februára tohto roka v Bratislave.“ Počas jazdy došlo k odpojeniu prívesu od nákladného vozidla a následnej zrážke prívesu s protiidúcim autom. Uvoľnený príves usmrtil 52-ročného vodiča osobného vozidla. Presné príčiny uvoľnenia prívesu a okolnosti dopravnej nehody v spolupráci so súdnym znalcom polícia dôkladne vyšetruje.
 
Prezídium Policajného zboru a Národný inšpektorát práce v januári tohto roka podpísali dohodu o spolupráci pri vykonávaní kontrol vodičov autobusov a väčších nákladných vozidiel. Táto dohoda umožňuje efektívnejšie a vo väčšom rozsahu vykonávať inšpekčnú činnosť, čo vedie k zlepšeniu bezpečnosti na cestách. Aj posledná dopravno-bezpečnostná akcia polície, zameraná na kontrolu vodičov nákladných vozidiel, poukázala na porušovanie predpisov. Policajti v priebehu jedného týždňa zistili až 1160 porušení predpisov. Nešlo len o nedodržanie rýchlostí a požitie alkoholu. Čo je však špecifické pre vodičov nákladných vozidiel, a čím môžu vo veľkej miere ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky, mnohí vodiči mali vozidlá v zlom technickom stave, autá boli preťažené a vodiči nedodržali dobu jazdy a odpočinku.

Zdroj: Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

kontroly

Vždy sa odvolavajú na zapad, tak nech aj tie kontroly a tresty tak vyzerajú. Pokuta? Vodič 100 a automaticky firma 1000! Ved podľa zakona je firma povinna kontrolovať a zamedziť tomu, ale to by museli najprv chcieť si robiť robotu navyše.

priama reakcia na mimoriadnu kontrolu

oldtrucker53 Najprv ku Vašej štatistike z kontrolovaných 16000 vodičov bolo 4000 priestupkov len sa nehovorí o tom,že či jeden vodič mal viac priestupkov alebo len jeden,takže s takouto štatistikou sa veľmi oponovať nedá!A k tej nehode k tomu vleku,viem že sa to jednoznačne teraz bez výsledkov kontroly nedá povedať ale tam sa konkrétne podpísalo viac faktorov.Niekto musel robiť STK na vozidle a aj prípojnom zariadení tak čo najprv pozrieť sa tam kde asi nie bohvie ako pristupujú ku kontrole technického stavu alebo pána majiteľa hnal čas a auto už malo byť niekde v Paríži a spravili to nejaké eurá do vačku kontrolujúceho pracovníka STK,lebo ako všetci vedia robí sa to na Slovensku tak len je to ťažšie niekomu dokázať.No a že sa to tam zomlelo akurát vtedy je všetko len náhoda a zlé postavenie hviezd.Čo sa týka vodičov,ktorí by aj nešli na cestu keď majú odpočívať ale skúste v dnešných časoch niečo odreptať šéfovi alebo dispečerovi ktorý Vás obháňa ako psa aby ste čím skôr vyložil a naložil a potom zbadáte ako rýchlo človek stratí robotu.A čo sa týka Vašich kontrol prestaňte už konečne stále obviňovať vodičov a pokutovať toho čo vlastne za to nemôže,vodič sa nepostaví voči svojmu chlebodarcovi,keď ho tlačí alebo núti preťažovať vozidlo,lebo sú také prípady keď sa má ušetriť a to čo majú
vziať dve autá sa kľudne naloží na jedno aj keď bude preťažené veď čo ak to náhodou vyjde a nik ho nechytí veď sa ušetrí na nafte a vyfakturujeme prepravu za dve vozidlá lebo tak sa to robí len to všetkým nedokážete!Stále oponujete že vodiči nedodržujú a porušujú zákon a vyhlášku,ale kde je pravý vinník?Ten je vždy mimo a keď aj nabehnú niekedy hĺbkové kontroly do firiem na kotúče,zaujímavé že vždy je všetko OK a aby to už tak nevyzeralo tak udelia pokutu 33 eur majiteľovi spoločnosti,že mu jeden vodič nedodržal prestávku alebo spánok! Veď je to na smiech a také kontroly sú vždy ohlásené dopredu lebo majiteľ spoločnosti dostane teplý ,,bonz " od niekoho tam z ,,vrchu"!Každý vieme o tom svoje!

Vlani mi protiiduci kamion

Vlani mi protiiduci kamion zacal kluckovat na rovnej ceste.Stiahol som na krajnicu ku jarku,a trubil som ako blazon na neho.Ten v poslednej sekunde prebral,strhol volant,a tak mi "iba" odniesol lave zrkadlo,a lizal moju lavu stranu.Ostal po nom pekna ciara od kabinu az po konci navesu.Ani nazastavil.Ked som zavolal 112,tak mi povedali,ze ked nikto nezranil,a zlomil mi len zrkadlo,tak to je OK,a neposlu ziadnu hliadku na jeho hladanie.Sef samozrejme bol na plafon:Preco nemam jeho SPZ?Ked podobnych kaskaderov ta nocna kontrola vie odstavit,tak ja som za,aj ked uvedomujem,ze aj jeho sefa by bol treba riesit.Ale ked len jeden vodic nepojde na cestu jazdit cez kotuc,kvoli obave o kontrole,aj to uz je pozitivny vysledok.O STK a o kontrolu firiem plno stebou suhlasim.Peter

mám otázku

kedy konečne začnú orgáni kontrolovať firmy alebo čo si myslí pán Abel a spol????K čomu došiel pán Abel pri firmách ktoré akože boli na STK ale v skutočnosti neboli? Kde bol pán Abel???Kde bol a kde je Inšpektorát práce pri podaniach vodičov???Alebo nevie o čom je reč???

Činnosť

treba vykázať,aj keď je to len pre Krimi noviny na JOJ

b