§15 Nastavenie palubnej jednotky
(1) Nastavením palubnej jednotky sa rozumie zada-nie správnych a úplných technických údajov o vozidle podľa odseku 2 potrebných na výpočet mýta a jeho od-účtovanie do palubnej jednotky.
(2) Pri poskytnutí palubnej jednotky podľa § 13 ods. 1 nastaví osoba poverená prevádzkovateľom systému v palubnej jednotke na základe údajov podľa § 3 ods. 3 správnu kategóriu vozidla, celkovú hmotnosť vozidla, počet náprav vozidla a emisnú triedu vozidla. Prevádz-kovateľ vozidla alebo vodič vozidla skontroluje správ-nosť nastavených údajov pri prevzatí palubnej jednot-ky. Ak v osvedčení o evidencii vozidla, v technickom preukaze vozidla, certifikáte vozidla, v potvrdení výrob-cu alebo v potvrdení zástupcu výrobcu nie je uvedená emisná trieda vozidla, nastaví sa emisná trieda EURO 0. Ak pred užívaním alebo počas užívania vymedzených úsekov ciest dôjde k zmene počtu náprav vozidla, pre-vádzkovateľ vozidla alebo vodič vozidla zmení v palub-nej jednotke údaj o počte náprav tak, aby zodpovedal skutočnému stavu vozidla.
(3) Ak zmena údajov podľa § 3 ods. 3 vyžaduje zmenu nastavenia palubnej jednotky zo strany prevádzkovate-ľa systému, poskytne sa palubná jednotka prevádzko-vateľovi systému na vykonanie zmeny nastavenia.
(4) Ak v dôsledku nesprávneho nastavenia palubnej jednotky elektronický mýtny systém uplatňuje vyššiu sadzbu mýta, ako je sadzba mýta, ktorá zodpovedá skutočnej kategórii vozidla, zaplatí sa mýto vypočítané na základe vyššej sadzby. To neplatí v prípade uznanej reklamácie nesprávneho nastavenia palubnej jednotky podľa reklamačného poriadku.
(5) Ak prevádzkovateľ vozidla platí mýto v režime predplateného mýta a nesprávnym nastavením palub-nej jednotky mu vznikne nedoplatok mýta, prevádzko-vateľ vozidla uhradí nedoplatok bezodkladne.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na: