Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Autobusoví dopravcovia budú platiť nižšie mýto

ImageBRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) - Autobusoví dopravcovia budú od začiatku roku 2010 platiť zhruba o polovicu nižšie mýto nielen v prímestskej, ale aj diaľkovej, chartrovej a zájazdovej doprave. Zľavy za používanie spoplatnených komunikácií majú v tomto prípade predstavovať 40 %, 46 % a 67,6 % v závislosti od emisnej triedy, čiže veku autobusov. Vyplýva to zo schváleného návrhu nového nariadenia vlády o výške sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií. Návrh nariadenia predložil na zasadnutie vlády minister dopravy Ľubomír Vážny.

Ministerstvo dopravy chce tak znížiť dopady platenia mýta na očakávané zvýšenie ceny prímestskej autobusovej dopravy. Náklady na ňu sa mali od budúceho roku zvýšiť kvôli mýtu pôvodne o 9,6 %, po znížení sadzieb by sa mal rast nákladov zmierniť na 4,5 %. Nariadenie vlády má nadobudnúť účinnosť 1. januára 2010, kedy začne fungovať elektronický výber mýta na spoplatnených 2 032 kilometroch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.

Autobusy, vrátane vozidiel na prepravu viac ako deviatich osôb spolu s vodičom, s hmotnosťou 3,5 tony až 12 ton budú na diaľniciach a rýchlocestách platiť mýto vo výške 3, 5 a 6 centov za kilometer a nad 12 ton 6, 10 a 11 centov za kilometer. Na cestách prvej triedy budú platiť za kilometer 2, 3 a 4 centy, resp. 4, 7 a 8 centov. Nákladné vozidlá budú na diaľniciach a rýchlocestách pri hmotnosti 3,5 tony až 12 ton platiť 8,3, 8,6 a 9,3 centa a nad 12 ton s dvoma až piatimi nápravami 17,9 až 20,9 centa za kilometer. Na cestách prvej triedy zaplatia 6,3 a 7 centov, resp. 13,6 až 15,6 centa.

"Potrebné je zdôrazniť to, že došlo k naplneniu prísľubu predsedu vlády a k jeho následnej dohode s predsedami vyšších územných celkov. Znížili sme sadzby pre všetky autobusy, nielen pre prímestskú dopravu, ale aj pre všetky diaľkové, chartrové a zájazdové," povedal po zasadnutí vlády minister Vážny. O koľko zvýši platenie mýta cenu autobusovej dopravy, je podľa neho otázne, lebo cena v prímestskej doprave je tvorená na základe dohôd so samosprávnymi krajmi.

Vážny odkázal autobusovým dopravcom a krajom, aby sa pozreli do vlastnej kuchyne a reagovali na možné zvýšenie ceny aj takým spôsobom, že budú hľadať rezervy. Dopravcovia, ak nechcú platiť mýto, nemusia podľa ministra dopravy využívať spoplatnené cesty. "Každá krajina, ktorá chce stavať diaľnice, musí mýtny systém vytvoriť. Zmyslom mýta je vytvoriť zdroje na výstavbu a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Vážny. Ako ďalej povedal, ceny sa budú prehodnocovat o dva roky podľa skutočných nákladov. "Ak budú jazdiť bez platenia mýta, budú platiť pokuty," varoval Vážny. Minister je pripravený riešiť nielen zníženie sadzieb mýta pre autobusy, ale aj určité pravidlá hry z dôvodu vyššieho komfortu pre kraje. "Zatiaľ som námet nedostal," dodal.

Viac si môžete prečítať v pokračovaní článku na spravodajskom portáli Webnoviny.sk >>

 

 
Čítaj celý článok >>

Článok pochádza zo stránky www.wbn.sk .

Autor: SITA

b